[Influencer Update] Cecilia Gheorghe & Victor Gavril, DC Communication: Încă sunt multe locuri neocupate pe piața influencerilor, inclusiv locuri în față, acolo unde e show-ul

[Influencer Update] Cecilia Gheorghe & Victor Gavril, DC Communication: Încă sunt multe locuri neocupate pe piața influencerilor, inclusiv locuri în față, acolo unde e show-ul

Din partea DC Communication, Cecilia Gheorghe (Senior Account Manager) și Victor Gavril (Account Manager) ne vorbesc mai jos despre proiectele derulate de agenție prin intermediul influencerilor, desfășurate în domenii precum IT&C, banking sau antreprenoriat social, predominante fiind colaborările punctuale, dar apărând și parteneriate mai consecvente în zona IT. 

În privința selecției, pe lângă relevanța și compatibilitatea influencerilor cu brandurile, se ține seama și de capacitatea lor de a coagula alți influenceri. Iar loc de mai bine există în special la capitolul temelor abordate, metodelor de evaluare a campaniilor, precum și setarea unor KPI relevanți. Cecilia și Victor ne mai spun și că progresul pieței se va traduce printr-o segmentare mai bună a publicurilor, nișe conturate mai bine la nivel de conținut, și printr-un randament mai bun în atingerea obiectivelor.

 

Evoluția pieței influencerilor

Victor Gavril: Într-o țară în care singura infrastructură de mare viteză este cea online, marile schimbări și evoluțiile din diferite domenii vin de multe ori pe calea internetului. Iar lucrurile au stat la fel și sub această umbrelă a influencerilor.

Formarea și maturizarea pieței a fost posibilă, pe de o parte, datorită avansului tehnologic, noilor gadgeturi, diversificării și dezvoltării continue a rețelelor sociale. Iar, pe de altă parte, la consolidarea ei au pus umărul și evoluțiile din piața de media, care au dus la orientarea către noi canale.

Influencerii sunt în primul rând definiți de comunitățile lor, de urmele pe care le lasă în mediul online. Că tot suntem în sezon estival, ca o metaforă la vremurile în permanentă schimbare, aceste urme sunt precum cele pe care le lăsăm noi în nisip. Pe cât de puternice, pe atât de mult vor rezista valurilor care ajung la mal.

Tendințele se schimbă cu o rapiditate fără precedent și fiecare vrea să-și lase amprenta în acest „nisip” digital, vrea să fie pe Instagram, în YouTube, LinkedIn, vrea să fie parte la ceea ce va mai urma.

Chiar dacă noile tehnologii au o aderență mai mare la publicul tânăr, timpul ne-a demonstrat că ele ajung să fie adoptate și de adulți, de populația activă - de fapt, acesta e “the sweet spot”.

 

Influenceri 2019. Puncte forte vs puncte slabe

Victor Gavril: Piața influencerilor este în plină creștere, atrage tot mai multe resurse, contracte, drept dovadă și nevoia de impresari în acest sector. În lucrul cu influencerii putem observa, față de acum câțiva ani, o segmentare mult mai bună a publicurilor, nișe mult mai bine conturate la nivel de conținut, un randament mult mai bun în atingerea obiectivelor, indiferent că vorbim de un nivel macro, micro sau nano.

Legat tot de punctele forte, influencerii facilitează accesul la publicuri relevante pentru clienți, la comunități mult mai bine definite și totodată, din experiență, dau dovadă de multă flexibilitate și creativitate în abordarea briefurilor.

Desigur, ca în orice domeniu, există și riscuri asociate. Însă, dacă știi exact ce vrei de la bun început și știi cum să cauți oamenii și resursele de care ai nevoie în atingerea obiectivelor, toate acestea pot fi evitate.

 

Proiecte

Cecilia Gheorghe: Colaborările cu influencerii pot fi abordate în orice domeniu și industrie, dar, în general, ele sunt mai eficiente pe segmentul B2C sau pe teme sociale, instituții. Pentru sectorul B2B, abordarea este diferită, iar activitățile mai punctuale. Gândiți-vă cum e să derulezi o campanie pentru furnizorii unui client din industria grea, de exemplu.

Nu întâmplător, de-a lungul timpului am avut majoritatea colaborărilor pe domeniul IT, unul foarte dinamic. Iar o campanie la care putem face referire este cea derulată anul trecut pentru HMD Global, compania care deține licența exclusivă a brandului Nokia pentru telefoane mobile.

#Unitefor #Love a avut ca obiectiv aducerea în atenția utilizatorilor români a faptului că Nokia, unul dintre cele mai iubite branduri de telefonie mobilă, a revenit pe piață cu noi smartphone-uri și un nou sistem de operare, simplu și ușor de utilizat - Androidul pur. Campania digitală a avut trei componente și a implicat mai multe agenții, iar noi am gestionat relația cu o parte dintre bloggeri (influenceri) și pagina de Facebook.

Cei 9 pe care i-am implicat au avut de pus în online o temă în linie cu ideea centrală a campaniei, și anume: de ce este important să-ți urmezi pasiunea și să-ți îndeplinești visele. Totodată, fiecare dintre ei și-a provocat comunitatea să răspundă la întrebarea „What do you love?”. Reach-ul generat doar de acești influențatori a fost de peste un milion de persoane. Iar numărul de fani de pe pagina de Facebook a clientului a crescut cu 20% în urma campaniei.

Întotdeauna în aceste colaborări primează interesele celor implicați, clientul pe de o parte, iar pe de alta influencerul și publicurile sale.

 

Selecția

Cecilia Gheorghe: Criteriile de selecție a influencerilor pentru o campanie au rămas aceleași indiferent de complexitatea și durata acesteia, iar selecția riguroasă ne-a ajutat să creăm și să dezvoltăm, în timp, relații de colaborare foarte bune cu cei implicați. Criterii: influența lor în anumite sectoare, publicurile țintă, relevanță, teme abordate, afinitatea pentru brand și capacitatea acestora de a coagula și alți influenceri.

De aceea, scanarea permanentă a mediului online și utilizarea diferitelor instrumente de măsurare este foarte importantă.

 

Proiecte punctuale vs. long-term la DC

Cecilia Gheorghe: Datorită portofoliului divers, de la IT&C, banking, industrie și până la antreprenoriat social, cooperăm atât cu micro cât și cu macro influenceri din diverse domenii. Cu unii avem parteneriate pe termen mai lung, cum ar fi cei din zona IT, dar în general predomină colaborările punctuale.

Ținând cont de faptul că obiceiurile consumatorilor sunt în continuă schimbare, trecerea de la calitatea de influencer la cea de brand ambasador, cu un impact mare și pozitiv în comunitatea acestuia, va deveni o soluție tot mai viabilă. 

  

Pronosticuri

Victor Gavril: Pe această piață încă mai sunt multe locuri neocupate, inclusiv locuri în față, acolo unde e show-ul. În același timp, este loc și de îmbunătățiri, spre exemplu la nivel de calitate a conținutului, a temelor abordate. Totodată, ne așteptăm să crească și calitatea raportării rezultatelor, cum sunt atinși acei KPIs, desigur, fără a neglija reputația.

Tendințele pieței vor continua în aceeași notă, segmentare mai bună, comunități mai puternice, instrumente de măsurare mai performante, conținut tot mai relevant. Toate acestea depind de evoluția consumului de media/ internet, deoarece publicul va fi întotdeauna cel care va avea ultimul cuvânt.

Un client din zona IT ne spunea că evoluțiile din următorii ani, în special cele privind stocarea și analizarea datelor, vor duce la aplicații tehnologice pe care nici cu mintea nu le putem cuprinde. Industria de comunicare va beneficia din plin de toate acestea, trebuie doar să prindem trenul potrivit. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related