[Coworkingul la români] Vlad Craioveanu, despre 3house: "Gradul de ocupare acum este aproape de 90%, urmând ca din iunie să avem noi birouri disponibile"

[Coworkingul la români] Vlad Craioveanu, despre 3house: "Gradul de ocupare acum este aproape de 90%, urmând ca din iunie să avem noi birouri disponibile"

Prin 2012 apărea primul Impact Hub în București, dar co-fondatorul Vlad Craioveanu a început să gândească în termenii antreprenoriatului colaborativ încă din 2010, când lansa Asociația roPot. De atunci și până acum, coworkingul a crescut în România, iar în timp ce Vlad rămâne în rol de conducere la Impact Hub, a inițiat un nou proiect în această zonă alături de Ilinca Păun, CEO al Entrepreneurship Academy. Și vorbim aici despre 3house, un concept de spațiu de birouri cu servicii all-inclusive și cu focus dedicat pe echilibrul și wellbeingul membrilor din comunitate.

[Am construit serviciile] în așa fel încât [oamenii] să simtă cum spațiul de birou, energia locului, totul face parte din povestea pe care o scriu aici și toate îi ajută să devină cea mai bună variantă a lor. Noi le oferim platforma de creștere și echilibru.
Pentru unii, acest lucru se traduce prin cafea de specialitate, pentru alții prin lumină naturală, apa infuzată și fructe toată ziua, experiențe gastronomice sau evenimente dedicate comunității. 

3house are momentan o locație în zona Universității, iar din iunie va deschide parterul și mezaninul aceleiași clădiri, ajungând la un spațiu de 1.700 mp. A doua locație va fi lansată în toamnă, în zona Floreasca-Barbu Văcărescu, având aproape 3.400 mp. În următorii 2 ani, 3house își dorește să ajungă la 3-4 locații bucureștene. 

 

Începutul

Am început cu 3 oameni și am continuat cu 3house. Am început punând cap la cap experiențele complementare pe care le avem în zona de real-estate și dezvoltare de comunități și având idei, creioane plus oameni care au crezut în noi (adică investitori).

Primul pas concret a fost să preluăm spațiul de la Universitate, de pe Arghezi 8-10 unde acum funcționează primul 3house. Și următorul a fost să ne propunem să ne extindem.

Am pornit construcția cu un concept de birouri dedicate în principal echipelor mici, medii sau echipelor de proiect ale unor companii mari. Integrăm servicii all-inclusive, indiferent de dimensiunea echipei. Ne concentrăm să oferim membrilor/vizitatorilor timpul, spațiu și libertatea de a se concentra pe proiectele lor, noi ocupându-ne de tot ce înseamnă managementului contextului perfect: de la infrastructura de birou, la inspirație și design, la gastronomie sau experiențe de comunitate sau dezvoltare personală.  

 

Rațiunea

Simțeam că mediul de lucru este din ce în ce mai important pentru fiecare dintre noi. Și, în același timp, că firmele medii și mari devin tot mai fluide în ceea ce privește așteptările și viteza de mișcare de care au nevoie.

La intersecția dintre aceste doua nevoi, stăm noi: un spațiu care oferă companiilor un one-stop-shop, cu toate facilitățile incluse într-o singură factură, fără costuri cu infrastructura de birou (chiar cu designer chairs) și care se preocupă cu focus dedicat de wellbeingul membrilor. Ne-am axat pe echilibrul lor pentru că pariul nostru cu viitorul este pe oameni și chiar mai mult, pe oameni fericiți si inspirați din toate punctele de vedere.

Noi credem că pentru a atinge performanța sau pentru a fi mai eficienți, mai creativi, mai buni în ceea ce facem, e important să fim excepționali, nu doar să muncim performant. Vrem să facem echipă și să contribuim la această energie de creștere individuală a fiecăruia dintre noi, dintre voi.

 

 

Echipa

Acum suntem în formulă de doi: Vlad Craioveanu si Ilinca Păun. Vlad a introdus în România conceptul de co-working în 2012 odată cu lansarea Impact Hub în țară (unde este în continuare în conducere). Ilinca vine cu un background puternic de real-estate și antreprenoriat, fiind și CEO al Entrepreneurship Academy.  Și încă doi: construim comunitatea și serviciile dedicate împreună cu Victor Georgescu și partea de marketing și comunicare o preia Alexandra Dumitrescu din această lună. Dar echipa va crește foarte curând.

 

Piata și concurenta

Coworking-ul se află pe o pantă ascendentă și în România, în condițiile în care tot mai multe companii, conștientizează beneficiile unui astfel de spațiu. Atât din punct de vedere al eficientizării costurilor și a resurselor logistice de administrare a propriului birou, cât și din perspectiva angajaților care sunt mai fericiți într un mediu creativ, colaborativ: aș zice pur și simplu că un co-work este soluția :)

 

Serviciile și evoluția lor

Am început în 2012 cu Impact Hub. Atunci consider că a fost începutul dezvoltării pachetului de servicii. Se vorbește foarte mult în mediile de business despre modelul comunității ca factor de creștere a performanței echipelor și a impactului pozitiv pe care îl are în rezultatele de business.

Efectul e de multe ori complicat de măsurat, cât timp nu definim niște criterii. În ultimii ani, însă, am avut ocazia să interacționăm cu sute de antreprenori, cu freelanceri, cu angajați din companii mai mici sau mai mari și am descoperit că sunt câteva elemente care aduc cu adevărat valoare spațiilor de tip coworking.

Așa că acum, în 3house avem un set complex de beneficii, pe mai multe linii de dezvoltare și categorii de target.

Ne adresăm companiilor (fie pentru toată echipa, fie pentru a construi o insulă în afara sediului loc central), startup-urilor si echipelor mici (avem încredere că vor crește și vor închiria un spațiu mai mare), dezvoltatorilor (vom căuta mereu cele mai bune spații, în cele mai bune zone), dar cel mai important, membrilor comunității: serviciile sunt construite în principal pentru ei. În așa fel încât să simtă cum spațiul de birou, energia locului, totul face parte din povestea pe care o scriu aici și toate îi ajută să devină cea mai bună variantă a lor.

Noi le oferim platforma de creștere și echilibru. Pentru unii, acest lucru se traduce prin cafea de specialitate, pentru alții prin lumină naturală, apa infuzată și fructe toată ziua, experiențe gastronomice sau evenimente dedicate comunității.

Pentru companiile mari care decid să aloce un spațiu unui proiect, acest lucru înseamnă libertate de mișcare și o zonă inovatoare și disruptivă la care pot oferi acces. Pentru dezvoltatori, înseamnă certitudinea unui parteneriat pe termen lung cu o companie a cărei strategie se construiește pe dezvoltare durabilă, planuri pe termen lung, atenție față de mediu și investiție într-un concept în creștere.

Comunitatea este foarte diversă: reprezentanțe locale ale unor companii internaționale (de exemplu Shutterstock), echipe de proiect, companii de consultanță și IT sau dezvoltatori de produse de tehnologie. Nu am identificat neaparat un pattern de industrie în solicitările pe care le primim, așa că ne bucurăm foarte tare.

 

Despre spațiu

3house este un concept dezvoltat local care a pornit odata cu deschiderea 3house Arghezi de lângă Metroul Universitate, la finalul lui 2018. Dar planurile sunt mult mai ambițioase și urmează să deschidem cât de curând parterul și mezaninul. Acestea sunt într-un stadiu aproape final de amenajare. Din iunie deci, 3house Universitate are 1.700 mp.

Următorul spațiu 3house are aproape 3.400 mp și va fi inaugurat în toamna aceasta în clădirea Equilibrium by Skanska. Locația este în cea mai compactă zonă de birouri – în centrul de nord al Bucureștiului, zona Floreasca-Barbu Vacarescu, dar aproape de metroul Aurel Vlaicu.

În total, anul acesta vom opera un spațiu total de peste 5.000 mp de 3house. 

 

Planul tarifar și gradul de ocupare

Gradul de ocupare acum este aproape de 90%, urmând ca din iunie să avem noi birouri disponibile. Iar în ce privește abonamentele și opțiunile de ready-to-move, credem că experiența Impact Hub ne-a ajutat enorm și nu ne mai lovim de aceleași dificultăți de care ne-am lovit la început, acolo. Mai credem și că strategia de pricing este în strânsă legătura cu beneficiile pe care le oferim ca spațiu.

Birourile 3house all-inclusive presupun fee-uri care variază de la 25 Eur (acces ad-hoc) până la 250 Eur în zona de co-work sau prețuri construite specific pe nevoia fiecărei companii, pentru birourile de echipă. Am gândit abonamente flexibile pentru că și nevoile de business ale companiilor au devenit din ce în ce mai dinamice și modulare.

 

Comunicarea

Funcționează foarte bine componenta de recomandări și ne-am bazat mult pe acest factor, momentan. Credem că energia unui loc bun în care îți face plăcere să lucrezi se transmite destul de ușor. În aproape egală măsura, lumea află de noi de pe site, din faptul ca suntem deschiși cu fiecare pas pe care îl facem, de la evenimente sau din alte comunități.

 

Planuri și direcții de dezvoltare 

Vrem sa ajungem la 3-4 locații în București în următorii 2 ani, însumând o suprafață de peste 12,000 mp. Ideile fun sunt multe, însă vrem să fie momente surpriză în perioada următoare, odată cu extinderea din 3house Universitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related