Pe site-ul său personal, Sue Kohm are o listă de premii de trei ori mai lungă decât CV-ul ei, cea mai recentă fiind nominalizarea pe lista Adweek’s Creative 100 List din 2019. Asta da eficiența.
În prezent este director de creație la R/GA Chicago, dar lista agențiilor pentru care a lucrat în aceeași poziție sau ca și copywriter include Grey, Draft FCB, Young & Rubicam sau Ogilvy & Matter. În ceea ce privește clienții din portofoliul său, găsim nume precum P&G, Pepsico, GSK, Salvation Army, Kia Motors sau Colgate.
Este din Canada, vorbește japoneză, iar cel mai bun sfat pe care l-a primit vreodată de la cineva din industrie a fost: don’t be too clever.
Să o cunoaștem mai îndeaproape și să vedem ce are de spus despre ea, despre evoluția ei în publicitate, și despre campaniile ei preferate.
For the English version click here.
Am crescut pe străzile din Ottawa, Canada, jucându-mă cu broaștele în pârâu vara și prefăcându-mă a fi patinatoare, iarna.
Când eram copil, am visat să devin o voce a unui personaj de film animat Disney.
În liceu eram o tocilară în secret.
În facultate, am fost tipa careia i se cerea întotdeauna buletinul.
Mă simt tânără când mă joc cu fiica mea. Și bătrână când mă joc cu fiica mea.
Am decis să lucrez în publicitate pentru că nu știam ce altceva să fac.
Prima campanie la care a lucrat a fost Brew Some Good pentru Maxwell House. Acum mă mir că încă mai ține.
Cele mai bune campanii la care am lucrat până acum sunt Ladyballs și Groceries Not Guns.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodată de la cineva din industria publicitară a fost don't be too clever.
Ceea ce este grozav la agenția noastră este biroul din NY. Este uimitor. Și faptul că ne reinventăm la fiecare 9 ani.
Abordăm brainstorming-ul fără să îl numim brainstorming.
Locurile mele preferate pentru extragerea insight-urilor sunt cultura și oamenii.
Cele mai bune surse de inspirație ale mele sunt aproape tot ceea ce văd și citesc.
Mă uit la juniori de publicitate în zilele noastre și mă gândesc - au un stil minunat.
Sper să lucrez cât mai des cu clienții care sunt risk-takers și cât mai rar cu clienții care cred că îmi pot face treaba.
Brandurile care au cele mai bune strategii de comunicare sunt cele care spun adevărul prin relevarea unei tensiuni.
Relația mea actuală cu publicitatea este complicată.
Ce este grozav în acest domeniu este că nu este niciodată plictisitor. Ce nu este chiar atât de grozav sunt politicile de birou.
În opinia mea, cele mai bune case-uri sunt:
Print: campaniile controversate de la Benneton - m-au dat pe spate în anii 90. Nu puteam să cred că un brand de îmbrăcăminte a avut curajul să facă declarații politice și culturale atât de puternice.
Digital: Straight Outta de la R/GA rămâne printre preferatele mele. Atât de simplă.
Ambient: Toate campaniile pentru Mini de la agenții din întreaga lume. Simple și clare. Dar în același timp jucăușe și imprevizibile.