Te invitam la o competitie creativa ca nicio alta. Participa si Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!

Te invitam la o competitie creativa ca nicio alta. Participa si Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!

Salut, ai un minut sa discutam despre viitorul Romaniei, care tocmai ce parcurge 2 ani electorali? 
Daca nu esti strain de istoria foarte recenta, banuim ca da. Ba chiar am zice ca, azi, importanta alegerilor corecte in buna functionare a unei societati democratice (in mediul public *si* privat) este evidenta. Iar in caz ca nu-i asa pentru toata lumea, te chemam la arme: Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza! e o competitie de creatie ca nicio alta, initiata de Geeks for Democracy, Funky Citizens, Expert Forum, Forum Apulum si Declic si sustinuta de IQads, prin care iti propunem sa scoti romanii din blazare si sa-i duci in sectiile de votare.

Daca nu stiai, Geeks for Democracy e o miscare civica, formata inaintea alegerilor parlamentare din luna noiembrie 2016, pe fondul lipsei acute de observatori independenti care sa supervizeze desfasurarea procesului electoral. S-au adunat atunci oameni din IT, marketing, industriile creative sau ONG-uri si, impreuna de Funky Citizens si Expert Forum, au dezvoltat platforma FiecareVot.ro, cu toate cele necesare observatorului la vot. In plus, in sprijinul lor a venit si Code for Romania, cu o aplicatie prin care observatorii au transmis securizat, in timp real, informatii de la urne.

Peste 2.000 de cetateni s-au inscris atunci pe FiecareVot.ro, iar mai mult de 1.500 dintre ei au si activat ca observatori - de 4 ori mai multi in raport cu alegerile precedente.

Numai ca Romania are 19.000 de sectii de votare care ar trebui umplute de 4 ori in acesti 2 ani: alegerile europarlamentare din mai 2019, alegerile prezidentiale din noiembrie 2019, alegerile locale din mai 2020 si alegerile parlamentare din noiembrie 2020. Atat cu alegatori, dar si cu observatori.

Soarta democratiei in Romania depinde in buna masura de reprezentativitatea pool-ului de votanti si de corectitudinea procesului de vot. Iar tu ai putea contribui decisiv la ambele.

 

Ce ai de facut

Asteptam de la tine acele idei inca negandite de nimeni, dar pe care toti le-am putea gasi intr-un sertaras mental nedescoperit (reactia pe care o vizezi din partea lumii e "de ce nu m-am gandit eu la asta").

Foarte important, vorbim de doua categorii de proiecte/idei in care sa te potrivesti:

1. Campanii pentru atragerea cat mai multor alegatori la urne.
2. Campanii pentru atragerea cat mai multor observatori independenti in cele 19.000 de sectii de vot din Romania.

 

Cui te adresezi

Ideile pe care le vei propune tintesc catre participarea la urne a millennialilor cu drept de vot, ca votanti si/sau ca observatori. Anterior cunoscuti drept Generatia Y, nativi digital, conectati la tot ce este nou si mai putin interesati de haosul si uratenia politicii romanesti (cel putin, pana uratenia a inceput sa loveasca 360 pe raze din ce in ce mai mari). 

In general, cei pe care-i numim millenniali sunt mai deschisi catre afiliere decat generatiile anterioare, dar si mai hedonisti, motivati de recunoastere individuala/colectiva si dornici de instant gratification.
Se afla in cautare de modele, mentori si surse de inspiratie.

Miscarile (civice, sociale, politice) care le trezesc interesul sunt, de multe ori, caracterizate de coeziune, coolnesscreativitate si potential de vizibilitate locala ori internationala.
Cateva dintre aceste conditii le-au indeplinit, de exemplu, gruparea #UnitiSalvam sau protestele din jurul OUG 13/2017.

 

Reguli de neincalcat

Nu-ti seta propunerile pro sau contra unui partid politic. 
Uita cu totul de partide, concentreaza-te pe ce poti schimba: atitudini cetatenesti si exercitarea dreptului de vot.

Nu te lansa in vulgaritati, orisicat de creative. 
In punctul asta, e oricum dificil ca injuriile si injuraturile sa mai impresioneze pe cineva.

 Nu folosi imagini unde nu ai drepturi de autor. 
Nu e nici frumos, nici legal. Drepturile imaginilor folosite trebuie sa-ti apartina in totalitate/sa fie cumparate de pe stocuri de imagini.

✘ Nu folosi imagini cu copii sau tineri care par minori.
Te intereseaza publicul cu drept de vot.

 

KIT de participare

Fiecare inscriere presupune un KV si o descriere de maxim 500 de cuvinte despre directia strategica & creativa din spatele executiei, pe una dintre cele doua categorii ale competitiei (catre alegatori si catre observatori). Poti descrie si alte executii, declinari sau actiuni de guerrilla marketing care sunt sub aceeasi umbrela creativa.

Concret, pentru a participa la competitia Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza! trebuie sa descarci kitul de participare in care ai logo-ul  vectorial "Fiecare Vot Conteaza!" si template-urile de inscriere in cele 2 categorii (portrait & landscape / .pds & .jpg).

 

Template 1 pentru KV al campaniei pentru atragerea cat mai multor alegatori la urne

 

Template 2 pentru  KV al campaniei pentru atragerea cat mai multor observatori independenti

 

  • Poti inscrie singur sau in echipa, la una sau la ambele categorii.
  • Nu ai limita la numarul de inscrieri in competitie.

 

Cine te jurizeaza

Divizam echitabil sursele de feedback intre publicul larg (in proportie de 30%) si juriul profesionist, care va nota fiecare idee cu o nota de la 1 la 10 (proportia in punctajul final fiind de 70%), format fiind din veterani ai industria de comunicare si reprezentanti ai ONG-urilor care lupta pe baricade pentru Romania.

Sa ne zici daca gresim; juriul asta nu-ti cam face insistent cu ochiul?
Tin-te bine, te evalueaza: Serban Alexandrescu (Managing Director Headvertising); Robert Tiderle (Owner Papaya Advertising); Catalin Tenita (Founder Zelist Monitor & TreeWorks); Vali Suciu (Creative Partner Jazz Communication si Presedinte ADC Romania); Paul Kasprovschi (Senior Consultant Strategy & Branding Graffiti PR); Liviu David (Creative Partner Next Advertising); Claudiu Dobrita (Creative Director, McCann PR); Crenguta Rosu (Managing Partner DC Communication); Manuela Gogu (Creative Integration Director MullenLowe); Lorand Balint (Managing Director PSE Romania); Sorin Tranca (Managing Partner Friends\TBWA); Irina Roncea (Managing Director, Golin); Cosmin Pojoranu (Communication Director, Funky Citizens); Septimius Parvu (Expert Electoral Expert Forum); Diana Filimon (Presedinte Forum Apulum); Roxana Pencea Bradatan (Campaigns Coordinator Declic).

 

La final, pe baza votului public si a evaluarii juriului, vor fi alese cele mai bune:

➞ 5 idei de campanii pentru cresterea numarului de observatori in sectiile de votare;
➞ 5 idei de campanii destinate cresterii participarii efective la vot a tinerilor romani.

 

Dar ce castigi?

Conservarea binelui comun ar fi de ajuns, doar il vedem cum dispare putin cate putin in fiecare zi.
Dar, pe langa ambitia de a trai intr-o tara condusa democratic, eficient si responsabil, te instigam rezervand celor mai bune idei de campanii 10 seturi de carti oferite cu generozitate de catre Elefant.ro.

In linie cu intreg demersul, premiile literare trateaza subiecte precum: noile provocari ale democratiei, chestiuni de leadership, influenta tehnologiei in spatiul societal, drepturi fundamentale si drepturi cetatenesti, filosofie, economie, comunicare si altele. Toate, ca sa nu te opresti din invatat si actionat (da, nici macar dupa campania asta).

Detalii despre titlurile disponibile chiar aici.

 

Ia aminte la timingul competitiei

Inscrierile au loc in perioada: 21 februarie - 31 martie
Votul publicului: 21 februarie - 7 aprilie
Votul juriului: 1 aprilie - 7 aprilie
Anuntul castigatorilor: 8 aprilie

 

Ai la dispozitie pana pe 31 martie sa formulezi ideea care scoate millennialii Romaniei din blazare.
Uite un brief cat o intreaga generatie si o campanie a caror efecte te vizeaza personal (a emigra sau a nu emigra, aceasta este intrebarea de ceva timp incoace). Ce zici, te bagi?

 

Related:

"Care e rolul industriilor creative aici?"
Trei generatii impreuna impotriva dictaturii. Sau care este rolul industriilor creative cand imparatul e in curul gol 
de Paul Kasprovschi

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

TreeWorks

Cu o experienta de peste 10 ani, TreeWorks este o companie specializata in crearea de prezente online si solutii web complexe, numarand peste 200 de proiecte realizate pentru clienti romani si straini. Principala... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune


Comentarii

Tudor Hossu
acum 5 ani
buna ziua, eu mi-am inscris proiectul dar nu am primit nici un feedback. nici macar un "proiectul tau a fost inregistrat"... soooooooooo... cum stiu ca propunerea mea a fost intregistrata?


Branded


Related