[Școli alternative] Oana Sav şi Institutul de Marketing – traininguri locale de inspirație anglo-saxonă

[Școli alternative] Oana Sav şi Institutul de Marketing – traininguri locale de inspirație anglo-saxonă

Seria de interviuri privind variantele alternative de dezvoltare personală sau profesională din București continuă cu o organizație al cărui focus este unidirecțional: marketingul.

Adresându-se celor care doresc o formare profesională pe termen lung, Institutul de Marketing alătură deopotrivă absolvenți ai facultăților de profil și practicieni care simt nevoia unui reset, dar creează și programe de training dedicate companiilor.

Cu programe de studii bazate pe resurse educaționale anglo-saxone, acesta colaborează cu Chartered Institute of Marketing (CIM) pentru a oferi certificări duble absolvenților. De asemenea, școala preia o serie de cursuri de la Oxford College of Marketing, dezvoltate de trainerul și îndrumătorul academic Malcom McDonald.

Își actualizează şi dezvoltă conţinutul în funcţie de nevoile din piaţă şi a feedback-ului primit de la angajatori, sustinând astfel cursuri pe teme de retenţie, loialitate sau personalizare în marketing.

Aflăm detalii de la Oana Sav, trainer la Institutul de Marketing şi Center Manager al Oxford College of Marketing în România.

 

Începutul

Am lansat Institutul de Marketing în 2011 pentru a oferi suport local celor interesaţi să urmeze un program profesional de perfecţionare şi certificare internaţională în marketing. Povestea a început cu un cumul de factori: nevoi clare într-o piaţă în care trainingurile de profil acopereau doar zona financiară sau a vânzărilor, susţinute de sprijin şi interes atât din partea partenerilor din țară, cât și din Marea Britanie.

Am pornit de la nevoile celor interesaţi să se perfecţioneze și pentru care a fost deosebit de util sprijinul local. Oferim profesioniștilor din România ceea ce ne place să numim “3 C”: cunoştinţe, certificări internaţionale şi, nu în ultimul rând, comunitate.

Cei care vin spre noi au ocazia să-şi structureze şi să-și aducă la zi cunoștințe de specialitate, din surse de încredere, în majoritatea lor anglo-saxone, să se certifice la nivel internațional într--un program bine pus la punct cu repere și termene clare care îi ghidează să progreseze.

 

Parteneri

Am avut alături încă de la început Universitatea Bucureşti, Masteratul de Consultanţă şi Expertiză Publicitară Departamentul de Comunicare şi Relaţii Publice, receptivă la a oferi suport competitiv studenţilor săi şi care menţine, cu sprijinul companiilor, o legătură strânsă cu mediul de business.

Cu entuziasmul şi energia unor profesori precum Adela Rogojinaru, Alexandra Crăciun sau Liviu Papadima, am demarat un program de pionierat cu o dublă certificare în urma căruia cursanții puteau obține o certificare internațională în marketing, dar și un masterat în publicitate.

În egală măsură, am beneficiat de sprijinul partenerilor din Marea Britanie: Chartered Institute of Marketing (CIM) si Oxford College of Marketing.

 

Cui vă adresați?

Acest program a atras în cei aproape zece ani două mari segmente: primul este format din absolvenţii de facultăţi de marketing şi comunicare, interesaţi să treacă la nivelul următor, cel profesional și aplicat odată intraţi în pâine, după cel teoretic, academic, din facultăți.

Cea de-a doua este reprezentată de practicieni cu ștate vechi şi cu multă experienţă în domeniu, cu multe traininguri la activ făcute în marile corporaţii, care rămân adevarate şcoli de business pentru oricine trece pe acolo , indiferent de nivelul ierarhic, dar care nu au avut niciodată oportunitatea unui curs structurat, profunzimea și rigoarea unui program certificat.

În această categorie intră adesea oamenii care s-au format iniţial ca ingineri, medici, farmacişti, care fac deja marketing bine şi cu rezultate acolo unde lucrează, dar care ţin la pregărire şi rigoare profesională şi își găsesc timp să mai înveţe.

 

Ce ce studiază?

Responsabili de definirea şi actualizarea programei sunt cei de la Chartered Instiutute of Marketing (CIM) care actualizează şi dezvoltă permament conţinutul în funcţie de nevoile din piaţă şi a feedback-ului pe care îl au de la angajatori. La fel sunt construite şi probele de evaluare pe care trebuie să le treacă participanţii, cu teme care provin din provocările de business actuale: retenţie, loialitate, personalizare în marketing, marketing prin conţinut, creșterea valorii de viață a clienților.

Ca evoluţie si trend, creşte interesul pentru cursurile de digital, dar şi de marketing pur şi simplu.

Trainerii şi tutorii sunt selectaţi pentru ca să aibă în egală măsură experienţă practică în industrie şi experienţă academică sau de training. Nu e deloc uşor şi sunt destul de greu de găsit sau, tocmai pentru că lucrează în proiecte, cu disponibilitate limitată.

 

Diplome

Participanţii pot obţine certificări profesionale de bază sau avansate, în funcţie de nivelul la care pot fi admişi şi la care studiază: Certificate in Professional Marketing, Diploma in Professional Marketing sau Marketing Leadership. În plus, cu noua programă flexibilă, pot obţine câte un Award recunoscut internaţional pentru fiecare modul pe care îl finalizează cu succes: Digital Marketing, Mastering Metrics sau Driving Digital Experience, ca să numesc doar câteva.

 

Alumni

Avem deja sute de alumni care s-au remarcat şi se remarcă în domeniul lor, i-aș discrimina să-i menționez pe câţiva într-un spaţiu limitat. Pe unii chiar îi “pierdem” pentru că sunt exportaţi cu succes ca profesionişti de marketing în străinătate, din Europa până în Asia.

Ne bucură feedback-ul de la ei, concretizat cel mai adesea în recomandări, faptul că aplică în companii ce au învațat la noi, că planurile și lucrările lor din programele de certificare devin strategii de marketing reale în România sau în alte țări în care lucrează acum și că adesea cresc sau urcă în ierarhie. De la Brand Manageri, ajung Marketing Manageri, iar de la cursuri de specializare în marketing ajung să își dorească traininguri de leadership.

 

Promovare

Absolvenţii noştri sunt cea mai bună reclamă. Ei ne recomandă sau ne trimit colegi sau membri din echipă, pe măsură ce urcă în ierarhie. Nu ne permitem promovare costisitoare, pentru că ne adresăm unui număr limitat de profesioniști ambițioși.

Noi nu suntem o “uzină” sau o fabrică de cursuri. Oferim un program de training riguros, “pentru cei puternici”, ne place să spunem, la care se înhamă puţini, iar dintre aceştia termină doar cei disciplinaţi, care nu se tem de studiu şi examene în limba engleză.

 

Business

Ne măsurăm succesul în numărul de cursanți care se înscriu în programe de certificare internațională și care a evoluat, organic, de la an la an și în rata de promovabilitate, care a crescut semnificativ de când oferim suport local, de la 45-55% la 98%, conform ultimelor rezultate din această lună. 

Diferenţiatorul nostru sunt certifcările internaţionale profesionale. Existe multe programe de formare şi informare, orice informaţie şi suport este binevenită, însă nu devii specialist în câteva zile şi nici în câteva luni. Noi ne adresăm însă celor care vor să se perfecţioneze într-un program profesional pe termen lung.

 

Provocări

Cea mai mare provocare este să oferi informație de calitate și progres profesional într-un timp scurt, cum își doresc foarte mulți. Partenerii noștri din Marea Britanie au introdus recent mult mai multă flexibilitate, programe de certificare mai scurte sau alternative de specializare pe o nișă mai îngustă, însă lucrurile se învață, se sedimentează și se aprofundează în timp.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related