[An productie: 2018] Reloadfilm.ro a transformat "depozite in frizerii, hale in lofturi si ruine in locuri mistice"; ca sa filmeze in loc sa strabata Bucurestiul

[An productie: 2018] Reloadfilm.ro a transformat "depozite in frizerii, hale in lofturi si ruine in locuri mistice"; ca sa filmeze in loc sa strabata Bucurestiul

Scurt pe doi, dar de efect: am lansat o provocare companiilor de productie romanesti, oamenii care fac lucrurile sa se intample in cel mai pur sens. Si, anume, un Year in Review al celor mai importante proiecte pe care le-au adus intru fiinta in 2018. Sebastian Tudor (Reloadfilm.ro) povesteste mai jos din culisele productiei unui spot cu bataie internationala, initial planuit doar pentru Grecia, dar extins datorita modului de lucru gasit de client si agentie in Romania: campania Betano - "Bucura-te de joc. Joaca Responsabil", o productie cu buget mare raportat la piata locala si, respectiv, mic la nivelul Europei de Vest.

 

Inca o data: planificarea e sfanta

Am ales un singur spot, care initial trebuia produs doar pentru o tara, dar care acum este peste tot, pentru ca aici au fost foarte altfel modul de lucru, conditiile, timpul, comunicarea. Am plecat, deci, de la a face un spot doar pentru Grecia, toata productia fiind la noi, lucrand direct cu agentia si clientul.

Clientul era undeva in State, agentia prin Europa (n.r. Another Circus), regizorul prin Asia, noi prin alta parte - si numai stabilirea orei pentru discutii era o alta productie in sine.

Brieful a venit asa cum cred ca e peste tot in lume, la orice nivel: "sa facem ceva superb, cool, international si sa cheltuim cat mai putini bani" :)) Pff...

Partea care inca imi place in productia de publicitate este fix asta: cand ai ceva bani, nu sunt putini, dar nici suficienti pentru a face ce visezi (ce visezi tu producator, agentie, regizor etc etc, pentru ca fiecare isi aduce dorintele pe masa), iar partea cu adevarat "frumoasa" este ca deja clientul a marit bugetul, deja a aprobat bani suplimentar.

Regizorul, in euforia decupajului, adauga si mai multe cadre decat erau si pe care abia ce le introduceam in zilele de filmare. [ Vai, ce noutate! :)) ]

Dar solutiile au venit tocmai din dorinta de a face cat putem noi de bine in acel moment proiectul pe care ne-am angajat sa-l facem. 

O filmare pregatita bine "de acasa" si discutata cu creatia/regizorul/agentia/clientul ne ajuta mult pe cei care lucram in zona asta, pentru ca la filmare ne putem concentra atentia pe implementarea cat mai calitativa a celor deja stabilite. La Betano, am transformat depozite in frizerii, hale in lofturi si ruine in locuri mistice pentru a putea filma in loc sa ne plimbam prin orasul-depozit-de-masini Bucuresti.

Bugetul este confidential, dar a fost la nivel de buget "mare" fata de media spoturilor locale. Si de buget "foarte mic"  la nivel de productie Europa de Vest.

Imi place tare mult ca am colegi superbi care, oricat de obositi ar fi, se baga pentru a face treaba faina, chiar daca grea. Si tuturor ne place tare mult cand avem agentii/clienti care vin, se sfatuiesc cu noi, ne cer parerea si, mai ales, ne lasa sa ne facem treaba. Agentiile si clientii pentru care nu suntem doar "aia de la productie" [frustrari de oameni :) ].

Avem si in Romania astfel de agentii si clienti si le multumim pentru ca au incredere si vor sa lucreze cu noi, dincolo de marile combinatii zonale, numai pentru ca ne plac detaliile, numai pentru ca suntem psihopati ca totul sa iasa bine si ca tragem impreuna ca o productie sa fie facuta la maximul de calitate cu toate resursele financiare alocate.

De aceea, de cativa ani, avem cumva "strategia" de a lucra la zambet - si cu zambet pornim in orice proiect, oricat de mare sau mic ar fi. Oricat de greu ar fi, orice problema ar aparea la filmare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related