[Dupa 10 ani] Eliza Rogalski: Acești zece ani m-au învățat să nu judec, ci să înțeleg de ce

[Dupa 10 ani] Eliza Rogalski: Acești zece ani m-au învățat să nu judec, ci să înțeleg de ce

2009 chiar a fost un an memorabil, isi aminteste Eliza Rogalski. A fost primul jurat roman la Cannes, era la inceputul antreprenoriatului, tocmai terminase cursurile Berlin School of Creative Leadership, visa mult, era o stare de entuziasm profesional, o perioadă de făcut greșeli și testat limite. Inca mai invata din greseli si asta e un privilegiu, spune ea, atata timp cat ai grija sa nu le repeti. 

S-au schimbat multe in 10 ani, spune Eliza, dar cel mai important lucru e ca azi traim prea mult in dramatizari. Despre adevar, “good advocacy”, antreprenoriat, trecerea la o agentie independenta, dezechilibre in comunicare si maturizarea acestui domeniu, in randurile de mai jos:

 

Acum 10 ani

În 2009, am fost primul jurat român la Cannes. Nu există în viața mea profesională de până acum o onoare mai mare și o experiența profesională mai profundă decât aceasta.

În 2009, mă aflam la începutul carierei mele de antreprenor, cu foarte multe planuri pentru agenție, cele mai multe inspirate de cursurile de la Berlin School of Creative Leadership pe care am absolvit-o în vara aceluiasi an. Era o stare de entuziasm profesional, o perioadă de făcut greșeli și testat limite.

10 ani mai târziu mi-am păstrat privilegiul de a învăța din greșeli, dar am grijă de fiecare data să nu le repet pe aceleași. Am păstrat entuziasmul și îl cultiv pentru ideile mari, care transformă posibilitățile sau nemulțumirile din jurul nostru în experiențe mai bune.

Cea mai importantă schimbare prin care am trecut a fost transformarea în agenție de PR independentă, eveniment la care mă raportez și acum ca fiind unul de maturizare.

 

Starea de spirit

2009 chiar s-a întâmplat să fie un an memorabil. A început cu o călătorie în Japonia, cu escală la Londra, unde, așteptând următorul zbor, mi-a venit idea unui program de educație financiară pe care l-am lansat câteva luni mai tarziu cu BCR – Scoala de Bani. Sunt foarte fericită că acest proiect continuă și dincolo de trecerea mea efemeră prin viața lui, asta după ce, în anul 2009 m-a facut extrem de mândră pentru rezultatele lui. E o constantă care nu s-a schimbat – proiectele noastre trebuie să aibă impact în societate, să ne facă să credem în ele pentru că oamenii răspund pozitiv la ele.

Cel mai important eveniment al acestor 10 ani este pariul pe care l-am pus împreuna cu Alina Damaschin și toți colegii care au rămas cu noi sau ni s-au alăturat între timp – că putem să corectăm dezechilibrele din societate prin comunicare. Ne-a fost un pic teamă că nu se va înțelege exact ce vrem sa spunem prin “good advocacy” și, deși au fost parteneri care ne-au confundat cu un ONG, am reușit să avem un portofoliu stabil, profitabil și echilibrat de clienți care cred în aceleași valori ca și noi. Promisiunea asta și felul în care ne-am ținut până acum de ea ne-au dus pe acele drumuri unde ne așteptau nu doar cauze cum sunt Magic Home sau World Vision, ci și foarte multe lipsuri pe care brandurile le puteau corecta – de la lipsa de informații până la lipsa unor medicamente sau a unor decizii benefice pentru societate. Au fost 10 ani din care pot să număr, fără falsă modestie, câteva zeci de proiecte care au schimbat în bine viața oamenilor.

 

FFW in prezent

N-aș generaliza despre prezent, pentru că acești zece ani m-au învățat să nu judec, ci să înțeleg de ce. Am rămas un om curios într-o echipă formată din trei generații de profesioniști, cu profile foarte diferite.

Dar cel mai tare mă frământă astăzi să înțeleg cum a ajuns adevărul să nu mai conteze atât de mult ca acum 10 ani. Cred că, dintre toate disciplinele comunicării, PR-ul trebuie să readucă adevărul în setul de valori fundamentale în care societatea crede. Acum trăim prea mult în “dramatizări”: oricine poate spune că a văzut (sau deține) o poză cu o persoană într-un grup de infractori și aproape nimeni nu mai verifică dacă poza aia chiar există, înainte sa dea pe post știrea.

 

Trei motive pentru care e misto sa lucrezi in PR

Știi cam tot ce se întâmplă, știi de ce se întâmplă și știi cum să faci să se întâmple. Nu există un loc mai cool astăzi decât PR-ul.

 

Cat de mult simti ca poti schimba lucrurile 

Cred și sper că schimbarea este posibilă prin comunicare. Mie asta mi-a demonstrat până acum meseria pe care o practic.

 

Cele mai bune lucruri care s-au intamplat in ultimii 10 ani

Cartea Danei Oancea – The Golden Book of Romanian PR. Dispariția granițelor între discipline și ascensiunea rapidă a conținutului, ca formă de expresie superioară a brandurilor în epoca digitală.

Oameni mai maturi, mai siguri pe ei, mai puțin bullshit, mai multă valoare.

 

Cel mai bun lucru din munca ta, pe care il stiu prea putini

Trei clienți au încercat să mă recruteze în ultimii zece ani, eu fiind antreprenoare.

 

Ce i-ai spune eului tău de acum 10 ani. Ce îi spui celui de peste 10 ani

Eu-ului meu de  acum 10 ani i-aș spune să se lase de fumat (între tip m-am lăsat, de 4 ani), iar celui de peste 10 ani să continue să aibă încredere în oameni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related