Observam că publicitatea se apropie din ce în ce mai mult de realitate. Chiar și când aceasta presupune subiecte incomode sau dureroase. Uneori se apropie timid și emoționant, alteori cu o ironie isterică sau din politețe corectă politic, dar toate aceste încercări construiesc un spațiu din ce în ce mai liber de clișee.
Campania făcută de Mother pentru organizația de caritate Samaritans face încă un pas în această zonă sensibilă. În locul unor reclame care să inspire sau să atragă atenția creativ asupra problemelor mintale, agenția s-a inspirat chiar din poveștile unor bărbați care au trecut prin perioade grele. Depresie, anxietate, încercări de suicid. Posterele folosite sunt chiar cuvintele scrise de ei, pentru alți oameni care trec prin stări asemănătoare.
Nu am vrut să creăm încă o campanie de awareness, am vrut ceva autentic și emoțional. Așa că am rugat acești bărbați să își împărtășească povestea. Bărbați care au trecut prin perioade grele, explică Paul McDonald, de la Samaritans.
Pentru că 41% dintre bărbații din Marea Britanie nu cer ajutorul când se confruntă cu astfel de probleme, ci preferă să le rezolve singuri. Le dăm și noi mai departe. Procentele pot fi diferite, dar situația este comună indiferent de geografie: