MergemLaVot invită la normalitate

MergemLaVot invită la normalitate

Cu mai puțin de două săptămâni înainte de alegerile din 26 mai, prin vocea a patru generații care vor să ne transmită fiecare din ele câte un mesaj, am lansat Mergem La Vot, o campanie independentă de conștientizare a nevoii și importanței exercitării unui drept fundamental într-o democrație: votul.

Ideea s-a născut din faptul că am început să văd cum România se transformă într-un escape room din care din ce în ce mai mulți își doresc să plece care-ncontro și întrebarea care se pune este: să fie aceasta singura soluție, deși, de fapt, nu rezolvă nimic?

“Este România bătălia aceea pe care vrem să o purtăm, noi, cei care am rămas și ne dorim să rămânem aici?”

 

Dincolo de filosofia din spatele clasicei “o viață avem“ care poate duce la nesfârșite discuții despre binele personal și căutarea fericirii, concluzia mea este că “plecatul din țară este mai mult decât o nevoie, este mai degrabă refuzul unei lupte între forțe inegale și o fugă spre normalitatea pe care o vedem la alții.“

 

“Avem multe vorbe păguboase pe aici, una din ele fiind E frumoasă România, păcat că e locuită. Cum să ridici ștacheta dacă promovezi un astfel de mod de gândire și mai mult decât atât, dacă te afunzi singur întro astfel de paradigmă? Râdem, glumim, dar după cum bine știm, multe adevăruri se spun în glumă. Iar o astfel de glumiță devine bășcălie și, în timp, o extensie subconștientă a felului nostru de a gândi. ”

 

 

Ce este MergemLaVot

O incercare de dezmorțire, de urnire către vot a celor carora nu le (mai) pasă de ce lasă ei în urmă, de consecințe, de comunitatea din jurul lor, de viitorul local. Printre categoriile vizate sunt cinicii și indiferenții, adulții săturați de viață, plictisiții în etate, indiferenții axati pe propria stare de bine și prosperitate, tinerii ancorați într-un prezent perpetuu in care cred că totul li se cuvine.

Este un deșteaptă-te române pe patru voci.

 

Ce nu este

Mergem la vot nu este o campanie de informare cu privire la candidați, de educare ideologică , de parti-pris-uri, de găsit vinovați legat de prezent sau trecut, de arătat cu degetul sau de dat speranță prin propagandă. Până la a fi cu toții responsabili și până la a ști clar “eu cu cine votez?” și de ce, mulți mai au de făcut primul pas: acela de a ieși din casă.

 

Punctul de pornire

Campania a pornit de la senzația de claustrare pe care mi-am imaginat-o într-un escape room din care, deși confom regulilor de joc, știi că ieși la un moment dat, totuși ușile nu se mai deschid. Ce faci atunci? Îți ceri dreptul la exprimare, la libertate, la intimitate, la integritate personală?

Bun, dar cum ar fi ca o voce din off să îți spună “așa, și?” sau “și ce dacă?” Nu suntem foarte departe de momentul în care un astfel de joc absurd să devină o simplă zi de miercuri în bezna minții.

 

Cum e construită și ce își propune

Prin intermediul a patru texte reprezentante pentru patru generații, mi-am dorit ca prin cei care ascultă să treacă fiori, temeri, o intimitate apăsătoare care să se urce pe ei ca un gândac. Scopul: un impact de trezire din indiferență, stază, instinct de conservare și lipsă de reacție.

 

Cu cine și unde

În jurul ideii au răspuns pozitiv o serie de profesioniști din lumea filmului care au considerat ca firesc aportul lor într un demers care îndeamnă la normalitate și decență.

Campania are un website dedicat mergemlavot.ro în care sunt amintite toate canalele de social media unde este prezentă activ.

 

Echipa

Mulțumim tuturor celor care au contribuit la proiect: Tudor Lucaciu, Cristi Ștefănescu (aka Electric Brother), Ada Galeș, Șerban Pavlu, Ion Lucaciu, Bogdan Lucaciu, Andreea Secară, Sorin Dan, Cosmin Fericean, Iulian Ion, Dragos Grecu, Marica Marius, Adrian Bulgariu, Eremia Niculae, Filip Malita, Neil Coltofeanu, Manole Sava, Stefan Anger, Phillipe Malita, Dragos Vilcu, Alina Mircea, Ioan Grumăzescu, Alexandru Negrea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related