[In echipa lui George] Bogdan Lefter, despre schimbarea mentalitatilor: de la un marketing focusat pe produs, la cel axat pe nevoile clientilor

[In echipa lui George] Bogdan Lefter, despre schimbarea mentalitatilor: de la un marketing focusat pe produs, la cel axat pe nevoile clientilor

Unii ar spune ca traim vremuri ciudate, altii ar completa ca e mai bine asa, decat sa ne plictisim. Oricum ar fi ele, in marketing si publicitate, brandurile le tin piept in moduri neconventionale. Un marketer neconventional cauta si George, primul banking inteligent din Romania, pentru a-si intregi echipa de marketing. Unul care sa scoata capul din cifre si tabele, sa cunoasca brandul si sa-i exprime personalitatea in directii si activari creative. 

Sa fie open-minded si constructiv, spune Bogdan Lefter, Brand Manager Senior. Bogdan mai are cateva sfaturi pentru cei care vor sa faca parte din echipa de marketing a lui George:

Nu as pune limite creativitatii. The sky is the limit, insa creativitatea sa fie bazata pe un insight relevant pentru target audience si sa fie fezabil ca implementare :)

 

Inceputul

Am intrat in echipa de marketing a BCR in martie 2018, tocmai ce ma intorsesem dintr-un assignment international din Dubai.

Am o experienta de 15 ani in marketing si am lucrat in mai toate industriile posibile: beverages (InBev), food (Danone), tobacco (Philip Morris International), retail (Fashion House), invatand si adunand best practices cat de mult posibil. Oportunitatea de a ma alatura echipei BCR a venit ca o completare naturala in cariera mea, acela de a face marketing cool in domeniul financiar, care este destul de comoditizat si are nevoie de o perspectiva noua.

 

Surprize

Am fost surprins sa descopar ca desi nu pare din afara, domeniul financiar are un mediu de lucru foarte dinamic, asemanator FMCG-ului, chiar mai provocator as zice, din perspectiva faptului ca pentru a dezvolta strategia de comunicare de brand este nevoie sa implici toate departamentele de business. Din acest punct de vedere, planificarea este foarte importanta.

 

Provocari

Provocarile din prezent cred ca sunt proprii intregului sistem bancar si constau in schimbarea mentalitatii de la un marketing focusat pe produs, la un marketing axat pe nevoile clientilor. De asemenea, digitalizarea este o alta provocare pentru banci, deoarece presupune regandire de procese interne in banca si o permanenta reinventare, iar reinventarea aceasta inseamna intr-un final open banking.

 

Atitudinea romanilor fata de banci

In primul rand cred ca romanii au inceput sa aiba o relatie mult mai asumata cu banii lor, sa contientizeze mai bine valoarea lor, iar programele de educatie financiara incepute de marile banci, asa cum este de exemplu Scoala de Bani de la BCR, ii vor ajuta pe oameni sa inteleaga mai bine cum isi pot administra mai bine banii si de ce fiecare economie are nevoie de un sistem bancar sanatos. A nu putea plati un credit, deoarece nu mi-am facut bine calculele de la bun inceput, nu este bine nici pentru mine in calitate de client si nici pentru banca, deoarece practic ambele parti pierd bani.

 

George

George este pariul BCR de a comunica diferit si disruptive cu clientii intr-o industrie destul de comoditizata, toate acestea impreuna cu un produs care este “tailor made” pentru clientii din ziua de azi.

George este un full experience, nu este doar un user experience. George este rapid, eficient si sigur.

George cred ca a adus pe piata o noua perspectiva asupra comunicarii unui produs bancar, un tip de comunicare unexpected si foarte abordabila.

 

Capcanele neconventionalului

Capcanele sunt dintre cele uzuale: sa nu stii unde este brandul tau, cum ai ajuns in aceasta situatie si unde vrei sa ajungi. Fara sa ai o imagine clara asupra acestor 3 lucruri, nu cred ca vei avea o intelegere clara a ceea ce poate face neconventionalul pentru brandul tau si cum o poate face.

 

Sfaturi pentru participanti

Nu as pune limite creativitatii. The sky is the limit, insa creativitatea sa fie bazata pe un insight relevant pentru target audience si sa fie fezabil ca implementare :)

 

Asteptari

Sa fie open-minded si constructivi. Vreau sa vad cum gandesc si sa sa vad ca au atitudinea potrivita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related