În fiecare an, Spotify face reclame folosind date amuzante despre utilizatorii săi: tipa care a ascultat de 100 de ori Ariana Grande, tipul care are o listă pentru duș etc*. Recent, Revolut a pornit o campanie asemănătoare și a făcut câteva dedicații pe același principiu: pentru cei care cumpără cârnați vegetarieni sau care comandă la pachet pentru o singură persoană de Sfantul Valentin.
Doar că oricât de inofensive ar părea aceste reclame, ele au fost investigate de Autoritatea pentru Standardele Publicității din Marea Britanie. Nu pentru lipsa de umor, ci pentru folosirea ilegală a datelor: băncile nu au dreptul la astfel de informații despre clienții lor.
Un purtător de cuvânt al companiei a liniștit însă pe toată lumea: informațiile folosite în reclame au fost inventate. Ceea ce a dus la o altă problemă, de onestitate a promovării: campania nu specifică nicăieri că datele sunt false. Așa că cei de la Revolut sunt investigați în prezent de cei de la Financial Conduct Authority pentru că au inventat date referitoare la cârnați vegetarieni și oamenii care petrec singuri de Sfântul Valentin.
*Exemple imaginare cu statistici din reclamele Spotify