[fresh x design] Marina Moldovan (Skin Deep): Nu produc colectii, ci obiecte purtabile care spun o poveste

[fresh x design] Marina Moldovan (Skin Deep): Nu produc colectii, ci obiecte purtabile care spun o poveste

Ceea ce face Marina Moldovan la Skin Deep e un fel de experiment personal asumat. Un brand foarte personal si foarte mic, spune ea, fara pretentii de crestere, construit mai mult ca un proiect artistic in jurul ideii de interactiune umana. Marina s-a nascut intr-o familie de artisti, a fugit cat a putut de aceasta zona, pentru a gravita, apoi, tot in jurul lui. A inceput sa faca haine singura in casa.

Imi amintesc cum coseam la cea mai ieftina masina de cusut, singura in casa si cum nu vedeam niciun obstacol in a vinde tot la targul din urmatoarea saptmana. Ceea ce s-a si intamplat

Cum a pornit businessul, dupa esecul unui alt business, ce a invatat intre timp, despre moda sustenabila si moda urata, frumos, clisee si putina anarhie, in randurile ce urmeaza:

 

Inceputul

M-am nascut intr-o familie de artisti si, paradoxal, am fugit cat am putut de aceasta "meserie". Se pare ca nu am ajuns prea departe, mai ales ca prima mea iubire a fost desenul.

Am parcurs un drum clasic, cu scoala de arte si facultate de specialitate. Ulterior am hotarat ca e momentul potrivit pentru experimente, motiv pentru care nu am rezistat prea mult angajata si m-am apucat sa fac haine. Singura in casa - previzibil.

In liceu nu am fost niciodata premianta si am avut tot timpul impresia ca asta imi va afecta motivatia ulterior in viata. Dar nu a fost deloc asa. Cred ca increderea oarba pe care o am in mine dpdv profesional, a fost validata de familie si nu de sistemul de invatamant. Astfel mi-am luat asa, un avant nejustificat si am facut realemente tot ce mi-a trecut prin cap.

 

Invataturi

Uau, ahem de unde sa incep? As putea face un top 3 lucruri care sunt importante in viata mea, ce am invatat dupa niste esecuri si ce nu tin neaparat de dezvoltarea mea profesionala, ci mai degraba de planul personal. Deci iata:

1. Nu conteaza ce crede lumea, atata vreme cat iti asumi ce faci si cu asta nu ranesti pe nimeni.
2. Filtreaza de 2 - 3 ori informatia pe care urmeaza sa o comunici.
3. Prioritizeaza.

 

De ce are nevoie un designer din Romania la inceput

Un designer din Romania are nevoie de un abonament la o linie aeriana si multe calatorii in Europa, pentru inceput. Cat despre pasi, asta ma intreb si eu. Nu exista o reteta. Vremurile s-au schimbat foarte mult in ultimii 10 ani, de cand am inceput eu si nu cred ca mai sunt valabile aceleasi reguli. Networking-ul este valabil in continuare, in orice domeniu.

 

Primul proiect

Primul proiect - o colectie de top-uri produse din piese reciclate. Ma gandesc serios sa reiau conceptul. Imi amintesc cum coseam la cea mai ieftina masina de cusut, singura in casa si cum nu vedeam niciun obstacol in a vinde tot la targul din urmatoarea saptmana. Ceea ce s-a si intamplat.

 

Business-ul

Businessul a pornit dupa esecul financiar al primului business, de la ideea ca nu o sa mai produc sute de modele de care toata lumea se bucura dar nimeni nu le cumpara. M-am miscat super rapid din momentul in care mi-a venit ideea pana la implementarea ei.

Skin Deep e un brand foarte personal si foarte mic, fara pretentii de crestere. Cum sa spun, mi-e improprie notiunea de dezvoltare in etape, intrucat e un brand de suflet, construit mai mult ca un proiect artistic, desi asta e o sintagma foarte exagerata. E un fel de experiment personal in care cred foarte mult si care va extinde echipa in momentul in care cineva va intelege perfect si se va mula pe masura asteptarilor mele. No pressure, hahhaha.

 

Targetul

Hm, persoane care se distreaza cumparand produsele Skin Deep si care inteleg ca pretul garanteaza calitatea. Nu exista limite de varsta sau sex.

 

Promovare

Instagram in special, Facebook si newsletters - pentru cei ce nu s-au dezbonat :) Incerc sa pastrez comunicarea destul de libera si foarte personala.

 

Creatia

Tot conceptul brandului a fost construit in jurul ideii de human interaction. Cea mai mare inspiratie vine din discutiile interminabile despre dezvoltare personala pe care le am cu oamenii din jurul meu. Designul propriu-zis este aplicatia acestor idei crete si foarte amuzante, intr-o forma ergonomica si care sa le sustina.

 

Amprenta

Absolut tot brandul este amprenta mea. Pe asta se bazeaza.

 

Relatia romanilor cu estetica personala

Ca orice domeniu creativ, si moda are suisuri si coborasuri. Intr-adevar in ultima perioada am observat cum mult din estetica personala, a tranzitat catre profesional. Banuiesc ca este o tendinta globala, deci o idee buna si pentru noi.

 

Trenduri

Nu cred ca sunt in masura sa dezvolt un raspuns referitor la trenduri in moda. Odata cu Skin Deep am inceput sa ma indepartez de ideea de moda si tendinte. Nu produc colectii, ci obiecte purtabile care spun o poveste si o sa imi mentin pozitia atata vreme cat va functiona pentru mine. Doamne! Suna ca o anarhie. LOL

 

Moda sustenabila

Eu personal nu prea am vazut acest trend manifestat in Romania, dar, dupa cum ziceam e foarte probabil sa nu fiu in tema. Din pacate Romania mai are multe de invatat referitor la moda sustenabila si sustenabilitate in general. Romanii inca cumpara branduri sau cantitati. Si asta e un raspuns pe care il dadeam si in 2012.

 

Moda urata

Cred ca umanitatea functioneaza pe principiul soc si reactie sau hai mai bine sa zic, reactie si contra-reactie. Uratul asta din moda e un manifest-soc intr-o perioada de criza, dupa mine. Cred ca traversam o mare perioada de criza, noi ca specie si suntem extraordinar de speriati ca nu mai livram calitate, in orice. Si atunci trebuie sa socam, cumva trebuie sa vindem si sa ne vindem.

Dar e normal. Eu cred ca vine natural si evolutia speciei noastre presupune si astfel de crize. Mi se pare doar greu de prezis ce va urma, tocmai pentru ca am impins niste limite foarte, foarte mult. Dar eu ma distrez cu tricourile Vetements X DHL si toate proportiile date peste cap, nu o sa mint. Am incercat chiar sa parodiez acest tricou, si am si reusit, dar asta intr-un episod viitor.

 

Frumosul si cliseele lui

Stii cand ai senzatia aia de fluturi in stomac, (care nu e aciditate gastrica)? Si care nu vine doar din indragosteala, ci poate doar stand asa in fata unei lucrari de arta, in liniste, simti putina teama, respect. Nu stii sa iti explici exact ce se intampla dar nici nu vrei. Cam asa definesc eu frumosul si cred ca tocmai am descris cel mai mare cliseu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related