Este de apreciat cand un brand reuseste sa se implice si sa aiba un impact pozitiv intr-o problema sociala sau culturala. Insa orice brand trebuie sa isi analizeze cu atentie astfel de initiative, pentru a nu face mai mult rau decat bine. (Aici cateva exemple si aici cateva opinii pe subiect)
Cu ocazia zilei independentei Indiei, Cadbury s-a gandit sa celebreze diversitatea din aceasta tara prin lansarea unei ciocolati in patru culori diferite - Cadbury Unity Bar.
This Independence Day, let's celebrate a country that stands united in its diversity. Presenting the Cadbury Unity Bar, India's first chocolate with dark, blended, milk and white chocolate all under one wrap. #CadburyUnityBar #IndependenceDay pic.twitter.com/kHfHqJQlzH
— Cadbury Dairy Milk (@DairyMilkIn) August 14, 2019
Intrebarea care pluteste in aer este: care a fost logica din spatele ideii? Ca oamenii cu pielea mai inchisa vor manca patratelele negre, iar cei de culoare alba pe cele albe? Si de ce patratelele albe sunt in partea de sus? Hmm. Bineinteles ca lumea a reactionat.
congratulations to cadbury for solving racism https://t.co/ndPsolKTKI
— Tejal Rao (@tejalrao) August 29, 2019
*looks directly at camera* https://t.co/7cFstUnVih
— Saeed Jones (@theferocity) August 29, 2019
Cadbury's Unity Bar promotes diversity with four different kinds of chocolate https://t.co/6T0sVO3PtQ pic.twitter.com/nWHJcquQUd
— Ad Age (@adage) August 29, 2019
Un alt exemplu recent care a creat controverse rasiale si culturale, este parfumul Sauvage de la Dior, endorsat in ultimii ani de Johnny Depp. Brandul a postat un teaser pe Instagram care a fost apoi retras, pentru ca aducea un afront americanilor nativi.
Postarea il anunta pe Canku One Star din tribul Rosebud Sioux performand un dans de razboi specific culturii nativ-americane, pentru care cuvantul “sauvage” are conotatii peiorative. Campania il includea si pe Johnny Depp, promovand filmul pe aceeasi tema, We are the land.