[Obsesii part-time] Mădălina Ion (Tribal) înnoadă şi deznoadă. Sfoară, idei, soluţii creative

[Obsesii part-time] Mădălina Ion (Tribal) înnoadă şi deznoadă. Sfoară, idei, soluţii creative

La 10 ani, Mădălina Ion, Senior Social Media Manager @Tribal Worldwide Romania, s-a înscris la Cercul de Artă Decorativă și Design Vestimentar de la Palatul Copiilor Buzău. Timp de patru ani, în fiecare weekend, a învățat nod cu nod arta lucrărilor decorative din sfoară de iută. A înnodat şi a deznodat până când i-a reușit prima lucrare de expoziție. 

Am învățat că uneori este nevoie să deznod o muncă de 3 ore dacă îmi doresc să îndrept o greșeală făcută pe drum și să înnod din nou, mai bine, mai frumos.

Pasiunea ei pentru arta decorativă a continuat în vacanţe şi acum, de când e om mare, după job. Această pasiune a ajutat-o să-şi cultive imaginația și simțul estetic, necesare unui creativ, dar și răbdarea și capacitatea de a „deznoda” și înțelege o anumită situație, necesare unui CS.

Practic, lecțiile descrise mai sus pot fi aplicate ușor într-un proces de lucru pe un pitch, de exemplu, unde trebuie să înnozi și să deznozi până găsești insightul potrivit, conceptul creativ și execuțiile punctuale.

 

În publicitate

Drumul meu în comunicare a început acum 9 ani, când am intrat la FJSC și am învățat ce înseamnă Relațiile Publice, Publicitatea și Jurnalismul. A fost o călătorie intensă, care a început cu un internship la intrefete.ro, revista online în care am publicat pentru prima dată în viața mea, a continuat cu 2 ani de colaborare cu revista pentru studenți Ambition și s-a încheiat în redacția ELLE.

În vara lui 2014 am decis să schimb perspectiva și să intru în lumea publicității, ca parte din echipa JustAD, locul în care am avut prima mea întâlnire cu clientul, am învățat ce înseamnă pitch, ROI, guerrilla marketing, campanii de CSR și prezentări trimise pe mail cu fix 1 secundă înainte de deadline. A fost anul în care, în paralel, mi-am scris lucrarea de disertație pe tema specializării în social media a departamentelor de comunicare. Mi-a plăcut mediul online, care îmbină atât de bine cele două pasiuni ale mele – scrisul și cifrele, iar Vasi Alboiu mi-a oferit oportunitatea de a intra în echipa SeniorHyper (acum MullenLowe Profero) și de a-mi începe specializarea în social media lucrând pe ING, Orange și Mars Romania (Orbit, 5Gum, Airwaves, Skittles, Snickers, M&M).

Apoi, în 2017, m-am îndrăgostit de Tribal și mi-am dorit să fiu parte din echipă. M-au cucerit pasiunea și entuziasmul lor pentru digital, dar și faptul că am descoperit aici unul dintre cele mai mari departamente de social media din țară. Suntem o echipă de 10 oameni de social acum, ne susținem unul pe celălalt și, mai important, învățăm în fiecare zi unul de la celălalt. Ne provocăm reciproc, ba cu o contextuală, ba cu un exercițiu de creativitate care să ne scoată din zona de confort, ba cu o glumă la care trebuie să găsim rapid un răspuns pe măsură.

Tribal este locul în care am învățat cât de importante sunt aprecierea și suportul echipei, lucruri care ajută enorm la creșterea încrederii în tine, ca om de publicitate, în general, și ca om de social media, în particular, care trebuie să-ți asumi responsabilitatea în fața clienților și, în primul rând, în fața comunităților, care pot depăși chiar și 1 milion de oameni.

 

Context & inspirație

Am fost atrasă dintotdeauna de arts & crafts. Dar aveam 10 ani când m-am înscris la Cercul de Artă Decorativă și Design Vestimentar de la Palatul Copiilor Buzău, acolo unde, sub îndrumarea doamnei profesoare Daniela Voicu, am învățat arta lucrărilor decorative din sfoară de iută. A fost începutul a patru ani de activitate în cadrul cercului, la care am participat în fiecare weekend.

     

Ce a urmat 

Am fost încântată să fac parte dintr-o comunitate formată dincolo de curtea școlii. M-au inspirat mult pasiunea și dedicarea celorlați copii, premiați deja pentru creativitatea lor în cadrul expozițiilor de artă decorativă, și mi-am dorit și eu același lucru.

Am început să particip cu regularitate la întâlnirile de sâmbătă și să învăț nod cu nod arta lucrărilor din sfoară de iută. Am înnodat, am deznodat, am înnodat din nou. Și tot așa, cu multă determinare, până când mi-a reușit prima lucrare de expoziție și, implicit, participarea și premiile obținute la concursurile de artă decorativă.

  

Odată cu vârsta, pasiunea pentru arta decorativă s-a trasformat într-o activitate de vacanță. Intrarea la un liceu de prestigiu, profil mate-info, a adus după sine o tonă de exerciții pentru acasă. Efectiv (cum am zice în agenție) nu mai aveam timp de nimic. Am renunțat la Cercul de Artă Decorativă, dar nu și la pasiunea mea pentru arta vizuală.

Lucrările pentru expozițiile județene s-au transformat încet-încet în lucrări pentru expoziții private, acasă. Lucram mai ales în timpul vacanțelor: căutam lemnele care să spună o poveste, îl briefuiam pe unchiul meu, pe care îl rugam să mă ajute cu suporturi din fier, pe care le îmbrăcam apoi în sfoară de iută și începeam să contruiesc în jurul lor; împleteam manual suporturi suspendabile pentru ghivece, coșuri decorative pentru perete, lucrări simple, cu flori sau, preferații mei, arbori decorativi din sfoară de iută, pe care apoi le dăruiam.

Lucrările mele au ajuns la bunici, mătuși, verișori, unde au fost descoperite de apropiați ai familiei, care și-au dorit să le cumpere la rândul lor.

Acum, când stau să mă gândesc, asta a fost prima mea lecție de sampling, care a adus după sine primii mei bani câștigați vreodată (și cheltuiți instant la o tură de shopping cu prietena mea din copilărie).

 

Descoperiri

Cu siguranță cele mai importante rămân lecțiile de viață pe care le-am descoperit parcurgând acest drum al craftului din sfoară de iută. Am învățat că uneori este nevoie să deznod o muncă de 3 ore dacă îmi doresc să îndrept o greșeală făcută pe drum și să înnod din nou, mai bine, mai frumos.

Am învățat să am răbdare și să-mi acord puțin timp atunci când nu știu cum să închei o lucrare sau ce tip de nod să folosesc. Și am mai învățat că, atât timp cât există muncă și pasiune, răsplata nu va întârzia să apară.

 

Punctul de intersecție

Am spus mereu despre noi, oamenii de social media, că suntem jumătate oameni de client service, jumătate creativi. Pasiunea pentru arta decorativă m-a ajutat să-mi cultiv imaginația și simțul estetic, necesare unui creativ, dar și răbdarea și capacitatea de a „deznoda” și înțelege o anumită situație, necesare unui CS. Practic, lecțiile descrise mai sus pot fi aplicate ușor într-un proces de lucru pe un pitch, de exemplu, unde trebuie să înnozi și să deznozi până găsești insightul potrivit, conceptul creativ și execuțiile punctuale.

În sens invers, mă întorc la pasiunea mea ori de câte ori am nevoie să-mi acord puțin timp de relaxare după o zi mai furtunoasă la birou. Mă ajută să-mi fac ordine în gânduri, să mă deconectez și să privesc ziua dintr-o altă perspectivă. Înnod. Înnod. Fac un pas în spate și privesc. Deznod. Înnod din nou. Până găsesc cele mai bune soluții creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related