pastel invită românii să lase un specialist să privească problemele lor financiare pentru a le găsi cea mai bună rezolvare, prin noua campanie de comunicare pentru programul gratuit de responsabilitate socială Banometru, dezvoltat de Asociația pentru Relații Comunitare în parteneriat cu ING Bank.
Conceptul campaniei „Privește provocările financiare cu alți ochi. Ochii specialistului!” a pornit de la realitatea faptului că atunci când suntem copleșiți de o situație negativă ne ajută foarte mult să lăsăm pe altcineva să se uite la problema noastră din alt unghi.
Empatie, înțelegere și încredere sunt elementele care construiesc comunicarea programului de educație financiară. Noul concept cuprinde un vizual puternic care are în prim plan ochii consilierilor financiari care chiar fac parte din programul Banometru. Ochii specialiștilor sunt cei care susțin comunicarea pe toate canalele de comunicare: website, social media și mass media.
Campania de comunicare a debutat la finalul anului trecut printr-un teasing care și-a propus să atragă atenția opiniei publice asupra felului în care sărbătorile de iarnă afectează bugetul românilor, urmat, la începutul anului, de prezentarea datelor unui studiu referitor la deschiderea românilor către consilierea financiară. Potrivit cercetării realizate împreună cu Reveal Marketing Research, doar 1% dintre români ar apela la un specialist pentru a-și rezolva o problemă financiară.
„Să comunici despre singurul program de consiliere financiară gratuită din România nu este atât de ușor cum poate părea, mai ales când te adresezi unui public vulnerabil, unor oameni cu probleme financiare profunde care nu mai cred că există soluții reale pentru ei. Echipa pastel a intuit provocarea principală a brief-ului și a parcurs toate etapele programului Banometru ca să înțeleagă avantajele sale, dar și dificultățile cu care se confruntă beneficiarii noștri. Implicarea lor s-a tradus printr-o propunere creativă care ne-a convins că ne vom atinge obiectivele și că vom aduce programul către cât mai multe persoane care au nevoie de el”, a precizat Mădălina Marcu (Director Dezvoltare Resurse în cadrul Asociației pentru Relații Comunitare).
„Cred că fiecare dintre noi are nevoie de Banometru și acesta a fost gândul pe care l-am avut când am început să ne documentăm pentru campania de comunicare. Am testat programul și am trecut împreună cu toți colegii prin experiența Banometru. Știm ce oferă programul și credem că ochii specialiștilor pot vedea cele mai bune soluții și rezolvări atunci când ne propunem să facem ordine în bugetul personal”, a declarat Dana Nae Popa (Managing Director pastel).
Banometru este un program gratuit de responsabilitate socială, realizat de Asociația pentru Relații Comunitare și ING Bank. A fost lansat în anul 2016 cu scopul de a oferi beneficiarilor atât informație de bază, cât și consultanță în profunzime personalizată, pentru a-i ajuta să ia decizii financiare sănătoase și în cunoștință de cauză.
Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) contribuie la mobilizarea resurselor locale în beneficiul comunităţii. În acest sens, ARC construieşte relaţii mai bune între organizaţii non-profit, companii şi cetăţeni, astfel încât să se sprijine reciproc şi să lucreze împreună.
Echipele participante:
pastel
Dana Nae Popa - Managing Director
Razvan Dumitrescu – Senior Strategic Planner
Alina Minu – Account Director
Victoria Donos – Head of PR
Oana Ciornia – PR Manager
Laura Iane – Creative Director
Raluca Gorjanu-Radu – Art Director
Ionuț Ungureanu – Copywriter
Roxana Sava - Copywriter
Diana Iacomi – Junior Graphic Designer
Horia Cucută – Motion Designer
Vlad Giogu – Photography
Asociația pentru Relații Comunitare
Madalina Marcu – director de dezvoltare
Ioana Satmari – coordonatoarea programului Banometru
Cornel Ionescu – consilier financiar