Cannes Lions s-a incheiat vineri, iar noi trecem in revista cu ajutorul Adinei Cirstea (Senior Copywriter, McCann Worldgroup Romania) ultimele speech-uri si evenimente, formale sau mai putin. Conferintele au dus publicul in culisele Saturday Night Live, s-a atins si subiectul miturilor din jurul canabisului, iar Marketing VP-ul Apple a vorbit de etapele care conduc la simplitate. In afara programului oficial, Cannes-ul s-a incheiat cu petreceri stradale si un joc de Mafia foarte pertinent.
#CannesLions2019
Pe ultima suta de metri de Cannes s-a vorbit despre deadline-uri infinite si canabis, iar romanii si italienii s-au intalnit la o Mafie pe Croisettte.
Timpul s-a scurs repede in Cannes. Si apropo de timp, Lorne Michaels, creatorul show-ului Saturday Night Live zicea ca, daca am avea timp infinit, probabil ar dura la infinit sa pregatesti orice produs creativ. Se referea, specific, la Saturday Night Live: “Dar pentru ca trebuie sa fim live la 11.30, totul se intampla, pentru ca trebuie sa se intample.”
Cum se desfasoara procesul creativ la ei acolo? El se intalneste in fiecare luni cu echipa. In cele mai multe dintre cazuri, nu are nimeni nicio idee. Vorbesc doar ca sa zica ceva. *This made me feel better about myself.
Apoi, miercuri se intalnesc din nou si fiecare isi citeste scriptul. Din 45 de sketch-uri raman 20-25. Cum isi da seama ca e ce trebuie sketch-ul? Follow the laughs. Urmareste reactiile oamenilor din sala. Joi au repetitia finala, inainte sa intre live, si de acolo lucrurile se intampla pe repede-inainte. Nimeni nu se plange ca lucreaza pana noaptea. In fiecare saptamana, e si mai surprins cat de tare s-a inselat cu 2 zile inainte.
Cat despre oamenii din echipa lui, zicea ca nu presiune pe ei, pentru ca pun ei suficienta presiune. Si ca increderea se construieste pe drum, trebuie sa ai rabdare ca oamenii sa si-o gaseasca.
Apoi s-a vorbit despre “noul normal” cu frumuselul din Grey’s Anatomy, Jesse Williams. El sustine o campanie care promoveaza legalizarea canabisului si zice ca miturile sunt distructive. Oamenii trebuie sa inteleaga totul despre asta ca sa poata sa ia decizii informate.
Pe final l-am ascultat pe Tor Myhren, VP of Marketing la Apple si despre cum filozofia Apple se invarte in jurul simplitatii. Simple is iconic, si inca un quote de la el pe care l-am auzit deja de mii de ori – simplicity isn’t simple. La Apple, exista o cultura a dezbaterii si fiecare idee e omorata de cel putin 1.000 de ori pana cand e facuta.
Apoi l-a citat pe Picasso: Every kid is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.
Si, la final, ne-a aratat niste spoturi Apple, unele mai vechi, altele mai noi. Asta a furat un Gold si niste lacrimi in sala la Cannes anul asta:
Si daca tot suntem la filme care au smuls lacrimi si premii, mai las aici inca unul:
Asta a furat si el niste lacrimi, dar din alea de invidie:
Dupa Gala de vineri, am vazut un foc de artificii la petrecerea de inchidere si pe urma ne-am infiltrat printre francezi si alti turisti la petrecerile de pe strada.
Ziua urmatoare, am tinut cont de sfatul lui Tor si am bagat niste dezbateri aprinse la un joc de Mafia, pana la 5 dimineata.
Apoi totul s-a incheiat cu niste turbulente pe zborul de intoarcere care sa ne mai trezeasca din mahmureala si sa ne aminteasca ce bine e sa fim alive in fiecare zi si ce frumos a fost la Cannes.