[Dupa 10 ani] Raluca Zamfir: Eului meu de acum 10 ani i-as spune sa se mai relaxeze

[Dupa 10 ani] Raluca Zamfir: Eului meu de acum 10 ani i-as spune sa se mai relaxeze

Cea mai importanta schimbare profestionala prin care a trecut Raluca Zamfir, Managing Partner RANEvents PR Agency, a fost sa isi reconfigureze traseul: de la angajatul loial, muncitor si bataios al unei multinationale, la pornirea unui business de la zero.

Voiam o schimbare si incercam sa ma lamuresc in ce directie sa pornesc. Si realizam ca o data ce plecam din companie era foarte posibil sa mi se inchida multe usi. Ultimul deceniu mi-a confirmat ceea ce simteam, iar acum sunt exact unde imi doream sa fiu.

Desi la cum arata peisajul general in tara noastra, ar trebui sa fie pesimista, Raluca e optimista. Crede ca oamenii cu care lucreaza in fiecare zi, responsabili, bine pregatiti si profesionisti, vor avea un cuvant major de zis in tara asta. Cultivam si noi optimismul cautand lucrurile bune din prezent si din ultimul deceniu de marcom romanesc.

 

Acum 10 ani

Acum 10 ani lucram la BRD – Groupe Societe Generale si incercam sa vad jumatatea plina a paharului, coordonand activitatea de publicitate si evenimente. Era o perioada mai complicata, incepuse criza economica si erau diverse schimbari in organizatie, iar eu eram in momentul acela cand stii ce nu mai vrei.

Eram angajatul loial, muncitor pana la epuizare, bataios si creativ intr-o banca de top - BRD - Groupe Societe Generale,  iar acum lucrez intr-o agentie de comunicare – Ran Events Communication alaturi de o echipa extrem de creativa. Cea mai importanta schimbare profestionala prin care am trecut a fost sa imi reconfigurez traseul, alegand sa plec dintr-o multinationala unde am evoluat profesional enorm si unde am avut parte de proiecte greu de uitat si sa pornesc un business de la zero.

 

La ce lucrai

In acea perioada lucram inca la BRD – Groupe Societe Generale unde coordonam activitatea de publicitate si evenimente. Adevarul este ca ora exacta in publicitatea bancara era data, acum 10 ani, de la BRD. Am fost parte a unei echipe dinamice care a coordonat cateva campanii comerciale memorabile (Oricine ai fi, la BRD vei gasi sprijin pentru poiectele tale, Carduri unice sau Carduri editie limitata cu Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi) si evenimente greu de uitat, cum ar fi Noaptea Leului Greu.

Era un job stabil, cu multe oportunitati, dar si cu provocari pe masura. Insa eu simteam ca imi lipseste ceva, cautam nebuneste un pic de adrenalina profesionala. Cred ca odata ce le-ai vazut si trait pe toate, apare rutina. Ne lasam prada sau gasim o provocare in fiecare nou proiect? Mirajul comunicarii este atat de mare, incat nu i se poate rezista – e cool sa lucrezi in acest domeniu.

Iar pentru mine este cool ca am gasit energia sa fac o schimbare, iar acum lucrez intr-o agentie de comunicare alaturi de o echipa foarte faina. Muncesc cu aceeasi responsabilitate, pasiune si motivare, dar si cu multa intelegere pentru cei din jur.

 

Starea de spirit

Era un job stabil si bun, lucrurile erau predictibile, insa nu eram suta la suta multumita. Stiam ca pot face mai mult si incepusem sa bat pasul pe loc. Si nu sunt genul caruia sa ii placa sa vada acelasi peisaj 365 de zile. Erau tot felul de transformari in companie si eu nu mai imi gaseam locul.

Voiam o schimbare si incercam sa ma lamuresc in ce directie sa pornesc. Si realizam ca o data ce plecam din companie era foarte posibil sa mi se inchida multe usi. Stii cum e, unii uita numarul tau de telefon. Cei care ma cunosc stiu ca n-am stare, caut mereu noutatea, sunt foarte dinamica, activa. Fix asa sunt si in viata profesionala. Ultimul deceniu mi-a confirmat ceea ce simteam, iar acum sunt exact unde imi doream sa fiu.

 

FFW in prezent

Sunt extrem de optimista, desi, la cum arata peisajul general in tara noastra, ar trebui sa fiu pesimista. Insa eu am incredere in oameni, in echipa mea, in clienti, in prieteni, in toti cei cu care lucrez. Sunt oameni responsabili, bine pregatiti, profesionisti, ei misca lucruri practic. Si eu chiar cred ca la un moment acesti oameni vor avea un cuvant major de zis in tara asta.

Nu mi-am pierdut speranta ca ne va fi mai bine, ca putem fi altfel, ca putem avea un mediu politic mai stabil, care sa asigure o economie puternica. Am si zile mai proaste cand ma simt la pamant, insa imi revin repede, imi iau energie din fiecare proiect nou si merg tot inainte

 

Trei motive pentru care e misto sa lucrezi in acest domeniu

Noutatea, dinamismul, nebunia.

 

Cat de mult simti ca poti schimba lucrurile 

Nu imi pun problema asa. Eu gandesc in felul urmator, daca noi ne facem treaba cu raspundere, bun-simt, seriozitate si generam rezultate pentru clienti, intr-un mod, repet, responsabil, atunci e clar ca producem o schimbare in lumea noastra mica.

In agentie, in viata de zi cu zi, in interactiunea cu clientii si consumatorii etc. Sunt covinsa ca lucrurile bune se propaga in jurul tau, chiar daca uneori e mai usor sa le vedem pe cele rele, sar in ochi. Daca fiecare face macar un lucru bun profesional, atunci clar, impreuna, generam o schimbare.

 

Cele mai bune lucruri care s-au intamplat in ultimii 10 ani

Cel mai bun lucru din ultimii 10 ani este faptul ca am reusit sa construiesc de la zero un business sanatos, sustenabil, transparent si serios. Iar faptul ca avem clienti constanti, chiar de la bun inceput, nu face decat sa confirme asta. Iar lucrurile bune care mi se intampla acum sunt din acelasi registru. Ma bucura faptul ca suntem responsabili si autentici, ca stim sa ne asumam greselile, ca nu ne e teama sa fim vulnerabili.

E plin de oameni creativi si destepti in industrie. Tot ce avem de facut e sa ii tratam cu respect, sa le cultivam talentul si sa le oferim libertatea de a da tot ce au ei mai bun. La Ran Events Communication se creeaza oportunitati si ii incurajez pe cei cu care lucrez zi de zi sa aplice talentele lor latente, tocmai pentru a fi constienti de aceste oportunitati.

Suntem intr-o continua schimbare. Nu ne plictisim. Noi in agentie am creat un cadru organizational atractiv, nu avem proceduri sau reguli complicate si nici nu vom avea. Suntem flexibili si ne adaptam situatiilor.  Intr-o epoca in care valoarea este data de creativitate si initiativa, trebuie sa imbratisam un model de management lejer, transparent si permanent inovativ.

Muncim enorm in comunicare, dar si reusim sa livram rezultate concrete. Cine a activat in industrie stie cat de greu e uneori. Partea buna e ca satisfactiile sunt pe masura.

Recunostinta clientilor, multumirea consumatorilor, cuvintele de lauda ale colaboratorilor, viralizarea unei idei care a plecat de la tine.

 

Cel mai bun lucru din munca ta, pe care il stiu prea putini

Ca sunt o persoana foarte empatica. Si blanda ca un calugar budist si tenace ca un pitbull.

 

Ce i-ai spune eului tău de acum 10 ani. Ce îi spui celui de peste 10 ani

Eului meu de acum 10 ani i-as spune sa se mai relaxeze. Iar celui de peste 10 ani sa nu uite mereu sa se bucure de tot ce face.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related