Social Media face acum parte din viețile noastre de zi cu zi, fie că ne referim la utilizarea conturilor personale sau a celor business.
Acestea pot rămâne simple numere, dacă nu știi să le folosești în avantajul businessului tău.
Dar, reține - un număr mai mare de oameni online înseamnă tot mai multe și diverse nevoi de satisfăcut, precum și așteptări tot mai ridicate.
Ce faci în acest caz?
Te adaptezi. Dar cum?
Social Media nu stă degeaba. Oamenii din spatele Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn ș.a.m.d. dezvoltă în permanență algoritmii ce uneori te ajută, alteori te aduc în impas. Ca simplu utilizator, nu poți decât să te adaptezi.
Dar pentru a depăși cu ușurință aceste obstacole, avem pentru tine câteva tips & tricks utile conturilor business. Poți reuși să convingi și să atragi clienți în mediul online mult mai eficient.
La început, când construiești un brand online, una dintre strategiile de bază necesare este alegerea unei platforme care să corespundă tipului tău de business. De exemplu, dacă îți dorești să vinzi decorațiuni handmade, LinkedIn nu este platforma potrivită, fiindcă se adresează, în principal, relațiilor B2B. În schimb, pe Facebook poți atrage chiar segmentul potrivit de oameni.
Odată ce ai stabilit rețeaua
Începe treaba cu adevărat.
Social Media nu funcționează dacă tu nu lucrezi la crearea ori îmbunătățirea imaginii tale online, a interacțiunii cu clienții și a produselor sau serviciilor pe care le vinzi.
Ai conceput deja un produs wow și ai stabilit publicul țintă? Perfect, acum este momentul să-ți stabilești un stil de comunicare în Social Media, dar și o identitate vizuală unică.
Ceea ce vinzi poate dicta stilul de comunicare și de community management. Un limbaj mai formal poate fi potrivit pentru un head-hunting în LinkedIn, dar nu pentru a-ți promova cafeneaua pe Instagram. Alege cu grijă!
Imaginile
Sunt cele mai importante în Social Media. Iar în vâltoarea aceasta de fotografii, trebuie să ieși la suprafață, să te faci remarcat.
Indiferent dacă ai o strategie de se bazează pe imagini grafice ori pe poze realizate cu propriul telefon mobil, asigură-te că acestea sunt de cea mai bună calitate posibilă. Trăim timpuri în care cele mai mari fantezii ale noastre sunt surprinse și vândute perfect printr-o singură postare online. Nu te lăsa mai prejos! Oferă oamenilor ceva la care să viseze, pe care să și-l dorească doar privind la o imagine.
Noi îți recomandăm să folosești puține filtre și retușuri, pentru a prezenta o imagine cât mai fidelă a produselor, a oamenilor și a serviciilor pe care le promovezi.
Dezvoltă un plan de postări adaptat fiecărei rețele, iar pentru a-ți facilita munca, poți folosi chiar sisteme de programare și monitorizare a postărilor din Social Media.
Nu uita de videouri!
Am amintit de această tendință în repetate rânduri, incluzând-o în trendurile de marketing digital din 2019, însă este important de subliniat cu fiecare ocazie că videoul joacă acum un rol important în strategiile de SEO și Social Media.
Te poți folosi de orice tip de video pentru a-ți transmite mesajul și pentru a-l face viral. Fie că alegi să realizezi clipuri dedicate pentru fiecare platformă, fie că începi un vlog, această variantă de a te promova va fi, cu siguranță, apreciată și ușor de urmărit.
Următorul pas
Este analiza reacțiilor urmăritorilor tăi la postările din Social Media.
Astăzi, scopul postărilor zilnice este acela de a crea o comunitate ce rezonează cu valorile companiei tale. Ulterior, dacă reușești să îi convingi, aceiași oameni vor deveni clienții tăi fideli. Pentru aceasta, trebuie să monitorizezi în permanență activitatea de pe profilurile tale online și să răspunzi nevoilor și cerințelor internauților.
De asemenea, urmărește care sunt cele mai bune ore la care merită să publici și ce tip de postări sunt apreciate de publicul tău țintă. Analizează reacțiile și adaptează-ți din mers strategia, fiindcă algoritmii se pot schimba de la o zi la alta, afectând impactul, reach-ul și engagement-ul postărilor tale.
Social Media și SEO
Trebuie să știi că fiecare canal Social Media are potențial SEO pentru site-ul tău. De aceea, publicarea articolelor ce pot deveni virale, acolo unde ți se permite, este mai mult decât recomandată. Este obligatorie!
Pentru a urmări reacțiile comunității tale, publică un articol în repetate rânduri, promovând-ul diferit. Fie atașezi o fotografie diferită, fie o distribui în story ori schimbi descrierea postării pentru a observa reacțiile. Răspunsul oamenilor la diferite tipuri de comunicare s-ar putea să te surprindă!
Emoji-urile dezvoltă noi stiluri de comunicare atât la nivel personal, cât și B2C. Sunt ușor de citit, de interpretat și înlocuiesc cuvintele de prisos într-un mod interactiv. Noi le folosim adesea în planurile de Social Media, iar diferența față de vechile postări este uriașă.
În egală măsură, când vine vorba de hashtag-uri, suntem la fel de darnici.
Oamenii ajung pe profiluri de interes pentru ei prin căutarea și urmărirea de hashtag-uri. Așa că de ce nu ai folosi cât mai multe pentru a descrie fotografiile tale de pe Instagram? Limita este de 30, iar reach-ul crește cu fiecare # adăugat. (Ca un mic secret, încearcă să audaugi hashtag-uri cu cuvinte și expresii cât mai specifice, în detrimentul celor generale. -quote)
Cu toate acestea, evită să abuzezi de ele în Facebook sau LinkedIn ori să le folosești în mod repetat pe aceleași. Cu cât sunt mai diversificate, cu atât ai mai multe șanse să ajungi la un număr crescând de internauți.
Ești la început de drum în Social Media? Vezi ce etichete folosesc competitorii sau influencerii în domeniu și adaugă-le pe aceleași. De asemenea, creează-ți un # personalizat și urmărește interacțiunile oamenilor cu brandul tău.
Story-telling
Clasicul mod de a spune povești în scris este depășit de noile opțiuni. Ai acum posibilitatea de a te face remarcat folosind tool-urile de story puse la dispoziție de fiecare rețea. Fii creativ și aici, ieși din tipare și folosește story-urile pentru a crea engagement!
Nu fă rabat de calitate, căci un story bine realizat îți poate aduce clienți noi și aprecieri nemăsurate! Exersează, inspiră-te și vino cu ceva nou de fiecare dată!
Deci, ce spun story-urile tale despre tine?
Îndeamnă-i pe oameni să se conecteze
Nu uita, scopul principal al unui business prezent în Social Media trebuie să fie crearea unei comunități de oameni care au încredere și-ți susțin brandul. Abia după după aceea te poți gândi la vânzări.
Fiindcă trebuie să găsești oamenii potriviți, ca să poți vinde.
Cu o concurență atât de acerbă, s-ar putea să ai surprize pe parcurs, așa că este de preferat să te concentrezi pe a aduce publicul cât mai aproape de tine. Cum?
Implică oamenii în activitatea ta din Social Media - pune-le întrebări, cere-le părerea și fii pregătit să primești orice fel de feedback (mai ales pe cel negativ). Și permite-le să îți adreseze întrebări, la rândul lor. Dintre metodele prin care îi poți aduce pe oameni mai aproape de tine se numără și tururile virtuale prin birou/fabrică, poll-urile, Q&A online.
În același timp, este ideal să eviți postările care vând cu disperare. Oamenii vor să se simtă bine, să învețe lucruri noi, să fie sfătuiți și atrași emotional, nu obligați să cumpere.
În concluzie
Este vital să te concentrezi pe calitatea conținutului ca să atragi urmăritori.
Social Media este o metodă excelentă prin care poți ajunge la oamenii potriviți, însă poate deveni și un mijloc prin care să-I pierzi în cele mai neașteptate moduri și situații.
De aceea, imaginea business-ului tău în Social Media trebuie să fie curată, transparentă, sinceră și plăcută, fără a forța nota pe conversii.
Folosește-te de canalele de comunicare pentru a te remarca din mulțimea de businessuri care încearcă să ne convingă în fiecare zi!