[Dupa 10 ani] Simona Dan: De acum 10 ani, am o singura amintire predominanta: munca

[Dupa 10 ani] Simona Dan: De acum 10 ani, am o singura amintire predominanta: munca

Pentru Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors, ultimii 10 ani au adus doua schimbari majore: a devenit mama si antreprenor. Si daca sta sa priveasca atent in urma, Simona simte ca pe plan profesional, nu ar putea concura cu ea, cea de acum 10 ani, intr-o competitie de viteza si sacrificii. 

Daca am invatat ceva in acesti 10 ani, asta este: sa imi iau timp sa evaluez optiunile, sa planific si apoi sa implementez snur.

Acum 10 ani, munca era ca un sugar rush pentru Simona: totul se intampla in viteza, lucrurile nu aveau timp sa se aseze, satisfactia venea rapid. Acum, e fan al culturii japoneze, unde raportul intre pregatire si implementare este 70-30 (in favoarea pregatirii!). Chiar daca in cultura europeana lucrurile stau invers. 

 

Acum 10 ani

De acum 10 ani am o singura amintire predominanta: munca.

Aveam 100% focus pe work. Iar munca era ca un sugar rush: totul se intampla in viteza, lucrurile nu aveau timp sa se aseze, satisfactia venea rapid si ma tinea in priza.

Tot in 2009 eram in al doilea an de MBA (The Executive MBA in Creative Leadership, Berlin School of Creative Leadership). Imi place sa spun ca a fost ca armata pentru barbati: am crescut in 2 ani cat in 10, si profesional si personal. A fost un efort mare sa ma impart intre job si MBA, dar privind in urma, pot spune ca a fost la momentul potrivit. Asa cum armata te face barbat, pe mine MBA-ul m-a facut antreprenor. La putin timp dupa ce am terminat MBA-ul, am devenit Managing Partner la The Public Advisors, agentie pe care o conduc si astazi alaturi de partenera mea, Raluca Mihalachioiu.

 

Schimbari

Pentru mine, ultimii 10 ani au adus doua schimbari majore: am devenit mama si antreprenor.

Sunt intr-o alta etapa a vietii: prioritatile mele s-au schimbat si abordez munca si profesia diferit. Pe plan profesional, nu as putea concura cu mine cea de acum 10 ani intr-o competitie de viteza si sacrificii. Si simt ca este cazul multor seniori si owneri de agentii din domeniul nostru – seria voastra de interviuri o confirma!

Sunt un mare fan al culturii japoneze. La ei, raportul intre pregatire si implementare este 70-30 (in favoarea pregatirii!). In cultura europeana lucrurile stau invers. Daca am invatat ceva in acesti 10 ani, asta este: sa imi iau timp sa evaluez optiunile, sa planific si apoi sa implementez snur.

 

FFW in prezent

Sunt un optimist educat. Cu alte cuvinte, cred ca norocul ti-l faci singur. Stiu ca, daca te pregatesti bine si ai alaturi de tine o echipa buna, totul va fi in regula. Asta imi da multa siguranta si liniste.

 

Trei motive pentru care e misto sa lucrezi in PR

Dupa atatia ani in PR, in continuare mi se pare cel mai distractiv teren de joaca: cu fiecare concept, cu fiecare idee si campanie, ne inventam propriile jocuri si ne facem singuri regulile. E un privilegiu pe care nu il au multe domenii de activitate.

Apoi, e o industrie in care nu te poti plafona: diversitatea de conturi, oamenii cu care interactionezi, dinamica, toate te determina sa inveti continuu.

Si nu in ultimul rand, relatiile din Relatii Publice: cred ca e unul dintre domeniile in care cunosti si lucrezi cu cei mai multi oameni interesanti, diferiti, dinamici, deschisi la minte.

 

Cat de mult simti ca poti schimba lucrurile

Ma gandesc la schimbare in primul rand in ceea ce ma priveste. Cand spun schimbare, am in cap responsabilitate si contributie, cu tot ce implica asta.

In primul rand, sunt atenta sa imi mentin standardele profesionale si de etica in tot ceea ce fac. Cred ca e important pentru echipa mea, pentru piata, pentru urmatoarele generatii de comunicatori.

Apoi, la The Public Advisors cautam sa avem impact in business-urile clientilor nostri. E evident, dar e important ca avem acest mindset in fiecare zi.

Si, de cate ori avem ocazia, incercam sa contribuim la un higher purpose: sa sustinem o cauza, sa ajutam la solutionarea unei probleme din societate. Facem asta prin ceea ce stim mai bine: comunicarea, fiindca ea este cea care ne aduce impreuna.

 

Cele mai bune lucruri care s-au intamplat in ultimii 10 ani

Probabil cel mai important lucru este faptul ca profesia s-a maturizat in Romania: avem profesionisti cu experienta, bune practici, recunoastere internationala.

In timp, asta a generat o schimbare in perceptia oamenilor de business asupra comunicarii si a modului in care putem avea impact in business. Simt ca astazi profesia noastra este mult mai relevanta in ochii oamenilor de afaceri.

Oameni: deschisi, orientati spre solutii, perseverenti, in continua dezvoltare

Procese: singurul proces continuu este acela de a te adapta permanent la schimbare

Rezultate: sunt in fiecare zi, mai mici si mai mari. Daca gandim in perspectiva, comunicarea este unul dintre domeniile care contribuie la brandul de tara.

 

Cel mai bun lucru din munca ta, pe care il stiu prea putini

Toate situatiile de criza pe care le-am evitat prin anticipare si pregatire.

 

Ce i-ai spune eului tău de acum 10 ani. Ce îi spui celui de peste 10 ani

Eului meu de acum 10 ani: exista intotdeauna o cale. Cu calm si flexibilitate se gaseste mereu o solutie.

Eului meu de peste 10 ani: pastreaza pasiunea, ramai conectata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related