[Concluziile lui 2018] Mihaela Ganciu: Trebuie să ne pregătim pentru schimbări importante în următorii doi ani

[Concluziile lui 2018] Mihaela Ganciu: Trebuie să ne pregătim pentru schimbări importante în următorii doi ani

E 2019 (de vreo 8 zile deja), dar noi continuăm să tragem concluziile lui 2018. Și ne-a plăcut concluzia Mihaelei Ganciu, Founder Caracteristic, care merge foarte bine și ca un îndemn pentru anul acesta. Trebuie din când în când să ne oprim și să admitem adevărul, spune ea: Politica ne influențează pe toți. 

Așa funcționează societatea și, pentru una care să funcționeze la potențialul său, e nevoie ca ambele părți să fie deschise discuțiilor. În 2018, n-am remarcat această deschidere. Așa ne afectează cel mai rău, nu prin implicări directe, nu prin directive, așa cum se gândesc oamenii, în general.

Pentru anul acesta, Mihaela își dorește mai puține „împachetări” și mesaje de vitrină și mai multe subiecte aprofundate, de interes real.

 

2018 pe scurt

Voi alege un meme care a prins pe final de an, dar caracterizează excelent 2018.

 

2018 în PR

Cred că anul trecut, mai mult ca oricând, s-a vorbit despre impactul tehnologiei în viețile noastre. De la evenimentele în care a fost implicată compania Facebook până la cum ne raportăm la telefoanele noastre, tehnologia a fost constant acolo.

Ca om din industria comunicării cred că acest reflector pus pe tehnologie ne-a ajutat pe toți să înțelegem, sau să ne dăm seama, unde și cum ar trebui să comunicăm mai bine. Personal mă bucur că s-a dus comunicarea și către nișe (prin micro voci pentru comunitatea lor). E important să înțelegem că suntem diferiți și asta contează.

 

2018 în agenție

Anul acesta ne-am extins activitatea și mai mult la Cluj și la Iași. Călătorim, organizăm evenimente, vizite cu jurnaliștii, învățăm.

Suntem fericiți că am reușit să legăm aceste comunități. E o satisfacție extraordinară pentru echipa noastră.

Am păstrat parteneriatele și am reușit să atragem în portofoliu două hoteluri superbe, de 5 stele. Totodată, am început colaborarea cu Afterhills, festivalul de muzică al Moldovei. E un pas esențial în activitatea noastră. E o atmosferă cu totul specială în domeniul divertismentului și îndeosebi pentru un festival de tipul acesta. Astfel, vara lui 2018 a fost pentru noi un test și ne bucurăm că am reușit cu brio să ne îndeplinim sarcinile.

 

Cât din atmosfera generală a lui 2018 s-a resimțit în PR

Cred că small talk-ul nu va mai fi niciodată atât de ușor de pornit ca în 2018, iar aici incertitudinile politice au contribuit semnificativ. În ceea ce privește activitatea propriu-zisă, ne-am făcut treaba cum am putut mai bine, dar n-am resimțit vreo schimbare.

Cert e că niciodată nu e bine să ne culcăm pe-o ureche. Pot spune că 2017 ne-a pregătit pentru ca anul acesta să fim atenți la tot ce se întâmplă. Poate uneori a fost un flux prea mare de informații, dar măcar am câștigat acest simț de-a fi în alertă.

 

Trenduri-vedetă. Trenduri dispărute

Nu cred că putem, deocamdată, să spunem că a dispărut vreun trend. Eu am remarcat însă că trebuie să ne pregătim pentru schimbări importante în următorii doi ani.

Apreciez enorma munca depusă de creatorii de conținut, în special pe a celor care fac podcasturi. Încă nu știu cum am putea noi în comunicare să folosim acest format, dar e cert că avem nevoie și de zona asta de conținut. E o împachetare excepțională pentru a transmite un mesaj fără a te adresa maselor. Și acum, mai mult ca oricând, trebuie să ne întrebăm cât de mult ne vom mai baza pe rețelele sociale. Sigur, ne ajută într-o mulțime de lucruri, dar ce se întâmplă când în balanță sunt atât de multe elemente. La ce vom renunța? La ce vom fi dispuși să renunțăm?

În același timp, mă bucură enorm creșterea și optimismul din zona de publishing. Înseamnă că ceva bine se întâmplă și în țară, iar diversificarea canalelor de informare nu poate fi decât lăudabilă.

 

”Purpose”

Nu cred că un client a plătit vreodată „în gol” fără să aibă un scop. Însă de câțiva ani, tendință care a accelerat în 2018, am observat preocuparea clienților pentru un mix: ce transmit, cum e recepționat mesajul, ce pot schimba pentru a fi mai bine.

Putem vorbi despre o maturizare în acest sens. E esențială pentru că e mult mai ușor să îți faci treaba în comunicare când ambele părți știu ce vor să obțină și ajung la un acord în privința modalităților.

 

Politica și brandurile

Oricât am spune că politica e independentă de mediul privat sau de mediul nostru, trebuie din când în când să ne oprim și să admitem adevărul: politica ne influențează pe toți. Nu direct și nu în aceeași măsură, dar sunt o mulțime de domenii care sunt influențate de ceea ce decide un nou guvern, un nou ministru, un nou secretar de stat.

Așa funcționează societatea și, pentru una care să funcționeze la potențialul său, e nevoie ca ambele părți să fie deschise discuțiilor. În 2018, n-am remarcat această deschidere. Așa ne afectează cel mai rău, nu prin implicări directe, nu prin directive, așa cum se gândesc oamenii, în general. Orice companie, de exemplu, e „legată” de politică, pentru că politica face legi.

Ca să răspund însă și la prima întrebare, n-am remarcat semne majore, mai mult decât de obicei, în comunicarea brandurilor. Am observat însă multă îngrijorare pentru planurile pe termen lung, iar acesta e un fapt dăunător pentru noi toți.

 

Anul centenarului

Pe scurt: cred că a fost multă formă și puțin fond. Cumva, cred că era previzibil încă din 2017 sau de la începutul lui 2018. Toată lumea a încercat, într-o oarecare măsură, să-și facă brandul cât mai vizibil și s-a legat de centenar.

 

Campanii mișto

Apreciez un demers în care Uber prezintă oamenii care compun transportul în București și a ales Recorder ca entitate media. E natural, e informativ. Și, desigur, nu pot uita momentul lui 2018 cu coșurile de mână de la Lidl. Dar aici e și mai frumos că a venit dinspre client către companie.

 

Un strop de optimism

Ne-am extins domeniile de comunicare și orice astfel de demers vine atât cu provocări, cât și cu mulțumirea că am învățat ceva nou.

 

Cum te pregătești pentru 2019

Să vedem tot mai multe proiecte frumoase, native, să nu mai fie doar „împachetări” curate și care nu deranjează pe nimeni, ci să deschidă subiecte de discuție, să aprofundeze subiecte de interes. Doar așa orice client poate fi mulțumit că lumea știe de el și nu doar pe bază de zvonuri și mesaje „de vitrină”, care nu-i fac neapărat bine în final.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related