Sean DallasKidd este partener și CCO la Demonstrate, în San Francisco. Anterior, a fost Executive Creative Director și Managing Partner la J. Walter Thompson și Partener, SVP Content & Creative la Fleishman Hillard, în același oraș. Are în portofoliu clienți precum Visa, Levi, Nvidia, Mazda sau AT&T. El a fost inclus și în topul Adweek Creative 100 din 2019, dedicat celor mai fascinante persoane din marketing, mass-media și cultură.
Sean e interesat de mic de artă și crede că în profesia asta, toate lucrurile bune se întâmplă prin cultivarea încrederii, empatiei și a înțelegerii businessului clientului. S-a format în zona publishingului, unde "contentul e rege", așa că își privește misiunea ca fiind cea de a ajuta brandurile să-și definească povestea și să comunice creativ acea narativă către audiențele lor.
Citiți mai departe pentru a afla cum a reușit în advertising, deși spune în glumă că cel mai bun sfat pe care l-a primit de la cineva din industrie a fost să stea departe de ea.
For the English version click here.
Am crescut în Washington DC, în anii '80. Faptul că m-am aflat în acel loc în acea perioadă, văzând amestecul unic de provocări și experiențe, continuă să influențeze modul în care văd lumea astăzi.
Am fost întotdeauna pasionat de artă. Mi-am petrecut verile în muzee, un beneficiu al copilăritului în DC (intrare gratuită și A/C) și desenez dintotdeauna, de când am amintiri. Să devin „artist” a fost cea mai bună articulare a mea la întrebarea ce voiam să fiu când voi crește. Ceea ce nu a fost cel mai atrăgător lucru pentru o mamă singură, matematiciană (râzând).
Am parcurs liceul destul de straight forward în cea mai mare parte. Oricum nu puteai scăpa cu multe ... toți băieții, uniformă formală, școala catolică. Am continuat să mă dedic artei, găsindu-mi o cale prin desenul mecanic și arhitectură. Aș spune că acesta a fost începutul încercării de a înțelege the bigger picture.
Facultatea a fost grozava. Școala de artă a fost și este o experiență uimitoare. De la conversațiile pasionale până la colaborări neașteptate, cred că acesta este locul în care am învățat să încep să mă simt confortabil cu faptul de a fi inconfortabil. Cred că toată lumea ar trebui să facă un an acolo, astfel încât să își poată deschide mintea și să devină mai puțin binari.
Calea mea către publicitate nu a fost una dreaptă. S-ar putea spune că mi-am croit drum în perioada respectivă. Am început de fapt în publicistică, am făcut freelancing, am lucrat ca intern, am încercat partea de PR și apoi am mers în lumea advertisingului. Ați putea spune că am fost și sunt interesat să fac muncă cool în domeniile de comunicare, se întâmplă doar să fie etichetate ca un lucru sau altul.
Un proiect timpuriu iese în evidență pentru mine. A fost pentru un brand de îmbrăcăminte. A fost un gig independent. Am muncit atât de mult, dar acum privind înapoi, era foarte basic. Dar știți, așa e când începi. Aplici și amesteci ceea ce ai învățat de la școală, oamenii care te inspiră și tendințele la momentul respectiv. Totul face parte din curba de învățare.
Când mă gândesc la tipul de muncă pe care îl privesc cu mândrie acum, este vorba de proiecte care caută să exprime ceva mai profund. Cred în brand purpose. Acesta este singurul punct de diferențiere; inovația tehnică sau de design are o durată scurtă de valabilitate, dar acțiunile de brand sunt mai greu de eliminat și de rezolvat. Așadar, campaniile care vizează includerea sau exprimarea acțiunilor reale ale brandului în lumea reală mă entuziasmează și sunt preferatele mele.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva în publicitate a fost să nu intru în publicitate (râzând). Serios vorbind, "actele eroice nu pot fi scalate." Citatul are un pic din acea vibrație Yoda și a rămas întotdeauna cu mine. Îl voi lăsa la interpretarea fiecăruia, dar citatul acesta rămâne cu siguranță în spatele minții mele, revenind atunci când mă uit la businessuri sau mă gândesc la soluții pentru clienți.
Ceea ce cred că este interesant în ceea ce privește agenția noastră (Demonstrate), este că ne uităm cu adevărat la rezolvarea problemelor de business prin comunicare și acțiuni de brand. Ceea ce ne lasă mult spațiu pentru creativitate. Soluțiile sunt open-end, manifestându-se ca urmare a procesului - nu știi niciodată unde vei ajunge. Cred că încercăm o nouă abordare.
Este nevoie de parteneri curajoși care să înțeleagă că peisajul comun a evoluat și că, dacă vor să fie relevanți, trebuie să evolueze și ei. Și mai important, sunt dispuși să își asume „riscul” și să acționeze. Drept urmare, ajungem să colaborăm cu niște conspiratori cu adevărat interesanți și am găsit un succes deosebit până acum, ceea ce este grozav.
Când vine vorba de inspirație îmi place să privesc viața. După părerea mea, trebuie să ieși acolo și să o trăiești. Internetul este o resursă excelentă, dar gustul, mirosul, atingerea și interacționarea cu lumea ... obținerea acelui feedback este atât de necesară. Îmi place să călătoresc, să gătesc, să văd spectacole de artă, să mă plimb pe străzi, genul acesta de lucruri.
Relația mea cu publicitatea este cel mai bine descrisă ca o majoretă. Industria are oameni foarte inteligenți, talentați. Are probleme proprii, da. Dar începe să vorbească despre ele, care este primul pas în rezolvarea lor. În același timp, încearcă să-și dea seama ce vrea să fie în această nouă lume curajoasă, ceea ce este interesant.
La sfârșitul zilei, sunt un optimist și când văd creativitatea și capacitățile pe care noul val le aduce la masă, mă face să fiu mai încântat de ceea ce va urma.