Silvia Teodorescu, Senior Partner Zaga Brand, are background în jurnalism și, prin prisma acestei experiențe, spune că cele mai bune sunt autoreglementările. Și în organizarea pitchurilor. În ultimii ani, agenția a participat la pitchuri cu briefuri mult mai profesionist realizate și oferte de preț per servicii listate clar.
Mai mult profesionalism la client, mai puțin timp de petrecut cu debriefs și prezentări peste prezentări, și la agenții, și la client. O mai mare onestitate, sper.
Rămân, însă, și pitchuri-copertă, sub care se rezolvă renegocierile de fees, sau altele care sunt practic licitații de preț.
Schimbări în organizarea pitchurilor
Da, cel puțin la cele la care noi am participat. Sunt mult mai profesionist realizate brief-urile sau încep cu oferte de preț per servicii listate clar și apoi testează doar două agenții cu care simt că pot lucra, pe strategie și creativitate. Este mult mai sănătos așa.
În general, pitch-urile sunt mai deschise.
Cauze
Mai mult profesionalism la client, mai puțin timp de petrecut cu debriefs și prezentări peste prezentări, și la agenții, și la client. O mai mare onestitate, sper.
Condițiile în care participați
Alegerile Zaga de a participa la un pitch țin de aria de competență a echipei și nivelul de stimulare al creativității și al intelectului nostru.
Probleme
Unele sunt încă o coperta sub care se rezolvă renegocierile de fees. Iar altele sunt practic licitații de preț. În rest, la noi pitchurile aduc un freamăt bun.
Frustrări
Că nu întotdeauna am fost pe aceeași lungime de undă și așa am ajus să fim prea curajoși, fie prea corporate în unele propuneri. La care aș mai adăuga cerințe de background vizavi de activitatea agenției care îți limitează participarea, fără legătura cu subiectul pitchului- să fi lucrat pentru conturi similare, rulaje pe media în cifre, cifra de afaceri peste 1mil de euro etc. Restricțiile acestea ne spun că nu se caută inovație, prospețime și chiar optimizări de buget, ci parteneri solizi pentru derulări de volume.
Partea bună
Îți dă gustul unei competiții, plăcut foc atunci când îl câștigi. Cel mai fain este că ai posibilitatea de a ajunge la companii foarte mari, să te faci remarcat, chiar daca ești o agenție mai mică. Evident, atunci când obiectivul este creativitate, inovație.
De ce sunt necesare pitchurile
Aduc noi clienți, contracte pe termen lung, oportunitatea de a cuceri lumea pentru noul tău client prin acțiuni și în domenii pe care nu le-ai mai experimentat sau adaptând între industrii total diferite. Iar, atunci când cunoști bine domeniul, profiți din plin de maturitatea ta, pentru noile campaii și activări. Mai mult, în Zaga ajuta la unitatea echipei, la crearea unei atmosfere competiționale și în interior.
Pitchuri recente
Cel care se derulează chiar acum de către un operator de terminale de încasare utilități și multe alte diverse servicii. Suntem în plină participare.
Dacă îl vom câștiga, abia așteptăm să vă povestim.
Un pitch câștigat recent
Cel din iarna-primavara acestui an - Volvo Cars România.
Ghidul de Pitch. Urmări
Sper că ce am vazut noi ca plusuri în ultimii ani să fie și de acolo.
Efectele unor pitchuri "ca la carte"
Suntem în România, cu toții dorim by the book, puțini ar putea trăi așa. Noi așteptăm cât mai multe competiții reale, serioase, corecte. Provin dintr-o meserie profund liberală - jurnalismul. Și cele mai bune sunt autoreglementările.