Nevoia de sânge în România, dublă față de colectare: MORNING GLORY, matinalul postului de radio Rock FM, inițiază o campanie națională menită să crească numărul donatorilor și să arate că „România are sânge de rocker”

Nevoia de sânge în România, dublă față de colectare: MORNING GLORY, matinalul postului de radio Rock FM, inițiază o campanie națională menită să crească numărul donatorilor și să arate că „România are sânge de rocker”
Foto credit: Alma Ghiulea
  • România se plasează pe ultimele locuri la numărul de donatori de sânge în Europa: doar 1.7% dintre români donează sânge, de aproape 10 ori mai puțin decât danezii, de 9 ori mai puțin decât britanicii și de 7 ori mai puțin decât olandezii; 
  • În contextul unei nevoi acute de sânge, „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, inițiază, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, o campanie națională de conștientizare și educare a populației, menită să crească numărul donatorilor de sânge și să arate că „România are sânge de rocker”; 
  • Timp de o lună, 5 trupe rock din România vor lansa cover-uri rock ale unora dintre cele mai cunoscute șlagăre românești, transferând oricărui român din mândria de rocker, pentru a încuraja donarea de sânge;

1 din 10 pacienți din spitalele din România are nevoie de sânge, însă multe intervenții chirurgicale ajung să fie amânate din cauza deficitului de sânge. România se plasează pe ultimele locuri în Europa la numărul donatorilor: doar 1.7% dintre români donează, în comparație cu 10% - danezi, 9% - britanici și 8% - olandezi. În primul trimestru al anului 2019, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au înregistrat cu peste 1.100 mai puțini donatori decât în aceeași perioadă din 2018, iar nevoia de sânge actuală este dublă față de cât se recoltează în mod normal.

În contextul acestei nevoi de sânge în România, „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, inițiază, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, campania națională „România are sânge de rocker”, prin care își propune să crească numărul donatorilor de sânge. Timp de o lună, 5 dintre cele mai cunoscute formații rock din România - Vița de Vie, COMA, Byron, Trooper și Nightlosers – vor cânta cover-uri rock după cele mai cunoscute șlagăre românești.

„Oamenii care ascultă rock au mândria lor, poate mai pregnantă decât în cazul fanilor altor genuri de muzică. Mândria unui rocker, până la urmă, este că rock-ul sună cel mai bine, dar și că orice melodie ar suna mult mai bine în varianta rock. Donând sânge, orice rocker poate transforma o melodie clasică în versiunea ei rock și poate transfera oricărui român din mândria de a fi rocker. Cred că acesta e doar primul pas către solidaritate, responsabilitate și empatie. Și sunt convins că, pe termen lung, România are sânge de rocker.”, a declarat Răzvan Exarhu, realizatorul matinalului „Morning Glory cu Răzvan Exarhu” și inițiatorul campaniei.

 

„Donarea de sânge este o problemă de mentalitate, care nu se rezolvă foarte repede și foarte ușor. Vorbim permanent de nevoie de sânge. Dar ca să nu mai vorbim de nevoia de sânge în România, ar trebui să înțelegem că avem nevoie de donatori, pentru că, din păcate, sângele nu poate fi făcut în laborator. Și nu o dată, avem nevoie de sânge constant. Oamenii donează sânge atunci când le este declanșat un resort interior. Ne dorim ca pasiunea pentru muzica și cultura rock să fie acest resort emoțional. Mulțumim pentru sprijin întregii comunității de rockeri din România”, a declarat Doina Goșa (directorul Centrului de Transfuzie Sanguină București).

 

Orice român cu sânge de rocker poate contribui la crearea unui cover rock

Primul cover lansat în cadrul campaniei „România are sânge de rocker” va fi interpretat de formația Trooper după melodia „Fotoliul din odaie” a Mirabelei Dauer. Cover-urile interpretate de toate celelalte formații vor fi lansate pe măsură ce va crește numărul de descărcări ale aplicației Donorium. În total, campania își propune 10.000 de descărcări ale aplicației Donorium, care facilitează donarea de sânge.

 

Foto credit: Alma Ghiulea

„Noi credem că toți românii trebuie să aibă șanse egală la viață și să primească sângele de care au nevoie. Am dezvoltat proiectul Donorium pentru a ușura procesul de donare pentru oameni și pentru a facilita comunicarea dintre Centrele de Transfuzie Sanguină și donatori. Cu o singură donare, poți să salvezi 2 vieți. Dacă folosești aplicația și te programezi la donare, vei avea prioritate la donare, vei putea concura cu prietenii pentru a afla cine e cel mai tare la donare, vei primi reminder când poți să donezi iar și vei fi notificat când centrul de transfuzie sanguină din zona ta are nevoie de tine”, a declarat Diana Stoica (cofondator Donorium).

  

Aplicația Donorium, a fost lansată în decembrie anul trecut de Asociația Smart Society și Fundația Donatorilor Benevoli de Sânge, în parteneriat cu centrele de transfuzie sanguină. În primele 24 de ore, a fost descărcată de 3.000 de români și a ajuns pe locul 1 în AppStore și Google Play.

Cu ajutorul aplicației Donorium, oamenii se pot programa pentru a dona, pot afla informații utile și sunt notificați ori de câte ori centrele de transfuzii din țară au nevoie de o grupă de sânge specifică. Până în acest moment, 5 centre de transfuzie sanguină din țară sunt partenere în proiect, iar inițiatorii își propun ca până în 2025 să se extindă în toată țara. În doar 5 luni, peste 10.000 de donatori au intrat în comunitatea Donorium și folosesc aplicația.

 

Agentia de creație The Most Wanted: Victor Oprișan & Andrei Munteanu.
Regizor: Victor Oprișan

Rock FM este singurul post de radio dedicat iubitorilor de muzică rock din România, lansat în anul 2010. Frecvența pe care se poate asculta în București este 100,6 MHz. Formatul postului este Classic Rock, o selecție de muzică rock de cea mai bună calitate din repertoriul rock internațional și românesc. 

Centrul de Transfuzie Sanguină București este cel mai mare centru de transfuzie din țară, instituție responsabilă cu recoltarea, testarea, procesarea, stocarea și distribuirea sângelui și a componentelor sanguine în peste 50 de spitale din București. 

Donorium este prima abordare integrată pentru soluționarea crizei de sânge din România.
Proiectul a fost dezvoltat împreună cu specialiștii din medicina transfuzională și donatorii de sânge, și realizat cu sprijinul voluntarilor din diferite domenii (IT, user-experience, PR, public policy, e-health). Împreună cu aplicația pentru mobil, proiectul include și componentele de educație cu privire la donarea de sânge, advocacy pentru îmbunătățirea legislației și a finanțării corespunzătoare a centrelor de transfuzie sanguină, reintroducerea stagiului de hematologie transfuzională în sistemul educațional de specialitate, precum și promovarea donării de sânge și consolidarea comunității donatorilor de sânge. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related