Expuși prejudecăților într-o vitrină din Suedia

Expuși prejudecăților într-o vitrină din Suedia

Avem cu toții niște gândaci în cap, care judecă, uneori, în locul nostru și al bunului simț. Așa se întâmplă că acești gândaci sunt hrăniți cu articole de pe internet, cu breaking news-uri, cu șocant, senzațional sau excepțional de câteva ori pe zi și cu buletine de știri înainte de culcare.

Într-o lume în care încă se mai etichetează oameni, presa este cea care ia atitudine. Așa se mișcă niște lucruri în societate. Un exemplu în acest sens este campania „Gânduri vizibile” lansată de Stampen Media împreună cu Agenția Stendahls, în Goteborg. Campania este un experiment social care i-a provocat pe oameni să se confrunte cu judecățile superficiale pe care le fac.

Câțiva au fost invitați să se așeze pe un scaun în mijlocul unei vitrine, văzută atât de trecători, cât și de persoanele care urmăreau evenimentul online. Aceștia au fost rugați să răspundă la câteva întrebări despre „manechine”, judecând doar după ceea ce văd. Răspunsurile au fost proiectate în timp real în vitrina magazinului și online.

Etichetarea are coadă lungă și mușcă dureros. Dar Gothenburg-Post (GP), un cotidian din Suedia, parte a Stampen Media, cică a găsit un remediu împotriva acestui fenomen: jurnalismul de calitate. Este nevoie de el pentru igiena societății. Ca să se curețe mințile oamenilor de prejudecăți și etichete.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related