[România pe YouTube] Lumea lui Dedo: Sursele de inspiratie sunt amintirile noastre

[România pe YouTube] Lumea lui Dedo: Sursele de inspiratie sunt amintirile noastre

De la cum sa iti alegi animalul de companie la trasnaile din copilarie, de la Ghilgames la Saptamana Altfel, si de la prima zi de facultate, la 1 mai, in Lumea lui Dedo e loc de râs despre orice. Dar mai ales despre viața obișnuită și amintirile celor doi studenti, care au inceput acum doi ani sa faca video-uri pentru YouTube.  Alexandru Iancu si Iulian Bubolea sunt din Constanta, au 21 de ani si sunt studenti in anul 3. Se stiau din vedere din scoala generala si apoi au devenit colegi la liceu. In perioada liceului petreceau mult timp in conferinte pe skype jucandu-se diferite jocuri, iar dupa liceu au ales sa se apuce de YouTube. 

Exista doua cai sa te remarci pe YouTube, spun ei: Calea usoara a clickbaitului si a face orice pentru vizualizari si atentie si calea mai grea, care consta in ati pastra o oarecare integritate concentrandu-te pe abonati si nu pe vizualizari. Cum pastrezi echilibrul intre cele doua cai, ce functioneaza pe YouTube si care sunt invataturile lor aici, in randurile de mai jos.

 

Inceputul

Am inceput in Martie 2017. Stateam pe Discord si ne uitam la videoclipurile altora si ne-am gandit cum ar fi sa facem si noi ceva pe YouTube, vazand ca multi au reusit indiferent de continutul pe care il postau. Asta ne-a motivat indeajuns incat sa ne apucam si sa continuam.

Unul din primele videoclipuri s-a numit "Cum sa iti alegi animalul de companie":

.

Temele erau foarte diferite pentru ca nu stiam pe ce nisa sa ne anexam, ne concentram pe ideea de a face lumea sa rada. In prima saptamana am fost foarte entuziasmati de ideea de a posta videoclipuri, dar entuziasmul s-a dus vazand ca nu faceam mai mult de 200 de vizualizari pe video. Uitandu-ne acum la videourile astea, ni se par amuzante, stanjenitoare, prost editate, prost inregistrate, prost facute, prost gandite.

 

Evolutie

Dupa mai multe postari, usor, usor, canalul a inceput sa creasca, iar cel mai slab video al nostru, a explodat atingand 100,000 de vizualizari in 2 saptamani. Dupa iar am avut o perioada in care nu cresteam, iar motivatia scazuse. Dupa 11 luni aveam doar 9,000 de abonati, iar datorita unor videouri legate de scoala, la scurt timp am atins 20,000 abonati.

Postand regulat, ne-am dat seama ce gen de videouri sunt preferate de abonatii nostri si ne-am focusat pe acel tip.

Postatul regulat este cheia. Titlul si thumbnailul conteaza foarte mult la un video ca sa faca vizualizari, dar cel mai si cel mai important este continutul acestuia.

 

Vizualizari

Numarul de vizualizari nu ne-a schimbat in nici un fel. Abordarea este aceasi, incercam sa postam cat mai des si sa facem videouri cat mai interesante.

 

Logistică

Suntem 2 oameni. In medie, realizarea unui video de 4-5 minute dureaza undeva la 3 ore pentru fiecare persoana. Nu il consideram un efort, pentru ca ne place ceea ce facem, iar pentru asta nu avem nevoie decat de timp.

Unul dintre video-urile complexe e DEDOSENELE: 

 

Cum te faci remarcat pe YouTube

In ziua de azi ca sa te remarci pe YouTube exista doua cai:

Calea usoara, care consta in clickbait, in a face orice pentru vizualizari si atentie.

Si calea mai grea, care consta in ati pastra o oarecare integritate concentrandu-te pe abonati si nu pe vizualizari. Noi am ales a doua cale.

 

Video-uri populare

Videourile despre scoala si despre tampeniile pe care le faceam in copilarie.

Incercam sa pastram acelasi tipar cand facem un video, dar in acelasi timp incercam sa abordam teme din viata de zi cu zi, cum ar fi pastele sau 1 mai.

Sursele de inspiratie sunt amintirile noastre.

Ignoram "viralitatile" si scandalurile din YouTube si social media. Nu ne simtim datori sa reactionam din 2 motive. Primul motiv este ca nu ne intereseaza, iar al doilea este ca nu vrem sa fim ca majoritatea YouTuberilor, facand vizualizari prin "reactii la reactii".

 

Invataturi pe  YouTube

Ne-a accentuat ideea ca daca vrei sa realizezi ceva in orice domeniu trebuie sa tragi tare.

 

Bani

In Romania nu o sa te imbogatesti niciodata din YouTube, dar cu venitul generat, noi fiind studenti, putem sa iesim la o pizza.

 

YouTube-ul din România cu bune și cu rele

Numarul oamenilor care au acces la internet a crescut din ce in ce mai mult in ultimii ani si evident si numarul oamenilor care stau pe YouTube, iar asta este un avantaj pentru creatori de continut.

Ce ne place in prezent: Faptul ca oricine poate sa posteze.

Ce nu ne place in prezent: Faptul ca oricine poate sa posteze.

 

Un video reprezentativ pentru YouTube-ul romanesc

Orice video in care este vorba despre vreun scandal sau vreun can-can imitat dupa televiziunile care se concentreaza doar pe rating.

 

Critici si superficialitatea "noii generatii YouTube"

Nu ne pasa. Sunt creatori si creatori, lumea e libera sa aleaga la ce sa se uite.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related