See It Be It 2019. De ce trebuie sa existe un program doar pentru femei?

See It Be It 2019. De ce trebuie sa existe un program doar pentru femei?

Din prima secunda dupa ce am anuntat ca particip la See It Be It 2019, am fost intrebata: “da’ de ce e doar pentru femei?”. Pare ca suntem woke, ca e 2019 si suntem mai buni, dar nu suntem. Cat inca se cer barbati pe briefuri de bere, cat inca se presupune automat ca esti account daca esti femeie (cum ai putea fi creativa, ca doar baietii sunt amuzanti hehe), cat inca te intreaba la interviuri cand vrei sa ramai gravida, cat inca se trimit fete dragute in prezentare la client, cat inca se asteapta ca femeile sa se imbrace elegant, cat inca e un glass ceiling, da, trebuie sa existe un program doar pentru femei.

Si nu ma refer doar la Romania; aici am aflat ca situatia nu e mai ok nici in alte parti. Ca fetelor de culoare li se zice “mai stii pe cineva ca tine sa angajam sa fim mai diversi?”, ca orice comentariu cat de mic despre schimbarea culorii roz pentru fete intr-un ppt e intampinata cu “ce feminista esti”.

 

Cum am ajuns acolo

Prin ianuarie, am dat de postarea Siminei Zidaru, care a fost la SIBI anul trecut; indemna fetele sa se inscrie si s-o contacteze daca au intrebari. O stiam doar de pe FB, asa ca super-mega politicos am intrebat-o despre program; m-a pregatit si cu un “dar nu e nimic daca nu iei din prima, multe fete incearca ani la rand”. Asta m-a motivat instant.

A durat cateva zile sa aplic, pentru ca imi tot schimbam raspunsurile la intrebarile: spune-ne despre jobul tau, de ce campanie esti mandra, daca ai fost speaker, daca ai publicat articole, daca ai fost in jurii, experiente in alte joburi, premii castigate si, desigur, de ce ai beneficia tu de programul asta.

Din aproape 800 de aplicatii, m-am aflat in top 30 pentru interviurile telefonice. Mi-am luat liber jumatate de zi si am avut cel mai funny interviu ever. Am vorbit despre Millennial Medals si despre femei care produc comedii. Eram super emotionata inainte, dar dupa ce am inchis telefonul, mi-am zis ca e super ok daca nu iau, pentru ca am fost fix eu, si daca nu cauta tipul asta de persoana e ok.

E foarte important sa te pozitionezi cumva. Ce aduci diferit grupului? Esti empatica si vrei sa ajuti oamenii, esti funny si vrei sa produci content, esti o mama super eficienta? Cred ca a contat mult si ca aveam un side hustle cat de mic (poate montezi videos, poate faci ilustratii, poate faci reviews de filme, nu conteaza).

Imi pare rau ca programul nu e promovat destul la noi, daca nu erau Miruna Macri si Simina Zidaru nu stiu daca as fi aflat de el.

 

Ce am facut acolo

Tema acestui an a fost “Invite Yourself” - care, desigur, nu se refera doar la a te invita singura intr-un meeting, ci la a crea un rol pentru tine sau a cere ceea ce meriti. Ambasadorii programului au fost Madonna Badger (the brains behind #NoKidsInCages and #WomenNotObjects) si Tea Uglow (CD, Google’s Creative Lab in Sydney).

Au fost 4 zile intense de workshops & trainings, vorbit despre noi si planuri de viitor. Nu credeam ca o sa fie asa obositor. Citeam articole de la foste alumni care ziceau ca e “life-changing” si imi dadeam ochii peste cap citind "lol ce poate fi asa life-changing in 4 zile"? Dar e.

Day 0 a fost despre a ne cunoaste si de a avea un overview general despre program. Day 1 a inceput cu workshopul "BrandYourself" tinut de Invisible Creatives, a urmat "Conversation with the Cannes Lions Mobile jury" si o sesiune numita "How to Win a Lion". Spotify, sponsorul See It Be It a tinut workshopul "Inviting Yourself: The Power of Allyship".

Day 2 a inceput cu sesiuni diferite de cate-o ora cu mai multi lideri, in care am cunoscut mai multe tipuri diferite de leadership: Annete King (CEO, Publicis Groupe UK), regizorul Alfonso Cuaron, Richard Ting (US CCO & Global Chief Experience Officer, R/GA), Lisen Stromberg (COO, 3% Movement) si Tea Uglow.

Iar Tanya Livesey (Global Head of Creative Talent, The Talent Business) ne-a tinut un workshop despre “The Habits of Ressilience for Creative Leaders”, care a fost ca o sedinta la psiholog. Ziua asta a tinut cat 5 zile, jur.

Day 3. Ziua mea preferata. Ziua de mentorship. Dupa intrarea in program, am completat un formular despre planurile noastre de viitor pentru a fi cuplate cu 3 lideri din industrie, experti in domeniile in care voiam sa invatam mai multe. Daca vrei sa-ti deschizi o afacere, sa inveti sa fii un manager bun pentru creatie sau sa-ti depasesti frica de vorbit in public, fix asta faci la mentorship.

Nu intru in ce planuri am avut eu, dar pot sa zic ca mentoratul m-a ajutat enorm sa-mi pun ordine in ganduri, sa iau niste decizii si sa fiu mai increzatoare.

Dupa o pauza de relaxare, ne-am intors pentru alte sesiuni private cu Cindy Gallop (Founder, MakeLoveNotPorn) si Joanna Coles (Executive Producer The Bold Type, serial inspirat dupa viata ei) - care cred ca a fost speakerul meu preferat.

Urmatoarele zile au fost libere, le-am petrecut cu fetele facand networking la un eveniment Adweek si intalnindu-ma cu cateva persoane din festival. Am facut o editie speciala de Millennial Medals, contextuale pentru festival, si le-am impartit oamenilor, am primit numai feedback bun, a fost super fun!

Ce m-a socat cel mai mult a fost numarul de oameni (de la fetele participante la speakeri) care se confruntasera sau inca se confruntau cu sindromul impostorului. Probabil a fost mai discutat decat tema “Invite Yourself”.

 

Cu ce-am plecat de acolo

Ma asteptam sa intalnesc clasicul cliseu de femei workaholice, putin ingamfate, foarte suparate pe industrie, care isi doresc doar sa salveze lumea prin publicitate sau fete mega positive: “yey sisterhood, girl power”. Dar am intalnit cele mai creative, talentate, diferite si supportive fete din industrie. Femei introvertite, mame, femei cu agentii proprii, femei super funny sau quirky, tipe care castiga Cannes din freelance-uri. Real women.

Am plecat cu planuri, m-am cunoscut mai bine, mi-am facut doua prietene foarte bune si mi-am gasit trei mentori pe viata. Am ramas cu acces la comunitatea SIBI, care implica 87 de super femei din toata lumea (fostele alumni) si un grup de whatsapp cu ambasadorii, fetele de anul acesta si organizatorii, unde inca vorbim zilnic si ne sprijinim in day to day issues. Pentru mine e destul.

Reactiile oamenilor despre SIBI sunt impartite, multi cred ca e un program feminist, care nu e necesar, altii cred ca e doar o conferinta despre femei in publicitate, altii se intreaba de ce e doar pentru femei. Eu cred ca fiecare femeie care lucreaza in Romania ar trebui macar sa aplice, atata timp cat inca mai auzim povesti de ageism si discriminare in industrie.

Sunt gata sa raspund oricui mai are intrebari despre program si isi doreste sa aplice anul viitor.

 

_______________________
 Ruxandra Drilea este Senior Copywriter, Publicis Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related