CONTEXTUL
Industria de gaming crește tot mai mult în fiecare an, există un numar tot mai mare de job-uri pe diferite departamente, iar background-ul celor care aplică (în special cel al juniorilor) pentru diferite roluri este unul vast: IT sau Graphic Design. Nevoia companiilor care activează în această industrie fiind ceva mai nișată: game production, game design – discipline ce ar putea fii cu ușurintă abordate în scoli sau facultăti, dar nu există încă programe aprobate de Ministerul Educației dedicate acestui domeniu.
BRIEFUL
Cei de la Amber, un studio de game development independent, aveau nevoie de o modalitate practică și fun prin care să comunice posibilitățile oferite de această industrie și să contribuie la dezvoltarea educației din România.
PROVOCAREA
Conceptul programului a venit cel mai ușor, dar fiind abordat subiectul educație în rândul elevilor și studenților a trebuit să-l gândim cât mai creativ și engaging.
De asemenea, a fost important să ajutăm și părintii, prin experiențele copiilor lor, să înțelegă cum pasiunea pentru jocuri video poate să se transforme într-o carieră de viitor stabilă și fulfilling.
STRATEGIA
Am pornit de la ideea unui ecosistem care să lege nevoile industriei dezvoltatorilor de jocuri de o curriculă, care în timp să fie asimilată de licee și Universități.
Programul își dorește să pregătească noua generație de game developeri din România și este structurat pe două paliere – elevi și studenți. Am făcut o serie de parteneriate cu licee bucureștene (Tudor Vianu, Nicolae Tonitza, Mihai Viteazu și George Coșbuc), am colaborat cu profesorul Eduard-Cristian Popovici (Director al departamentului de Telecomunicații, Universitatea Politehnică București), dar și cu unele Ligi Studențești, tot din București. Am ales mentori din Amber – angajați seniori cu un background puternic în domeniul dezvoltatorilor de jocuri – care au acoperit disciplinele necesare: game production, game design, artă & animație, programare și quality assurance.
In acest timp am devoltat un logo și o identitate vizuală a programului care să fie cât mai de impact și declinabilă pe toate materialele necesare.
In primul an (2017-2018) am organizat workshopuri pentru elevi și studenți – Crash Courses In Game Development.
Din fiecare grupă au fost selectați câte 10 elevi și studenți care au luat parte timp de două săptămani, în luna iunie, la un Summer Camp.
In cadrul școlii de vară participanții au învățat și au desfășurat activități practice necesare dezvoltării unui joc video.
In al doilea an (2018-2019) am dezvoltat programul ducându-l într-o zonă cu mai multă practică. Pentru elevii selectați din câteva licee partenere bucureștene (Tudor Vianu, Nicolae Tonitza, George Coșbuc) am organizat un Junior Game Jam alaturi de CINEtic și Game Heroes – unde, timp de 3 zile, elevii împărțiți pe grupe, sub îndrumarea mentorilor Amber, și-au creat propriul joc video.
Studenții din București selectați prin prisma unor Ligi și Asociații de studenți au luat parte la o serie de prezentări susținute de mentorii Amber, în care au descoperit insight-uri despre industria de gaming, dar și care sunt pașii necesari devoltării unui joc video.
Summer Camp-ul a fost organizat în ultimele două săptămâni din iunie și a reunit câte zece din cei mai pregătiți elevi și studenți.
Summer Camp Trailer 2019:
CONCLUZII
Nu mai e nicio noutate că trăim într-un secol în care suntem înconjurați de informații și date, iar pentru ca aceastea să fie asimilate și folosite în mod corect este nevoie de structură, de disciplină. Prin programul de game development pentru elevi și studenți asta am făcut - structurare informațiilor relevante din industria de gaming și crearea unui conținut engaging.
In cei doi ani de Amber Academy, au făcut parte din program aproximativ 230 de elevi și studenți. Am descoperit că au cunoștintele avansate când vine vorba de tech, că lucrează cu multă dedicare și sunt productivi atâta timp cât construiesc pe ceva care-i pasionează.
Mentorii Amber și-au dezvoltat cu fiecare sesiune de training aptitudinile didactice, iar acum pregătim o serie de internship-uri și o nouă structură pentru 2019-2020.
ECHIPELE IMPLICATE
Pattern Studio: Andra Beldean (Creative Project Manager), Andrei Toader (Art Director), Camelia Cucu (Digital Account Exec.)
Amber Studio: Ana Pohrib (People Ops Manager), Cătălin Butnariu (Corporate Development), mentorii - Gabriel Stancu și Aurelian Tălpășanu (Producție & Game Design), Alexandru Dorobăț, Vlad Anghelahar și Brăduț Palaș (Programare), Larry Neagu, Cristian Simionescu și Mihai Teno (Artă), Corneliu Lungu (Quality Assurance).
Dăescu Bortun Olteanu PR Agency: Ioan Dăescu (PR Director)