[România pe YouTube] Bibi: YouTube-ul e un stil de viață. Și putem să ne alegem cu grijă stilul de viață

[România pe YouTube] Bibi: YouTube-ul e un stil de viață. Și putem să ne alegem cu grijă stilul de viață

Bibi are 16 ani. La 14 ani a lansat melodia ”Ciocolata”, care are aproape 40 de milioane de vizualizări pe YouTube, și apoi a pornit canalul ei, unde face sketchuri, dă lepșe muzicale, acceptă provocări și vorbește despre lucrurile care îi interesează pe adolescenții din 2019. 

Am observat că oamenii sunt atrași de titluri cât mai WOW și de videclipuri cât mai scurte, de vloguri funny și de muzică, iar aceste lucruri încerc și eu sa le aduc pe canalul meu de YouTube, spune Bibi.

Bibi se maturizează o dată cu YouTube-ul și învață din mers, încercând să nu piardă, printre vizualizari, presiunea mediului și cerințele publicului, un lucru important: să fie sinceră și să se distreze experimentând.

 

Începutul

Întotdeauna mi-am dorit ca urmaritorii mei să mă cunoască exact așa cum sunt. Acesta a fost motivul pentru care am început să fac vlog, YouTube. Ei o cunoșteau doar pe BiBi artista, însă eu am vrut să comunic mult mai mult cu ei, iar ei sa o vădă pe adevarata Bibi. BiBi cea naturală, cea care se distrează alături de prietenii ei și care se simte bine făcând ceea ce îi place.

Chiar dacă eu comunicam cu fanii mei pe Facebook și pe Instagram, ba chiar primeam scrisori de la ei, tot am vrut să comunicăm și mai mult și să fiu mai aproape de ei. Niciodată nu am avut nimic de ascuns și nici nu mi-am dorit asta.

Sursa: YouTube

 

Primele video-uri

Primul meu vlog a fost un Q&A și tin mine și acum că am stat destul de mult să îl editez pentru că am avut foarte multe lucruri să le spun urmăritorilor mei, însă în același timp nu îmi doream să iasă foarte lung vlogul. Acum, revăzând vlogurile de la început, zâmbesc și nu regret absolut nimic. Sunt fericită și recunoscătoare pentru tot ce am făcut și fac.

 

Evoluție

Ce s-a întâmplat între timp? Ei bine, pot spune că YouTube-ul românesc se maturizează pe zi ce trece, iar eu trebuie să mă maturizez odată cu el. În fiecare zi am câte ceva de învățat din această meserie... meseria de YouTuber.

Oarecum eu nu a trebuit să îmi construiesc pe YouTube un brand de la zero deoarece foarte mulți dintre urmăritorii mei mă cunoșteau dinainte ca și artist (cântăreață). Bineînțeles că m-am ajutat de acest lucru și pe YouTube m-am făcut remarcată tot prin muzică. Sketch-urile mele care au devenit foarte virale (ex: "Slavați de clopoțel).

 

Vizualizări

Niciodată nu m-am așteptat să fac atâtea vizualizări sau să am atâția abonați... eu doar am făcut ceea ce mi-a plăcut și îmi place. Am creat muzică și am împărtășit-o urmăritorilor mei, iar marele meu noroc a fost chiar să le și placă.

Sursa: SocialBlade

Cred că cele mai importante lucruri pentru a face vizualizări sunt: în primul și în primul rând să fii tu și să se vadă că faci ceea ce îți place, apoi să fii cool si să încerci să-ți descoperi oamenii care te urmăresc pentru a putea face vloguri și pe placul lor. Nu în ultimul rând, un factor important din punctul meu de vedere pentru a face vizualizări este să încerci să aduci pe YouTube lucruri originale și unice prin care să te faci remarcat.

Faptul că am multe vizualizări nu m-a schimbat absolut deloc! Mie nu îmi plac oamenii schimbători, asa că nici eu nu m-am schimbat și nu voi face acest lucru niciodată.

 

Logistica

Tot ceea ce fac (filmat, editat, postat etc) fac singură, însă primesc sfaturi si mă mai ajută părinții mei, care de mică mi-au fost alături și m-au susținut. Le sunt foarte recunoscătoare pentru aceste lucruri și le mulțumesc din suflet.

Atunci când realizez un videoclip depind de foarte mulți factori (ex: timpul/programul pe care îl am, subiectul abordat în video), însă aș putea să spun un minim și un maxim... pot realiza un vlog și să îl și editez în 2-3 ore, însă alte vloguri pot dura și o săptămână.

 

Promovare

Cum am spus și mai sus, ca să te faci remarcat pe YouTube și nu numai, trebuie să fii fresh și să vii cu lucruri noi și originale.

Unul dintre factorii care pe mine una mă ajută în cariera de YouTuber este muzica deoarece eu pe YouTube am încercat să fiu cât mai originală și să aduc câteva challenge-uri proprii, dar bineînțeles, am vrut să mă și reprezinte aceste jocuri.

Și cum muzica arată cine sunt eu cu adevărat, am creat challenge-urile "LEAPȘA MUZICALĂ" și "PROVOCĂRI MUZICALE" ca să mă distrez prin muzică. Aceste serii de provocări le-am făcut alături de artiști precum: Noaptea Târziu, Liviu Teodorescu, Irina Rimes, Dorian Popa, Ami, Dima și mulți alți artiști.

Tot prin muzică, pe canalul meu de YouTube, am început să fac sketch-uri muzicale amuzante ("Salvați de clopoțel", "Vara în stilul meu", "Anii de liceu", "6, vine bacu'!") . Aceste piese sunt niște parodii, însă originale... mai exact, abordez un subiect popular, în care un public cât mai larg să se regăsească și încep să fac niște versuri cât mai funny.

Nu pot spune că am o rețetă, ci pur și simplu încerc să îi fac pe urmăritorii mei să fie cât mai implicați pe canalul meu de YouTube, iar ei sunt foarte activi și le mulțumesc super mult. Am observat că oamenii sunt atrași de titluri cât mai WOW și de videclipuri cât mai scurte, de vloguri funny și de muzică, iar aceste lucruri încerc și eu să le aduc pe canalul meu de YouTube.

 

Video-uri populare

Cele mai populare video-uri de pe canalul meu de YouTube sunt sketch-urile muzicale și amuzante pe care le fac, dar și challenge-urile: "Salvați de clopoțel" (sketch muzical/amuzant - 16 milioane de vizualizări) , "Vara în stilul meu" (sketch muzical/amuzant - 4 milioane de vizualizări) , "Jelly Beans Challenge || BiBi & Dorian Popa" (challenge - 2 milioane de vizualizări), "Tipuri de elevi || BiBi & Radu (5 pași)" (tipologii / vlog funny - 1,6 milioane de vizualizări) , "ATUNCI CÂND AI O PRIETENĂ NEBUNĂ" (sketch funny - 1,1 milioane de vizualizări).

 

Teme

Încerc să am grijă de ce subiecte abordez. Și de obicei le abordez pe cele care îmi fac mie plăcere și sinceră să fiu, subiecte pe care le trăiesc și le simt, ca să pot să transmit ceva. De exemplu, când am scris „Vară În Stilul Meu" chiar am simțit că vara asta va fi în stilul meu, că n-o să fie ca toate celelalte și c-o să mă distrez. Sau „Salvați de clopoțel".

Ea a pornit chiar de la prima strofă cu ideea că un copil mai întârzie la școală. Eu mai întârzii. Școala generală a fost în spatele blocului și stăteam cu ideea că ajung, dar mai întârziam câte 5 minute la ore și întotdeauna mami îmi spunea să mă trezesc și să mă îmbrac mai repede. Și fix așa începe piesa...

Mă inspiră și găsesc surse de inspirație în tot ce e în jurul meu. Văd frumosul din orice. Încerc să văd frumosul din orice. Încerc să văd partea plină a paharului, să nu mă gândesc la lucruri negative, care ar putea să mă împiedice în a reuși.

Ce mă inspiră pe mine și probabil asta m-a și ajutat, nu să fiu inspirată de alți artiști sau alți vloggeri, e să fiu eu și eu să inspir la rândul meu. Nu am idoli sau modele în viață. Consider că fiecare om poate să fie original în felul lui și nu mi-a plăcut să am un model în viață.

 

Învățături

Cred că orice lucru în plus ajută. Vlogul m-a ajutat foarte mult să cresc și fanii să mă vadă exact cum sunt. Experiența YouTube, mai exact experiența de a fi vlogger m-a influențat în a fi perseverentă și cât mai activă. Am învățat să pun și mai mult suflet în aceea ce fac, să fiu pasionată și să muncesc mult dacă îmi doresc ceva cu adevărat.

Ceea ce am învățat din această experiență (și sunt sigură că încă am multe de învățat din cariera de YouTuber) mă va ajuta și în YouTube, dar și în viață să reușesc.

Fix ce lecții am învățat eu, asta încerc să transmit și pe canalul meu de YouTube: să nu renunți la visul tău și să crezi. Prin tot ceea ce fac încerc să transmit asta și cred că e important, pentru că avem cu toți un vis.

 

Bani

Da, se fac bani din YouTube, dar nu atât cât se investește :)

Da, am colaborat cu foarte multe brand-uri și cu agenții, cum ar fi: HitYourself (și le mulțumesc foarte mult pentru tot), Disney, Sugus, Tymbark, Star, Auchan, Pandora și multe alte branduri.

Condiția pentru a colabora: Produse de calitate. Și eu la rândul meu doresc să le arăt urmăritorilor mei lucruri frumoase și seriozitate din partea brandului cu care lucrez.

Unul dintre cele mai complexe proiecte branded a fost cel în care am plecat în Londra alături de echipa Disney pentru promovarea unui nou serial de pe Disney Channel.

 

Critici și superficialitatea "noii generații YouTube".

YouTube-ul e foarte important pentru tinerii din ziua de azi și cred că foarte mulți petrec mult timp pe acest site de socializare. Putem să învățăm chestii frumoase de pe YouTube, dacă ne alegem conținutul cu grijă, pentru că pe Youtube toată lumea își spune punctul de vedere, e un mediu liber și toată lumea face ce vrea. Însă noi trebuie să știm ce vrem de la viață, oarecum.

YouTube-ul e un stil de viață, aș putea să zic. Și putem să ne alegem cu grijă stilul de viață. Ce vrem să învățăm, cum vrem să fim, pentru că prin niște influenceri putem să ne schimbăm și noi în bine sau în rău, bineînțeles, însă mie-mi place să văd partea bună a lucrurilor și vreau să cred că noi, influencerii, putem să schimbăm ce e în jurul nostru în mai bine. Sper că dedicarea și perseverența mea în ceea ce privește vlogging-ul să motiveze oamenii să facă ceea ce își doresc.

 

Planuri

Am pregătit foarte multe surprize pentru viitor și vă invit cu mare drag să mă urmăriți pe YouTube, dar și pe celelalte site-uri de socializare (Instagram & Facebook).

Vreau să fac în continuare ceea ce îmi place și sper să le fie și oamenilor în continuare pe plac. Niciodată nu voi face ceva ce nu simt, ci mereu voi fi eu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related