[Music Business] Corinne Sadki (Le Bureau Export & European Music Exporters Exchange): Nu toate țările europene funcționează după aceleași reguli și nici după același buget

[Music Business] Corinne Sadki (Le Bureau Export & European Music Exporters Exchange): Nu toate țările europene funcționează după aceleași reguli și nici după același buget

Corinne Sadki deține funcția de Head of study, communication and digital development în cadrul Le Bureau Export din Franța, un ONG dedicat dezvoltării și promovării muzicii franceze în toată lumea. După o experiență de lucru în zonele de product marketing și trade marketing în cadrul unor case mari de discuri precum EMI, BMG sau Sony Music, Corinne s-a alăturat Le Bureau Export, lucrând la promovarea artiștilor francezi, susținerea competitivității artiștilor francezi pe piețe noi sau mobilizarea autorităților de stat înspre sprijinirea sectorului muzical local.

Din mai 2017, a fost aleasă ca Președinte al European Music Exporters Exchange (EMEE), o rețea non-profit care reunește 25 de birouri de export din Europa, a cărei misiune privește sectorul muzical european, încurajând diversitatea, vizibilitatea și mobilitatea în interiorul și în afara Europei.

Dacă ești pregătit pentru export, ceea ce înseamnă să oferi motive pertinente pentru care tu crezi că publicul e gata să-ți audă muzica într-un anumit teritoriu, dacă muzica ta este încadrată într-un mediu de lucru profesionist, putem începe colaborarea noastră - Corinne Sadki  (Head of study, communication and digital development, Le Bureau Export).

 

Corinne Sadki vine la Mastering The Music Business - Conference & Showcase Festival

Timp de 3 zile, Bucureștiul va deveni, prin intermediul MMB, un punct de întâlnire în care artiști din toate genurile muzicale vor avea ocazia să se cunoască și să stea de vorba cu profesioniști locali și internaționali de succes, dar și cu alți artiști locali și internaționali. Producători ai industriei muzicale globale și bookeri ai unor festivaluri de succes la nivel european vor veni la București pentru a întâlni și asculta 30 de trupe debutante românești și internaționale care doresc să-și prezinte noile show-uri live în fața unui auditoriu specializat, în cadrul MMB Showcase Festival. Sesiunea de showcase-uri live va avea loc în Club Fratelli in serile de 20 si 21 martie.

 

Q&A înainte de eveniment

 

Sunt artist muzical. Ce poate face un birou de export pentru mine?

Depinde din ce țară vii. Nu toate țările europene funcționează după aceleași reguli și nici după același buget!

În Franța trebuie ca mai întâi să fii o entitate legală (casă de discuri, impresar, agenție de management, firma unui artist independent) și să fii membru al acelei asociații. Atunci te putem ajuta în multe feluri: îți putem fi consilieri în ceea ce privește strategia ta de export, te putem pune în legătură cu profesioniști ai industriei muzicale dintr-un anumit teritoriu, te putem ajuta să participi la showcase-uri sau la festivaluri de showcase-uri, îți putem sprijini primii pași din punct de vedere financiar și putem să-ți sprijinim financiar tentativele tale de export atunci când ele au, în sfârșit, loc (promovare, marketing, touring).

 

Cum pot eu, artist, să captez atenția unui birou de export?

Dai un telefon!

Apoi explici care sunt planurile tale. Dacă ești pregătit pentru export, ceea ce înseamnă să oferi motive pertinente pentru care tu crezi că publicul e gata să-ți audă muzica într-un anumit teritoriu, dacă muzica ta este încadrată într-un mediu de lucru profesionist, putem începe colaborarea noastră.

 

Condițiile de existență ale birourilor de export 

Unele birouri au sprijin din partea guvernelor lor, altele nu; majoritatea sunt finanțate de organismele de gestiune colectivă. Însă bugetele acestora sunt mai mici, iar eu cred că a ajuta artiștii să-și exporte muzica este și o misiune a autorității publice.

În Franța, de exemplu, finanțarea este mixtă: Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe, precum și profesioniști din industria muzicală prin intermediul asociațiilor care reprezintă producătorii de evenimente live, pe cei de fonograme și pe publisheri.

 

Etapa în care un artist are nevoie de un birou de export

Asta depinde ce buget i se alocă biroului de export. Dar, dacă nu există probleme de finanțare, eu aș zice: în oricare etapă. De la primii pași la marile turnee. Nevoile artistului vor fi diferite, dar colaborarea poate fi cu adevărat profitabilă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related