[România pe YouTube] Alex Ghidush: Un lucru îngrijorător este numărul de copii care postează clipuri neadecvate vârstei

[România pe YouTube] Alex Ghidush: Un lucru îngrijorător este numărul de copii care postează clipuri neadecvate vârstei

Dupa vreo doi ani de incercat, testat si experimentat, dupa ce a facut interviuri, cooking, sfaturi pentru abonati si alte lucruri diverse, Alex Ghidush si-a dat seama ca farsele erau motivul pentru care se tot intorceau oamenii pe canalul lui, care are acum peste 300.000 de abonati. Alex a inceput in 2011, iar canalul lui a crescut cand Mikey Hash l-a mentionat in emisiunea lui, Doza de Hash. Atunci a ajuns la 100.000 abonati.

Am inceput de la a face content pentru ca vedeam asta ca pe un mod in care eu ma puteam distra. In perioada asta nu aveam foarte multi abonati, dar de aici au inceput sa creasca constant. 

Alex povesteste in randurile de mai jos cum se fac vizualizarile si banii pe YouTube, cum castigi si pastrezi atentia oamenilor, dar si ce a invatat si cum l-a schimbat experienta pe aceasta platforma.

 

Începutul

Am inceput sa postez pe Youtube in anul 2011, cand platforma nu era atat de populara.

De cand ma stiu am fost o fire dezinhibata si am vrut sa interactionez cu cat mai multi oameni. Am vrut propria mea emisiune, asa ca am inceput una pe YouTube. Am vrut sa fac oamenii sa rada, sa se distreze urmarind contentul facut de mine si am vrut sa fiu cunoscut facand asta.

 

Primele video-uri

Ma amuz doar cand ma gandesc la ele, sunt destul de cringe, daca e sa folosesc un termen des intalnit in zilele noastre. Dar le vad asa doar pentru ca le compar cu tipul de continut consumat astazi de tineri pe YouTube. Le privesc cu nostalgie si sunt fericit ca am luat decizia de a crea continut online.

Sursa: YouTube

 

Schimbări, evoluție

A fost un drum lung pana am ajuns cunoscut si am inceput sa cresc pe platforma. Un punct de cotitura pentru mine a fost intalnirea cu Mikey Hash, care a avut incredere in mine si mi-a oferit o mana de ajutor.

Am fost de la inceput axat pe entertainment, am vrut ca oamenii sa se destinda urmarind contentul meu si ca sa reusesc asta m-am bazat pe spiritul meu liber si pe dorinta mea de a incerca tot timpul lucruri noi, sa imi descopar noi limite. Am inceput de la clipuri vizualizate de 1000 de oameni, la clipuri vizionate de peste 1000000 cu multa perseverenta.

 

Încercări și experimente

Dupa vreo doi ani de facut diverse video-uri si dupa vreo doua canale de Youtube, m-am intalnit cu Mikey Hash care mi-a explicat ca trebuie sa am o identitate si asa am ajuns la numele de Ghidush. Am ajuns aici pentru ca la mine pe canal aveau foarte mare success farsele pe care le faceam oamenilor pe strada sau prietenilor.

Inainte de asta am incercat sa fac interviuri, cooking funny, sfaturi pentru abonati si asa mai departe, dar farsele erau motivul real pentru care tot mai multi urmaritori intrau la mine pe canal.

Am ajuns la numere tot mai mari la vizualizari prin constanta postarilor si prin interactiunea permanenta cu comunitatea mea care era in crestere.

 

Vizualizari

Am inceput de la a face content pentru ca vedeam asta ca pe un mod in care eu ma puteam distra. In perioada asta nu aveam foarte multi abonati, dar de aici au inceput sa creasca constant. Am inceput sa cresc considerabil in momentul in care Mikey ma mentiona in emisiunea lui Doza de Hash, atunci am ajuns rapid la 100.000 abonati.

A fost o adevarata realizare pentru mine. De atunci am crescut constant, organic prin postarea video-urilor in mod constant si prin inventarea unor noi formate de emisiuni periodic, ca urmaritorii sa nu se plictiseasca cand intra la mine pe canal. Alt lucru care ajuta mult cresterea pe platforma este colaborarea cu alti vloggeri, mai mici sau mai mari.

Sursa: SocialBlade

 

Ce functioneaza

Din experienta mea de pana acum pot spune cu incredere ca frecventa este un factor foarte important. Am avut perioade mai dificile in care nu am postat periodic si lucrul acesta s-a vazut imediat in numarul vizualizarilor si in viteza cresterii numarului de abonati. De asemenea, consider foarte importanta relatia cu comunitatea, comunicarea constanta cu ea, practic cu ajutorul ei am ajuns aici.

 

Presiunea vizualizarilor

Din punctul meu de vedere m-a schimbat in bine, m-a responsabilizat. Cand am realizat cati oameni ma urmaresc, am vrut sa le dau content filmat mai bine, content mai calitativ. Consider ca prin asta le pot multumi eu pentru sustinere.

Ma face sa ma gandesc de doua ori inainte sa filmez sau sa postez ceva si sa nu ma mai multumesc cu putin atunci cand vine vorba de video-urile mele.

Sigur, exista o presiune. Imi doresc ca video-urile mele sa fie vizualizate de cat mai multi oameni si fac tot ce pot sa reusesc asta, sa le dau oamenilor genul de content pentru care ma urmaresc.

 

Logistica

In trecut am facut parte din o echipa formata din aproximativ 10 oameni, de la cameraman, editor sau om care se ocupa de social media; dar acum lucrez singur.

Sunt unele videouri la care filmez pe perioada intregii saptamani, sau altele pe care le filmez in maximum o ora. Adevarata provocare este montajul. Montajul poate dura si careva zile, in functie de complexitatea video-ului.

Este un efort destul de mare, dar merita pe deplin.

E nevoie de o camera care sa filmeze bine, in prezent se cauta calitatea si video-urile 4k sunt mult mai apreciate. Un computer pe care sa poti monta, care sa suporte diverse programe pentru edit si cam atat. Eu ma descurc asa de o buna perioada de timp.

Cel mai usor de realizat (storytime): 

Clip care presupune multa munca, de la contactarea invitatilor, achizitionarea materialelor, realizarea decorului, filmarea din diverse unghiuri si montarea interactiva:

 

Promovare

Dupa ce postez pe YouTube, ma folosesc de celelate platforme pentru a promova video-ul, incep prin a posta Instastories de inainte de a posta, un fel de teasing, urmeaza Instastories cu swipe up si share-uirea video-ului pe Facebook.

De asemenea, incerc sa interactionez cu urmaritorii in video, le pun intrebari, ii indemn sa raspunda in sectiunea de comentarii sau sa imi scrie pe Instagram. Incerc sa atrag atentia publicului prin contet usor de urmarit, care sa ii ajute sa se relaxeze la finalul unei zile incarcate.

 

Video-uri populare

Cele mai populare sunt farsele pe care le-am facut pentru Mikey Hash si Cristina Almasan:

 

Teme

Da, sunt un mare fan al masinilor si postez des video-uri cu masini, insa incerc sa fie cat mai entertaining, sa nu faca nota discrepanta in contentul meu. Fac farse in continuare, ca tot spuneam de constanta si abordez diverse teme care sunt de interes la un moment dat, in functie de trend. Daca esti atent la trenduri si profiti de val, succesul e garantat.

Urmaresc mult ce se intampla pe Youtube-ul din Romania, poate chiar mai mult decat ceea ce se intampla in strainatate. Deci ambele medii ma influenteaza. De cele mai multe ori ma las ghidat de feeling si de ce vreau eu sa transmit comunitatii la un moment dat. Da, reactionarea la diverse trenduri mi se pare vitala. Asa cum am spus mai sus, este un val pe care trebuie sa urci, insa este important sa abordezi tema respectiva in functie de contentul tau.

 

Invataturi

Experienta Youtube mi-a schimbat viata. Am invatat ca trebuie sa fiu constant, ca trebuie sa fiu foarte serios, chiar si atunci cand toata treaba asta pare facuta doar din distractie. In doar cateva cuvinte, pot spune ca toata experienta de pana acum m-a maturizat.

 

Bani

Da, se fac bani din Youtube. Nu se fac foarte multi bani din vizalizari, colaborarile aduc majoritatea banilor. Ma implic intr-un astfel de proiect daca am incredere in serviciul sau produsul promovat, daca proiectul nu imi degradeaza imaginea si daca simt ca ma pot plia cu usurinta pe cerintele acestuia.

Un proiect care s-a intins pe cateva luni, pentru care a trebuit sa fac content cat mai creativ in mod constant, atat pe YouTube, cat si pe Facebook si Instagram. Adevarata provocare a fost sa integrez produsul intr-un mod cat mai natural si potrivit pentru contentul meu. Eu zic ca a fost un success.

 

YouTube-ul in Romania, cu bune si rele

Consider ca a evoluat in bine, sunt multi creatori de continut talentati si pasionati, care abordeaza teme diferite, astfel se ajunge la un numar tot mai mare de urmaritori pe platforma. Imi plac clipurile informative, clipurile filmate foarte bine si apreciez clipurile la care vad ca s-a muncit mult; asta urmaresc cu placere, desi urmaresc mai tot ce vad nou pe YouTube de la provocari, la videoclipuri muzicale si pana la debateuri pe diverse teme. Lucrul care nu imi place si pe care il consider chiar ingrijorator este numarul de copii care posteaza clipuri neadecvate varstei.

 

Un video reprezentativ pentru YouTube-ul din Romania

Consider ca video-ul facut de Selly atunci cand in cadrul unei emisiuni TV au fost discreditati vloggerii. De fapt sunt doua facute de el pe aceasta tema:

I: 

II:

 

Recomandari

Din Romania nu m-as putea rezuma doar la unul, urmaresc Zaiafet si Rezumatul zilei. De afara il urmaresc pe Casey Neistat, e o adevarata inspirate si he never gets old. Si nu am cum sa nu spun de fouseyTUBE

 

Critici si superficialitatea ”noii generatii YouTube”

Era de asteptat sa se intample si asta, oamenii cauta genul asta de content. Sunt emisiuni la TV care nu au un continut de calitate, dar cu toate astea au audiente incredibile. Dar consider ca in urmatoarea perioada o sa se cearna toate astea, se vede o inclinatie a publicului pe contentul de calitate.

 

Viitorul YouTube

Viitorul YouTube il vad mai creativ si cu mult content de calitate. O sa aiba si el uscaturile lui, dar consider ca o sa fie o platforma mult mai dezvoltata din toate punctele de vedere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related