25 de ONG-uri au participat la workshop-urile organizate de IAA Young Professionals, în cadrul proiectului “Civic Vox - Dă voce ONG-urilor”

25 de ONG-uri au participat la workshop-urile organizate de IAA Young Professionals, în cadrul proiectului “Civic Vox - Dă voce ONG-urilor”

IAA Young Professionals, asociaţia tinerilor profesioniști din industria de Marcomm din România a organizat, în perioada 11 - 14 februarie, cea de a III-a ediție a proiectului “Civic Vox - Dă voce ONG-urilor.”

În cadrul proiectului s-au alăturat 25 de ONG-uri, dintre care Asociaţia Smiling Eyes, LDIR, Fundaţia Pricipesa Margareta a României, ASER, Asociaţia Social Incubator şi Artout, care au participat activ la 4 workshop-uri de lucru, pe parcursul a 4 zile, scopul principal fiind de sprijin pentru acestea în consolidarea cunoştinţelor şi practicilor în marketing şi comunicare.

Tematica din cadrul celor 4 zile de conferinţe a cuprins mai multe subiecte de interes: sponsorizările şi relaţia cu sponsorul, atragerea de donații, PR&evenimente, parteneriate media, social media, management, leadership și construirea echipei.

 

1. Sponsorizări, relaţia cu sponsorul şi atragerea de donații

Evenimentul a fost deschis de Nicoleta Deliu, Director BCR al Departamentului de Comunicare Corporate şi Afaceri Comunitare, care a vorbit deschis despre valori precum încredere, autenticitate şi credibilitatea. Nicoleta a punctat cât de importantă este o prezentare clară a cauzei susţinute de către o organizatie non-guvernamentală şi cum expunerea cât mai autentică a acestora poate atrage finanţatori.

 

2. PR&evenimente, parteneriate media

A doua zi de workshop-uri a fost susţinută de Oana Vasiliu, Freelencer, care a prezentat, prin exemple clare şi concrete, cum construieşti relaţia cu presa, care este structura unui comunicat şi ce paşi trebuie urmaţi în  comunicarea dintre PR şi jurnalist. În a doua parte a workshop-ului, Oana a explicat cum se pot stabili partenerii şi cum menţii relaţia cu aceştia, cum poţi crea un eveniment în funcţie de campania pe care o promovezi şi cum un plan bun poate fi răspunsul multor provocări.

 

3. Social media

În a treia zi de workshop-uri l-am avut ca invitat pe Adrian Ionuţ Paşita, Specialist Social Media la Arctic, care a subliniat importanţa creării unei strategii de conţinut bazată pe scopul campaniei, pe cauza susţinută de fiecare ONG şi pe identificarea audienţei. De asemenea, Adrian a îndrumat participanţi să-şi împartă conţinutul în funcţie de canalul de comunicare ales şi să interacţioneze constant cu urmăritorii lor. În cadrul acestui workshop am avut parte de un invitat surpriză, Marius Creţu, Specialist PPC, care le-a vorbit participanţilor despre programul Google Grants.

 

4. Project management, leadership și structurarea rolurilor

Ultima zi de workshop-uri a fost dedicată leadership-ului şi a managementului proiectelor. Mădălin Nițiș, General Manager la MAINSTAGE | THE AGENCY, a oferit participanţilor direcţii clare despre managamentul unui proiect, despre cum se stabileşte un obiectiv şi cum se planifică fiecare etapă a acestuia. În a doua parte a workshop-ului s-a pus accent pe etapele construirii unei echipe, evitarea conflictelor, dar și motivarea echipei în situații de criză.

Evenimentul a oferit un cadru teoretic actual și un cadru de lucru constructiv, axat pe exerciții și scenarii prin care participanţii au putut să lucreze pe cazurile cu care s-au confruntat.

Workshopurile organizate au avut un efect imediat, iar mesajele participanților confirmă acest lucru,

A fost primul workshop la care am fost și am rămas foarte impresionat. Pentru mine a venit la fix, exact când aveam nevoie mai mare și m-a ajutat să îmi regăsesc motivația de a continua activitatea în ONG-ul meu. Imediat după acest workshop am obținut o sponsorizare de la o firmă mică și am organizat două evenimente. Cea mai mandră sunt de partea scrisă a evenimentului (facebook) care mi-a ieșit mult mai bine ca de obicei, când mă blocam și nu știam ce sa scriu. Vă mulțumesc pentru această experiență și îmi doresc să mai particip și în viitor.”, reprezentant ONG.

 

Un alt feedback primit a fost:

Lucrurile au evoluat în doar câţiva ani şi îmi dau seama că în permanenţă trebuie sa fiu conectată la noutăţile pieţei. În acelaşi tim,p mi-a dat ocazia de a-mi evalua stilul de management / leadeship pe care îl practic şi de a-mi reaminti noţiuni de project management lăsate puţin în urmă. Mulţumesc, a fost o experienţă foarte bună!”, reprezentant ONG.

 

“Suntem bucuroși că putem să contribuim în felul nostru la dezvoltarea unor cauze atât de importante pentru societatea civilă. Ne bucură feedback-ul primit din partea celor 25 de reprezentanți de ONG-uri și ne încurajează să continuăm proiectul şi în anii următori şi să răspundem nevoilor unui număr şi mai mare de ONG-uri.”, declară Iulia Niculae-Cuciurean, Președinte IAA YP România.

 

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul media IQads și al sponsorilor Editura Publica, Leonidas, Candy Cat, Coca-Cola.

Edițiile anterioare ale proiectului “Civic Vox – Dăm voce ONG-urilor” au avut loc pe data de 24 septembrie, 2014 și 20 iunie, 2018 la Cluj.

IAA Young Professionals România este un program al International Advertising Association ce reunește tineri profesioniști sau studenți în ultimii ani de studiu universitar, atrași de pasiunea comună pentru domeniul marketingului și al comunicării. La nivel internațional, asociația are peste 1000 de membri din 15 țări: Austria, SUA, Danemarca, Egipt, Olanda, Australia, Serbia, Elveția, India, Italia, China, Turcia, România, UK și Bosnia Herţegovina.

IAA YP România este câștigătoarea a The Inspire Award pentru excelență 2018.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related