Campania semnata de GMP+WEBSTYLER pentru PressOne, #TraiascaCapraVecinului, a fost aleasa Idea of the Year in Top 3 ADC Romania 2018.
Povestea #TraiascaCapraVecinului a inceput in vara lui 2018, atunci cand PressOne si-a propus sa vada un portret al romanilor in an centenar.
Sunt romanii invidiosi?
Un studiu privind comportamentele sociale ale romanilor, realizat de GfK la cererea PressOne a aratat ca invidia (23%) este a doua trasatura negativa a romanilor (prima fiind credulitatea 24%). Astfel, 80% dintre respondenti afirma ca sunt invidiosi in situatii profesionale, mai ales pe castigul mai mare al colegilor. Aproximativ 76% dintre romani afirma ca sunt invidiosi pe stilul de viata, in special pe vacantele celuilalt. Unul din doi tineri sunt invidiosi pe posesiunile materiale ale celuilalt, vestimentatia fiind principalul lucru invidiat. „Sa moara capra vecinului” este considerat cel mai reprezentativ proverb de la noi.
Pornind de la aceste date, echipa si-a propus sa documenteze invidia si urmarile ei in istoria noastra. Asa a aparut 100 de ani de invidie la romani, un documentar despre consecintele unor cazuri de invidie intre personalitati ale secolului trecut.
De la “Sa moara capra vecinului” la #TraiascaCapraVecinului
Campania PressOne si-a propus sa schimbe mentalitatea romanilor de la „Sa moara capra vecinului” la „Traiasca capra vecinului”. Fiind vorba despre o expresie in care mesajul este mai puternic decat forma, cacofonia a fost asumata.
Primul pas catre „vecini”, un gest cu scopul de a inspira si pe altii, a fost facut de PressOne. In noiembrie 2018, a daruit si asezat in fata sediilor colegilor de breasla de la Pro TV, Recorder, HotNews, TimesNewRoman si Europa FM, cinci statui. Fiecare dintre ele exprima o valoare cheie pentru fiecare institutie media relevanta atat pentru PressOne, cat si pentru omul de pe strada. Europa FM: jurnalism echilibrat, Pro TV – libertate de gandire, Times New Roman – informare prin satira, Recorder – video jurnalism de calitate, HotNews – viteza informatiei.
Multumim, ProTV, ca de 23 ani ne provocati sa gandim liber.
Multumim, Europa FM, ca de 18 ani promovati un continut echilibrat.
Multumim, HotNews, ca de 19 ani ne aduceti cel mai rapid stiri verificate.
Multumim, Times New Roman, ca de 8 ani ne faceti sa radem ca sa nu plangem.
Multumim, Recorder, ca ne faceti sa traim orice eveniment ca si cum am fi acolo.
Pe-un picior de plai, pe-o gura de rai – un altfel de manifesto
#TraiascaCapraVecinului & Brands
Ulterior, am invitat cateva branduri sa se alature initiativei si primii care au raspuns au fost McDonald’s si KFC pe 1 decembrie.
Alte peste 20 de branduri s-au alaturat organic si s-au lasat inspirati de reusitele altora.
Rezultate
Traiasca Capra Vecinului intra in vocabularul romanilor, ca expresie prin care apreciem reusitele celor din jur. Smiley o spune in finala de la Vocea Romaniei, branduri (printre care companii in top 10 cele mai valoroase companii din Romania) si oamenii o folosesc, alegand sa lase invidia deoparte si sa aprecieze.
Echipa GMP+WEBSTYLER:
Art Directors: Cosmin Nicola, George Popa, Lucian Cernat
Copywriters : Diana Nica, Ioana Munteanu
Graphic Designer: Vali Nastase
Productie: Cosmin Hritcu & StudioSet
Social Media: Andra Nicula, Elena Ciric
Strategie: Bogdan Nitu
PR: Teodora Dragan, Alexandra Olivotto (GMP PR), Ioana Manoiu (GMP PR), Cristina Butunoi