La început de 2019, 4 oameni de publicitate independenți începeau să lucreze asumat împreună. Cu o istorie comună de 8 ani, s-au întrunit pentru a forma un nou hibrid de agenție, adaptat la provocările actuale din comunicare.
11.22 este o agenție orientată spre consultanță, branding și servicii creative care simplifică procesele de colaborare și creează un canal direct între nevoi și soluții, urmând modelul Senior to Senior și Decision Maker to Decision Maker. Totodată, agenția își propune să atragă noi parteneri seniori care să-i împărtășească viziunea, profitul, dar și responsabilitatea pe fiecare proiect în parte.
Cristiana Belodan (Senior Consultant & Business Director), Olivia Bașag (Creative Director), Bogdan Stanciu (Brand Design Director) și Andreea Nemens (Senior Strategic Consultant) sunt cei 4 oameni care s-au uitat la fix și apoi au trecut la treabă.
Au testat cu succes formula în câteva pitch-uri și au pornit la drum cu doi clienți locali și un prim client internațional, pentru care au dezvoltat (încă din etapa de pitch) o campanie B2B în social media, aprobată 100% de client, ce urmează să fie implementată în 14 țări europene.
Despre startul și abordarea 11.22, aflăm de la fiecare dintre cei 4 în continuare.
Cum s-a intrunit nucleul 11.22
Andreea: Avem o istorie comună, avem pitchuri mari, zeci de meetinguri, multe seri de povești, idei la care ne-am entuziasmat, scene pe care am urcat împreună. Ne-am fost alături și în momente grele din viața noastră, nu doar când sărbătoream succesul, și am ajuns să credem în puterea fiecăruia și să vedem ce forță incredibilă avem când credem toți 4 în ceva și cum putem să facem acel lucru să se întâmple.
Bogdan: Viața ne-a găsit pe toți 4 “independenți” în aceeași perioadă. Avem în spate 8 ani de lucrat împreună pe clienți mari și sute de prezentări. Ne știm cu bune și cu rele și tot timpul ne-a unit dorința de a face lucrurile într-un anumit fel. Acum avem șansa să creionăm de la zero o agenție așa cum ne dorim, care să ne reprezinte pe toți. Am început să lucrăm pe tot felul de proiecte, iar tot ce a urmat a venit natural.
Olivia: Știți momentele acelea când și mintea și inima îți spun același lucru? Am simțit că asta trebuie să facem. Nu încă o agenție, ci o altfel de agenție. Cu un model de business adaptat la 2019.
11.22 e despre o viziune comună, despre “a bigger picture”. Așadar, ne-am sincronizat agendele, obiectivele și mai apoi ceasurile.
Cristiana: Eu am vrut sa plec din țară și orice încercam, nu mi se lega. Până într-o zi când am început să vorbim serios despre cum vrem să fie agenția noastră. Și uite așa 11.22 m-a ales pe mine, și eu pe ea :) Am rămas aici să construiesc un vis, alături de partenerii mei.
Naming
Olivia: Nu, nu are nicio semnificație în numerologie :) 11.22 e momentul când am realizat că ne uităm împreună la FIX. La fix aceleași lucruri care contează pentru noi: creativitate cu rezultate, pasiune pentru munca noastră și parteneriate solide.
Model de business: Senior to Senior
Andreea: Am participat în 2018 la Creative Incubator (Pi School) și am discutat cu oameni foarte seniori din industrie din toată lumea, despre provocarea de a găsi un nou model de agenție. Am căutat o rețetă comună sau o soluție personală. 11.22 este o soluție personală.
Știam fiecare, din atâția ani de management, consultanță și selling creative work, cât timp pierdeam, ca agenție, într-un proces în care decision makerul de la client nu era implicat și ce valoroase erau întalnirile în care erau toți seniorii în jurul mesei.
Am făcut o agenție care să salveze cea mai valoroasă resursă pe care o avem. Timpul nostru și al clienților cu care lucrăm. Pentru asta ne implicăm personal în toate proiectele, pentru a aduce valoare soluțiilor strategice și creative.
Decision Maker to Decision Maker și Senior to Senior. Acesta este modelul pe care îl aplicăm și în relația cu partenerii – clienți. Dar și în cea cu partenerii – seniori freelanceri pe care îi luăm în proiecte, cu statut de parteneri.
Serviciile. Nevoia de consultanță
Cristiana: Nevoia de consultanță strategică de brand a clienților este una pe care puține agenții o împlinesc, clienții apelând cel mai adesea la consultanți externi. Pentru că vor un anumit nivel de senioritate. Dar și pentru că un consultant extern e imparțial, nu încearcă să îți vândă la pachet un combo de sfaturi strategice plus celelalte servicii ale agenției. Și își alocă timp de calitate pentru asta.
Noi oferim consultanță de business pentru start-up-uri, consultanță strategică de brand, consultanță de management în business-uri creative.
Gândim strategii de marketing & comunicare, branding și campanii creative pentru branduri B2C si B2B deopotrivă. Iar provocarile clienților ne ajută să ne dezvoltăm competențe noi.
Olivia: În primul rând vindem idei, nu execuții. Idei care construiesc branduri, cresc vânzările, dar chiar și idei care pot face România asta gri să pară un loc mai bun. Fără un demers strategic solid în spate, fără un insight puternic, revelant și bine ancorat în realitate, fără o BIG IDEA, cred că ne pierdem timpul. Și al nostru și al clienților.
Trăim vremuri spectaculoase. Ritmul cu care evoluează tehnologia, modul în care se consumă conținut ne obligă să facem lucrurile altfel. Să spunem povești, să fim creatori de conținut digital sau poate chiar să ajungem să comunicăm prin moduri noi și surprinzătoare.
Bineînțeles, asta nu exclude și o transpunere a ideilor într-o campanie integrată de ATL sau un branding coerent.
Portofoliul de clienți în momentul de față
Cristiana: Am început să lucrăm în formula 11.22 la modul asumat de la începutul anului. Ne-am testat cât de bine funcționăm împreună în câteva pitch-uri. Pe unele le-am câștigat :) Și așa am început să conturăm portofoliul de clienți 11.22 cu un prim client internațional și doi clienți locali.
Am livrat ”la cheie” o campanie B2B în Social Media încă din etapa de Pitch. Și am avut bucuria să lucrăm cu un client extrem de educat și experimentat în relația cu agențiile. Care a decis să implementăm 100% ce am propus în etapa de Pitch. Ne-am bucurat și mai tare când am aflat că 14 țări din Europa vor să implementeze campania.
Cel mai important aspect pentru noi, când vine vorba de portofoliul de clienți al agenției, este să ne alegem parteneri, nu stăpâni, cu care să împărtășim același sistem de valori, același mod sănătos de a gândi și a face lucrurile să se întâmple.
Suntem în etapa de construcție și asta ne oferă luxul de a ne selecta cu grijă partenerii la al căror succes vrem să contribuim.
Strategia de new business
Cristiana: Stiți cum zic americanii: There’s no business like new business :)
Din experiența mea de aproape 14 ani de Client Service pot spune cu certitudine un lucru: generezi new business în cel mai organic mod posibil, cu clienții pe care îi ai deja în portofoliu. Cu condiția să fie mulțumiți de rezultate.
Noi pe asta ne vom concentra strategia de new biz în primul an de existență al agenției. Pentru noi participarea într-un pitch înseamnă o șansă ratată de a face un proiect pe bune în timpul respectiv.
Avem niște criterii foarte clare în baza cărora decidem împreună confirmarea sau declinarea invitațiilor la pitch-uri. Și ne alegem cu mai multă grijă bătăliile.
Așadar ne ținem departe de politică în toate deciziile pe care le luăm, pitch-ing included :)
Provocari actuale in comunicare
Andreea: Provocarea cea mai mare este sa rămâi fidel brandului tău, valorilor tale, să nu faci compromisuri vis a vis de asta. Și asta e o provocare valabilă și pentru client și pentru agenție, provocarea de a-și menține poziționarea.
Provocările momentului pentru agenții sunt să își tină oamenii seniori în barcă, motivați să creeze, să își aducă talente tinere, să învețe să integreze inovația tehnologică în comunicare, să se updateze din mers, să rămână seduse de strategie, idei și valoarea lor și nu doar de noul animal exotic “digitalul” și de cuvinte noi care intră în vocabular odată cu el.
Provocarea pentru clienți este să își găsească parteneri care să îi ajute să își traducă strategia de marketing într-o strategie coerentă de brand și, mai departe, în idei și execuții memorabile, seducătoare. Să găsească în agenție oameni care să înțeleagă business și care să îi ghideze înspre soluții valide pentru nevoile reale pe care le au. Să nu încerce să le vândă orice produce echipa din agenție.
Pentru 11.22 cea mai mare provocare este să trăiască, zi de zi, cu fiecare nou client visul de a munci cu bucurie pentru idei și oameni. Și cu oameni în care credem. Să nu uitam motivul pentru care am făcut agenția asa.
Obiectivele primului an
Bogdan: Primul an e întotdeauna un an de construcție și de așezare în piață. Un an în care ne-am propus să consolidăm fundația, să închegăm portofoliul de clienți și să definim un roaster de parteneri sateliți. Îmi doresc ca peste un an să tragem linie și să ne bucurăm că am reușit să transpunem ADN-ul 11.22 în tot ceea ce a ieșit din mâna noastră.
Olivia: Să facem work cu care ne mândrim alături de clienți care sunt pe aceeași lungime de undă cu noi. Dacă nu există chimie, valori și principii comune, lucrurile ies chinuit. Și dacă te-ai scremut 9 luni să scoți o campanie pe aer, ajung să se vadă toate rundele de feedback, iar relația cu clientul nu mai poate fi salvată nici cu zeci de ore de terapie. Deci știm exact ce nu ne dorim: relații toxice care să genereze idei resuscitate.
În aproape 14 ani de publicitate, am realizat că noi alimentăm, fără să conștientizăm, conflictele. Dar când începi să ții cont și de nevoile clienților, iar ei devin la fel de importanți ca tine, vei vedea cum se schimbă brusc sinergia echipei. Și automat ies lucruri minunate.
La finalul primului an, vrem să măsurăm nivelul nostru de happiness, dar și al clienților. Dacă entuziasmul e la același nivel, ca și astăzi, înseamnă că am făcut ceva bine :)
Creșterea businessului. Atragerea altor parteneri seniori
Andreea: 11.22 este o agenție value-based, not volume-driven. Suntem un nucleu de parteneri și, acolo unde proiectul o cere, unde avem nevoie de o expertiză pe care noi nu o avem, vom lua și alți seniori în proiecte. Ne vom raporta la ei ca la parteneri cu drepturi depline, sharing profit, dar și responsibility.
Suntem 4 oameni care gândim strategic și iubim actul creativ. Iar asta ne face să explorăm diferite zone, în funcție de pasiuni, de oportunități. De ce sa nu creăm un produs, de ce sa nu gândim un altfel de conținut, de ce sa nu explorăm oricât de departe?
Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă. Dacă îi găsești pe cei potriviți, poți pleca în orice călătorie.