Intr-o noapte, Alex Mirea, pilot in Campionatul National de Raliuri si de Viteza in Coasta, citea stiri despre alegerile europarlamentare și isi dorea sa faca ceva pentru a impulsiona oamenii sa voteze. Ceva mai mult decat un share pe Facebook. Asa ca a facut un concurs cu un premiu special: 3 urcari in dreapta lui, intr-o mansa din Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop, intr-un BMW E36 M3 de 310 cai putere. Si chiar daca se astepta la un feedback bun, numarul si intensitatea reactiilor l-au surprins.
Rezultatele au fost mult peste asteptarile mele. Mesajul a ajuns la aproape 55.000 de oameni si peste 12.000 au interactionat cu postarea. 450 de persoane au trimis dovada votului.
Alex spera, totusi, ca oamenii sa inceapa sa constientize ca votul conteaza dincolo de astfel de impulsuri.
Nici eu nu pot sa zic ca indragesc vreo parte politica, insa cred ca cea mai mare prostie ar fi sa stau in casa si sa-i las pe altii sa ia decizii in locul meu.
Decizia de a încuraja votul
Mi-a venit brusc ideea, intr-o noapte, citind tot felul de stiri despre evenimentele premergatoare alegerilor din 26 mai. Imi doream de mult timp sa fac mai mult decat un share pe Facebook, insa nu gaseam o forma prin care sa simt ca pot misca ceva "palpabil". La momentul respectiv, nu se lansase nimeni (sau cel putin nu auzisem eu) intr-o campanie PRO VOT, asa ca am decis sa o pun in practica fix in momentul respectiv.
Am pus in practica ideea pe loc. Am incercat sa imbin sportul pe care il practic cu un eveniment motivational daca ii putem spune asa.
Daca esti curios sa experimentezi senzatiile traite intr-o masina de curse, esti foarte aproape de a-ti satisface curiozitatea!
E SIMPLU!
1. Mergi la vot Duminica, 26 Mai
2. Faci dovada ca ai votat postand aici o poza cu spatele buletinului (cartea de identitate)
3. Dai share acestei postari pentru a-ti dubla sansele. (vei aparea de 2 ori pe lista de inscrieri)
PREMIILE
3 urcari in dreapta mea, intr-o mansa din Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop, la etapa de la Brasov (urcarea spre Poiana Brasov) - Trofeul Total - 8-9 iunie 2019. Pentru cei care nu stiu masina, este un BMW E36 M3 de 310 cai putere.
REGULAMENT
Vor fi luate in considerare toate postarile din zilele de Duminica si Luni 26-27 Mai, care contin poza cu spatele buletinului pe care apare stampila de vot din 26 mai 2019.
Obstacole nu au fost, nici macar critici n-am primit. Am aflat dupa 2-3 zile despre patania celor de la Paralela 45, insa nu mi-am facut griji ca as putea pati ceva. Cred ca orice incercare de intimidare sau ceva in sensul asta, ar fi ajutat doar sa mediatizeze meajul/ ideea mea si mai mult.
Reacții
Ma asteptam la un feedback bun, si mi s-au confirmat asteptarile, in schimb nu ma asteptam sa se raspandeasca atat de mult mesajul. Chiar am fost placut surprins, cu atat mai mult cu cat ideea a fost lansata pe pagina mea de Facebook de sportiv, si nu cea privata, adica un loc in care nu-mi pot alege eu prietenii si automat nu-mi pot crea o bula arftificiala care sa contina oameni ce au idei si convingeri congruente cu ale mele.
Rezultate
Rezultatele au fost mult peste asteptarile mele. Mesajul a ajuns la aproape 55.000 de oameni si peste 12.000 au interactionat cu postarea. Riscuri nu cred ca au fost, nu vad de ce ar fi existat niste riscuri cat timp nu am sugerat oamenilor cu cine si ce sa voteze. Tot ce mi doream, era sa vad un procent cat mai mare de oameni care si-au exercitat dreptul de vot. E adevarat ca am cunostinte care s-au temut sa transmita un astfel de mesaj, insa nu stiu exact motivele din cauza carora au renuntat. Ma bucur insa ca au fost si oameni care au preluat ideea mea si au pus-o in practica.
Cati oameni au venit cu dovada votului
Au fost aproximativ 450 de persoane care au trimis dovada votului. Pare un numar relativ mic, desi a fost mult peste asteptarile mele, in schimb cred ca oamenii au inteles mesajul si l-au apreciat, mai mult decat dorinta de a castiga ceva, fie acel castig si o experienta, in urma votului.
Impresii & concluzii
Ma bucur in primul rand ca prin aceasta initiativa am reusit sa misc ceva, sa fac mai mult decat un simplu share pe Facebook. M-am bucurat sa vad foarte multe persoane necunoscute care au apreciat ideea.
Poate cifrele de mai sus nu par impresionante, insa daca am putea sa le inmultim cu numarul total de oameni care au reusit sa convinga pe cineva sa mearga la vot, cred rezultatul ar fi impresionant :).
Poziția companiilor
Poate ca bula noastra pe care unii o consideram mica, este de fapt mai mare decat credem, iar companiile, in special cele mari care au forta sa faca research la un nivel inalt, au cifre in sensul asta si si-au dat seama ca de fapt clientii pe care i-ar putea pierde in urma unor astfel de campanii, ar fi de fapt inexistenti. Si asta nu pentru ca ei nu ar exista, ci pentru ca acei clienti nu sunt in nisa lor de potentiali clienti.
Nu stiu cat de important sau de corect este, insa cred ca pentru multi a fost un stimul, chiar daca unele campanii au avut tenta comica.
Cred ca aveam nevoie de o confirmarea asupra faptului ca votul conteaza. Probabil cea mai intalnita motivatie de absenteism la vot este "nu am cu cine vota". Nici eu nu pot sa zic ca indragesc vreo parte politica, insa cred ca cea mai mare prostie ar fi sa stau in casa si sa-i las pe altii sa ia decizii in locul meu.
Va urma?
Am scris putin despre asat si in postarea in care am anuntat castigatorii concursului initial de mine.
Sper sa ne "revenim la cap" :) si sa constientizam importanta votului, astfel incat sa nu mai fie nevoie de astfel de indemuri. Insa daca va fi cazul, si consider ca pot misca ceva cu o idee, cu siguranta o voi face.