[Votul companiilor] Andreea Morariu: Șocul a venit din librării, unde au venit clienţii care îşi prezentau cartea de identitate cu ştampila "Votat"

[Votul companiilor] Andreea Morariu: Șocul a venit din librării, unde au venit clienţii care îşi prezentau cartea de identitate cu ştampila "Votat"

Peste 1000 de reduceri a dat BookCity pe baza votului la alegerile europarlamentare, povestește Andreea Morariu, General Manager al companiei. Dar nu răsplata a contat cel mai mult în acest demers , ci un obiectiv principal, care stă la baza BookCity: schimbarea ''status-quo" – ului de care toată lumea este nemulţumită, prin cultură și smart entertainment.

Există deja un teren tatonat al unor revolte recente de amploare în România, care a izbucnit din online şi care a avut la bază mai multe principii morale decât posibile beneficii financiare pentru protestatari, spune Andreea.

În cadrul seriei Votul companiilor stăm de vorbă cu cei care, înainte de alegerile europarlamentare, au încurajat oamenii să voteze. Cum s-a decis să facă asta, care au fost temerile, de ce e important ca mediul privat să ia atitudine vizavi de problemele sociale? Andreea Morariu crede că România a ajuns într-un punct în care tot mai multă lume realizează că este nevoie de o schimbare, iar aceasta nu vine de la sine.

 

Decizia de a încuraja votul

Bookcity a fost creat sub sloganul "Periclităm ignoranţa". Noi nu ne-am dorit să vindem cărţi, ci să vindem smart entertainment pentru că suntem deranjaţi de atâta ignoranţă. INSTIGAREA LA CULTURĂ reprezintă revolta oamenilor ageri la minte împotriva ignoranţei, lipsei de cultură, plagiatului, mediocrităţii etc. O revoltă de ''civil disobedience'' (Ghandi) a oamenilor sătui de nivelul scăzut al calităţii informaţiei şi a semidoctismului celor din jurul lor.

Principalul nostru obiectiv este acela de schimbare a ''status-quo" – ului, de care toată lumea este nemulţumită.

Există deja un teren tatonat al unor revolte recente de amploare în România, care a izbucnit din online (Facebook principala sursă de propagare info) şi care a avut la bază mai multe principii morale decât posibile beneficii financiare pentru protestatari.

Prin urmare, având deja o bază imensă de oameni smart în online, care consumă informaţii de bună calitate, care îşi pun mintea la contribuţie, dar nu se implică civic, ne-am gândit că ar fi bine să ne implicăm şi să-i motivăm dacă merg la vot.

 

De-a lungul timpului am avut mai multe campanii atipice printre care şi "Pasiunea pentru citit este pe viaţă", prin care am încercat să le spunem clienţilor că nu contează cum arăţi sau cine eşti, ci contează ce citeşti.

Această campanie a fost foarte controversată la deschiderea librăriei noastre din Galaţi, unde am întâmpinat dificultăţi în promovarea ei în spaţiul public, însă ulterior a avut un mare succes.

De curand, ne-am alăturat si campaniei "#şi eu" şi pentru 15 minute am închis toate locaţiile, apoi vazând cum evoluează campania electorală pentru europarlamentare, ne-am gândit, că putem face mai mult. Sincer, ne-a fost teamă că o să fim judecaţi că avem înclinaţii politice şi că mesajul nu va fi interpretat cum trebuie.

 

Reacții

Am fost destul de surprinşi în prima fază de reacţiile din Facebook şi Instagram, dar şocul a venit din librării, unde fizic au venit clienţii, care îşi prezentau cartea de identitate cu ştampila "Votat". Am avut şi cazuri în care când au văzut în librărie campania s-au dus şi au votat, apoi s-au întors să cumpere produse pentru a beneficia de redecere.

 

Rezultate

Ne-am dat seama, că promovăm aceleaşi valori pe care le au şi clienţii noştrii, şi ne-a dat încredere că împreună cu ei putem contribui la schimbare. Riscul era să nu ne aflăm în target şi lumea să reacţioneze prin comentarii negative.

Am avut peste 1000 de reduceri pe baza votului.

 

Poziția companiilor

Credem că am ajuns într-un punct, în care tot mai multă lume realizează că este nevoie de o schimbare, iar aceasta nu vine de la sine. Schimbarea o putem face doar împreună, nu contează cât de mici sau mari suntem.

Din punctul nostru de vedere este foarte important să ne implicăm, mai ales în promovarea educaţiei. Credem că fără educaţie nu există progres.

Până acum lumea era indiferentă pentru că totul mergea şi "aşa", însă în ultimii ani lucrurile s-au schimbat pentru că au fost tot mai mult promovate non-valorile şi credem că am ajuns să ne fie ruşine cu cine ne reprezintă.

 

Va urma?

Cu sigurantă o să ne implicăm cu o nouă campanie la următoarele alegeri!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related