[Înnoirea în industrie] Iunia Gurgu (Ogilvy Group Romania): Generaţia Z va fi cea care va revoluționa industria din toate punctele de vedere

[Înnoirea în industrie] Iunia Gurgu (Ogilvy Group Romania): Generaţia Z va fi cea care va revoluționa industria din toate punctele de vedere

O generație a contrastelor, pe care e greu să o înțelegi, cu atât mai mult să o accepți ca definitorie a viitorului industriei creative. Undeva între un share și un like, tinerii de azi își găsesc timp să se informeze despre problemele cu care ne confruntăm la nivel mondial și să caute forme în care să poată contribui la soluții. Așa că vor căuta un loc de muncă în care aceste două aspecte, pentru unii contradictorii ale personalității lor, să se poată întâlni.

În ochii Iuniei Gurgu, Talent Manager Ogilvy Group Romania, această dorință continuă pentru mai mult, împreună cu gândirea brici dezvoltată de digital, face din Generația Z cea care va revoluționa industria din toate punctele de vedere: de la producători de conținut, la consumatori cu standarde din ce în ce mai înalte.

 

Portret robot al Generației Z

Născuți cu telefonul în mână, ei sunt cei care își doresc mai mult, atât de la job, cât și de la viață.

Adună foculețe pe Snapchat, Instagramează fiecare moment, dar sunt în același timp conștienți de problemele cu care ne confruntăm la nivel mondial. Ei reprezintă totodată și consumatorii viitorului și sunt cu mult mai sceptici față de millennials. Apreciază doar brandurile autentice care se preocupă cu adevărat de binele întregii societăți și care adresează probleme reale și de actualitate.

Pun preț pe importanța rolului pe care îl joacă în imaginea de ansamblu, precum și pe termeni de genul claritate, încredere, transparență, egalitate, diversitate și incluziune Greu de digerat, nu? Și, totuși, sunt provocarea de care avem nevoie pentru o schimbare reală, atât la nivel de industrie, cât și la nivel general, schimbare la care ei își doresc să participe activ.

Generaţia Z va fi cea care va revoluționa industria din toate punctele de vedere.

 

Gândirea agilă, înainte de toate

Într-o eră a likeurilor, reachurilor și a hashtagurilor, cel mai important atribut îl reprezintă gândirea agilă. Se aplică pentru toate departamentele și se referă la modul în care te raportezi la absolut tot – mediu înconjurător, oameni, situații, client, soluții, probleme etc. Un fel de gândire brici . :)

 

Facultatea nu mai cântărește atât de mult că în trecut

Facultatea este doar unul dintre instrumentele care ajută la pregătirea unui om pentru provcocarile vieții de om mare.

Poți să ajungi un om excepțional de PR fără să fi terminat SNSPA sau un animator 3D senior ca absolvent de ASE. Important este să îți descoperi talentul și să investești în el cât mai mult posibil, astfel încât să devină vizibil și cât de cât cuantificabil.

Depinde de om, de cât de talentat este, de cât de mulți îl atrage industria. În general, cei care sunt dornici să învețe și sunt pasionați de diverse, se și implică în tot felul de activități care îi ajută să se dezvolte în direcția respectivă.

Există vorba aceea, cum îți așterni așa dormi. Poți învăța atât de multe și atât de repede, trebuie doar să vrei.

 

De la obsedații de reclame, la cei care au vrut să intre mai ușor la facultate

Sunt mai multe categorii aici: cei care sunt pasionați/obsedați de publicitate de ajung până în acel punct în care își fac playlist pe youtube cu jingles din reclame - da, am întâlnit, cei care au considerat că este mai ușor să intri la SNSPA și cei care văd domeniul ca fiind foarte cool, atât de cool încat poţi nimeri la un moment dat să stai în aceeaşi cameră cu Smiley.

Oricare ar fi categoriile, tinerii consideră în continuare că este cool să fii om de agenție, fie că vor să organizeze evenimente, să facă o campanie mega creativă, să lucreze pe un client mișto sau să genereze reach pe rețelele de social media. Cred că o altă industrie sexy pentru ei ar fi cea de IT, oricum ceva în sfera digitalului.

 

O integrare ceva mai puțin standardizată

În industria creativă, de cele mai multe ori, oamenii se cunosc între ei, așa că, din start, majoritatea au deja un “onboarding buddy”. În rest, există un fel de survival kit cu informații necesare “supraviețuirii” în prima luna.

Încerc să nu automatizez acest process, ci mai degrabă să las loc unei relații open de comunicare continuă, astfel încât ei să se simtă safe să mă abordeze și să putem acționa mereu în timp real. Provocarea este că o astfel de abordare freestyle îți consumă multe resurse și trebuie să fii mereu pe fază, dar merită și funcționează, zic eu.

 

Un sfat pentru interviu

Să știe ce vrea și ce îi place, restul vine de la sine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related