Influencerii din Marea Britanie, investigați pentru postările plătite nedeclarate

Influencerii din Marea Britanie, investigați pentru postările plătite nedeclarate

Avem și noi, pe aici, prin România, discuții despre postările plătite sau nu ale influencerilor. Dar ele se reduc de obicei la etica personală și interpretarea consumatorilor: oare chiar o fi atât de bună cafeaua aia pe care o beau toți din coincidență pe Instagram într-o anumită perioadă a anului? În Marea Britanie, însă, atât Competition and Markets Authority, cât și Advertising Standards Authority, au reguli clare privind postările influencerilor. Ca urmare, 16 staruri cu faimă în social media și nu numai au ajuns la un acord al felului în care postează, după ce au fost investigate de Competition and Markets Authority (autoritatea responsabilă cu buna concurență). Ele au declarat că vor semnala în mod transparent dacă postările au fost plătite sau au primit cadouri de la brandurile pe care le afișează. Printre cele 16 vedete se numără Ellie Goulding, Rita Ora, Rosie Huntington-Whiteley, Alexa Chung sau Zoella, scrie BBC.

De asemenea, mai multe scrisori de avertizare în legătură cu postările lor în social media au fost trimise mai multor vedete. Cele 16 vedete au fost investigate pentru că au încălcat regulile în mod repetat. 

Influencerii au un impact imens asupra a ceea ce fanii lor hotărăsc să cumpere. Și oamenii, în mod corect, ar putea să se simtă păcăliți dacă ceea ce ei credeau că e o recomandare onestă de la cei pe care îi admiră se dovedește a fi doar mișcare de marketing, a declarat Andrea Coscelli, director CMA.

De altfel, Instagram a lansat din 2017 servicii care semnalizează clar parteneriatele vedetelor cu anumite branduri și tot din 2017, regulile din Marea Britanie în ceea ce privește postările din social media au devenit mai stricte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related