[In echipa lui George] Anca Luca: Neconventionalul trebuie sa fie, totusi, implementabil. Daca ideea e racheta doar pe hartie, acolo va ramane

[In echipa lui George] Anca Luca: Neconventionalul trebuie sa fie, totusi, implementabil. Daca ideea e racheta doar pe hartie, acolo va ramane

Marketing-ul e sport de echipa, nimeni nu realizeaza lucruri marete pe cont propriu, spune Anca Luca, Brand Manager Senior, parte din echipa de marketing a lui George, primul banking inteligent din Romania. Echipa aceasta isi cauta acum un nou membru: un marketer neconventional care sa il inteleaga pe George, sa se intalneasca cu publicul in locuri neasteptate si sa il surprinda in feluri neconventionale. 

Cel mai important lucru pentru viitorul marketer al lui George, crede Anca Luca, este sa fie team-player. Sa ii placa oamenii. Pentru ca marketingul inseamna, in primul rand, conexiuni. Despre legaturile, oamenii si invataturile care au transformat experienta ei de 9 ani in echipa BCR, povesteste Anca Luca in randurile de mai jos.

 

Inceputul

Am venit la BCR in 2010, fix cand banca se pregatea pentru o aniversare de 20 de ani de existenta, asa ca am aterizat in cea mai mare efervescenta de lucru la marketing – proiecte, idei, ceva promotii si o campanie ATL in full swing plus un brief mare in pipeline care astepta un capitan de proiect.

Echipa, proaspat reorganizata, a adus la bord 2 persoane cu background… non-corporate, sa zicem: un “social media manager” (freelancer/blogger/influencer care avea sa puna prima caramida la ceea ce urma sa devina echipa de online&special projects, astazi intitulata simplu Echipa Online Marketing) si un “brand manager” rebranduit @BCR ca “marketing analyst” – om de agentie care credea cu toata taria ca nu prea ai cum sa faci real brand management fara sa fi lucrat in marketing, la corporatie. Omul asta de agentie eram eu. Aveam 29 de ani.

 

Surprize, invataturi

Eram super-hyped, pregatita sa invat si sa fac un catralion de chestii. Venisem cu idei dinainte sa intru pe usa, in mintea mea consideram ca toata lumea asteapta de la mine sa ma misc in ritmul in care o facusem pana atunci @Y&R sau Saatchi.

But hell no, mi-am dat seama ca e cazul sa apas nitel frana, lucrurile aveau un cu totul alt ritm la corporatie: multe proceduri, ierarhii, semnaturi, intalniri, note de aprobare si alte filtre pana la go-live. Cred ca BCR e compania care m-a invatat sa imi cultiv un nou “skill” – rabdarea.

 

Provocari

Keeping up. Cu marketing-ul in general. Apar permanent noi provocari – fie din interiorul companiei, fie din afara ei, noi instrumente, noi tipologii de clienti, noi nevoi, este un peisaj care se schimba constant si daca nu tii pasul risti ca brand-ul tau sa devina irelevant. Asta, pentru mine, e cea mai mare provocare – staying relevant.

Un proiect care raspunde fix acestui challenge este BCR Accelerator de business. Dincolo de o umbrela de comunicare ce reuneste tot ce reprezinta PJ (persoane juridice) in BCR, Acceleratorul este o comunitate. Sunt oameni care au inteles ca nu exista progres fara schimbare, ca nu poti lasa lucrurile fix asa cum sunt la nesfarsit, in acelasi timp asteptandu-te sa ai rezultate bune an de an.

Asa s-a nascut BCR-InnovX, un accelerator de business-uri tech pe bune, cu tot ce trebuie: mentorat, educatie antreprenoriala si de business, o retea de parteneriate imbatabila, un bootcamp “ca la carte” si multa multa pasiune. Sa construiesti un brand dintr-o astfel de initiativa e o munca constanta care cere dedicare si invatare continua – a trebuit sa invat cu ce se mananca un accelerator, la ce ajuta, cum gandesc antreprenorii, ce asteptari au si cum putem crea un ecosistem in care acestia sa isi dezvolte sanatos ideile si afacerile.

E proiectul meu de suflet la BCR, poate si prin prisma echipei din spatele Acceleratorului, atat la BCR cat si la InnovX – oameni fantastici care imi dau energie si o satisfactie extraordinara sa fiu parte din aceasta comunitate.

 

Atitudinea romanilor fata de banci

Pai, romanii au devenit  mult mai informati. Iar cand esti informat, iei decizii mai bune pentru tine. Alegi solutia care ti se potriveste cel mai bine. Scoala de bani sustine cu incapatanare demersul romanilor de a invata mai multe despre produsele si serviciile bancare; educatia financiara cultiva, pe termen lung, o relatie sanatoasa cu toti clientii (existenti sau viitori) ceea ce bineinteles, aduce multiple avantaje ambelor parti.

 

George

De unde sa incep?!? George este un univers intreg: e inovatie/e tech, in primul rand, ceea ce inseamna ca permanent vine cu noutati, new features, updates, dezvoltari; e lifestyle, e engagement la un nivel pe care nu l-am mai vazut pana acum, e super cool si artsy fara sa fie arogant, dimpotriva, este incluziv si prietenos.

Venirea lui George a fost o gura de aer proaspat pentru toata lumea (pentru noi ca organizatie si pentru clientii nostri deopotriva) si in scurt timp a devenit pretty much a super-star. Dincolo de toate astea insa, e munca. Foarte foarte multa munca.

 

Sfaturi pentru participanti

Ar fi bine sa inteleaga cine este George. Adica e okay sa go wild cu propunerile, insa mi se pare foarte important sa incerce sa il cunoasca cat mai bine; si cum altfel decat prin a-l aduce in viata lor de zi cu zi (yep, iti recomand sa iti faci un cont George). In felul acesta consider ca au un avantaj fata de cei care fac cunostinta cu George doar prin advertising, articole sau declaratii.

 

Capcanele neconventionalului

E foarte simplu – neconventionalul trebuie sa fie, totusi, implementabil. Daca ideea e racheta doar pe hartie, acolo va ramane.

 

Asteptari

Sa fie team-player. Sa ii placa oamenii, mai pe romaneste. Marketing-ul e sport de echipa, nimeni nu realizeaza lucruri marete pe cont propriu. We’re all connected. Ceea ce e minunat, din punctul meu de vedere!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related