[In echipa lui George] Cornelia Plesoianu: Ca si la gatit, in marketing, reteta nu este suficienta

[In echipa lui George] Cornelia Plesoianu: Ca si la gatit, in marketing, reteta nu este suficienta

Un marketer de succes trebuie sa aiba ambitia de a fi pionier in industrie, crede Cornelia Plesoianu, Coordonator Echipa Activare de Brand George. Nu toate incercarile reusesc, dar macar ai sansa sa ramai in “istorie”. Acesta este sfatul Corneliei pentru cei care vor sa faca parte din echipa de marketing a lui George. Primul banking inteligent din Romania cauta un marketer neconventional si asteapta propunerile voastre. Sa fie surprinzatoare, neobisnuite, dar cu sanse de a ajunge in realitate. 

Cornelia adauga alte cateva puncte pe lista: sa aiba simtul umorului, sa puna in munca ingredientul suflet, sa dea frau liber imaginatiei.

 

Inceputul

Era prin 2007, BCR tocmai se pregatea de un amplu proces de rebranding. Echipa de Marketing avea nevoie de forte noi pentru strategie si implementare regionala, cu experienta de business si retea, in cadrul departementului nou infiintat de BTL.

Urma o perioada interesanta, plina de provocari, de schimbari, initiative creatoare si  abordari curajoase, un T0 pentru ce avea sa fie noul BCR.

Si mai ales, urma sa invat lucruri noi intr-o echipa de oameni profesionisti.

Cum iubesc diminetile, primul anotimp si inceputurile in general, contextul s-a potrivit manusa. In plus, experienta mea de 8 ani in zona de front office (creditare corporate, retail, vanzari si ceva marketing) putea fi un “added value” pentru o activitate eminamente “suport” asa cum i se spune in banking.

 

Ce te-a surprins, ce ti-a placut, ce ai invatat

La momentul venirii mele in marketing, eram ca formare profesionala un om antrenat sa gandeasca in termeni de profit/profitabilitate pe client, acum capatasem rolul de “spender” si era important sa invat sa o fac pe criterii de eficienta, cu KPI-uri stabilite si evaluari periodice pe brand sau business.

Dar bugetele nu sunt elastice, asa ca, atunci cand dorinta de a duce la bun sfarsit un proiect este invers proportionala cu finantele disponibile, ingeniozitarea si improvizatia, sau chiar ingeniozitatea improvizatiei sunt abilitatile care te pot scoate din orice incurcatura.

 

Provocari

Piata evolueaza foarte rapid, ideile bune se iau repede, iar in tren trebuie sa urci din mers. Sa fii permanent conectat, informat, atat despre concurenta, cat si despre modurile de promovare alternative, ultimele descoperiri in materie de neconventional sau inovatii ale conventionalului, fara a te limita doar la ceea ce se intampla in domeniul bancar, face parte din rutina zilnica.

Si nu doar. Trebuie sa te inspiri permanent, din lucrurile marunte - o discutie cu un adolescent, un eveniment din viata personala, o calatorie, o lamentare la coada la supermarket - ideile vin dinspre oameni si se intorc in cele din urma catre ei.  

 

Atitudinea romanilor fata de banci

Ofertele bancilor (destul de multe) s-au uniformizat, iar pentru un client din ce in ce mai informat si mai constient de importanta sa (pana la urma cu totii jonglam in aceeasi baza de clienti bancarizati), diferenta este data de customer experience, customer care, customer service sau orice alte actiuni care il fac practic pe un client sa revina la tine si... doar la tine :).

 

George

George este noul mod de a face banking: total digital, inteligent si adaptabil oricarei persoane. George este o banca in buzunar, un real companion financiar pentru oamenii ocupati, ce prefera interactiunea cu banca si in afara programului, rapiditatea efectuarii tranzactiilor, fiabilitatea si controlul bugetului.

 

Sfaturi pentru participanti

Sa il cunoasca in primul rand, sa il compare cu alte produse existente pe piata si apoi sa rezoneze cu el, sa adere la comunitatea utilizatorilor.

La urma urmei, daca nu crezi in produsul pe care urmeaza sa il marketezi, nu vei avea masura in promovare, nu vei sti cand e cazul sa faci un pas inapoi sau cand e cazul sa profiti mai mult.

 

Capcanele neconventionalului

Neconventionalul creeaza experiente, interactiunea este directa si ca atare, mult mai sensibila. Efectele nu pot fi evaluate cu exactitate, fiind dependente de elemente fluctuante: dispozitia publicului, starea vremii sau chiar schimbarile politice.

Un marketer de succes trebuie insa sa aiba ambitia de a fi pionier in industrie, nu toate incercarile reusesc, dar macar ai sansa sa ramai in “istorie”.

Si inca ceva: sa nu subestimeze niciodata importanta planului B…

 

Asteptari

Sa aiba simtul umorului. Uneste oamenii si cateodata, ofera solutii neasteptate.

Sa puna in munca ingredientul suflet; ca si la gatit, in marketing, reteta nu este suficienta.

Si nu in ultimul rand, sa isi foloseasca la maxim prospetimea creativa, dand frau liber imaginatiei, noi vom fi aici sa il sustinem in evaluarea/testarea ideilor din punct de vedere al conformarii cu procedurile si evitarii riscurilor… si am spus asta doar ca sa ii testez curajul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related