[Concluziile lui 2018] Sorina Mihai: Brandurile au inceput sa fie din ce in ce mai vocale. Au devenit avocati ai unor cauze sau mediatori

[Concluziile lui 2018] Sorina Mihai: Brandurile au inceput sa fie din ce in ce mai vocale. Au devenit avocati ai unor cauze sau mediatori

"Doing good" devine norma si o parte importanta din ADN-ul brandurilor, spune Sorina Mihai, Managing Partner Porter Novelli. Si, credem noi, e o propozitie buna cu care sa incepem 2019. Exista o relatie simbiotica intre branduri si social, continua Sorina: de-a lungul timpului, brandurile au aparut ca sa acopere nevoile societatii. Conceptele anului trecut in PR au fost diversitate si incluziune.

Este firesc ca PR-ul si brandurile sa evolueze concomitent daca vor sa spuna povesti relevante pentru consumatorul prezentului.

Mai mult decat concluzii din 2018, adunam invataturi pentru 2019. Pe care Sorina Mihai il incepe cu speranta de a intra in normalitate.

 

2018 pe scurt

Pentru noi cea mai semnificativa imagine a lui 2018 este coperta recenta a revistei Time care a desemnat "Gardienii razboiului pentru adevar" ca fiind "Personalitatea anului 2018". Editorii revistei i-au denumit astfel pe jurnalistul saudit Jamal Khashoggi, reporterii Reuters Wa Lone si Kyaw Soe Oo, jurnalista Maria Ressa si echipa editoriala de la Capital Gazette.

 

2018 in PR

PR-ul evolueaza odata cu brandurile, le spune povestea, cu suisuri si coborasuri si se transforma in functie de dinamica lor. In 2018, brandurile au inceput sa fie din ce in ce mai vocale, implicate civic si responsabile social. Au devenit avocati ai unor cauze sau mediatori.

De la deschiderea fata de tabuurile din viata de zi cu zi, pana la diversitate sau libertati civice si personale - aceasta atitudine 'join the conversation' ofera posibilitatea unor dialoguri noi, deschise. Este firesc ca PR-ul si brandurile sa evolueze concomitent daca vor sa spuna povesti relevante pentru consumatorul prezentului.

 

2018 in agentie

2018 a fost amazeballs. Pe scurt: clienti noi, campanii marete, pitchuri istovitoare. Noi nume mari in portofoliu, care ne fac inima si egoul sa creasca. Spoturi filmate si lansarea anului. Suntem recunoscatori clientilor care ne-au ajutat sa ne depasim limitele si anxietatile profesionale si ne-au dat sansa sa ne dovedim.

 

Cât din atmosfera generală a lui 2018 s-a resimțit în PR

Momentele de cumpana tind sa deschida directii noi de actiune si impulsioneaza si agentia si clientui sa fie mai "woke".

 

Cuvantul anului

"Diversitate" si "incluziune" sunt conceptele "in" ale lui 2018: toata lumea merita un loc la masa de discutii. Cand spunem diversitate si incluziune ne gandim la: reprezentarea femeii in pozitii de conducere, oportunitati egale indiferent de orientare sexuala, varsta sau etnie, dreptul la educatie, drepturile animalelor, etc.

Si agentiile de PR s-au aliniat trendului, devenind mai vocale, mai impunatore si au dobandit mai multa credibilitate. Pentru Porter Novelli "diversitatea" se traduce si prin noi genuri de proiecte in care am reusit sa cucerim medii de comunicare diferite de cele ale PR-ului clasic.  Iar "incluziunea" vine ca o consecinta a faptului ca industria comunicarii se diversifica in sine, iar granitele dintre ATL, PR sau digital sunt din ce in ce mai permeabile.

 

Trenduri-vedeta

Au fost destul de multe vedete in 2018. Noi le-am surprins pe paginile noastre de social media: Facebook si Instagram. It's something that we looove doing. Asa ca stam in continuare cu ochii pe trenduri si voi puteti sa stati cu ochii pe noi.

 

"Purpose"

Da, exista mai multa deschidere fata de proiectele cu impact social versus cele pur comerciale. Doing good devine norma si o parte importanta din ADN-ul brandurilor. Un exemplu marca Porter Novelli este Plasticul*, noua specie de pradator acvatic, dezvoltat in parteneriat cu Veolia Romania si gazduit la Muzeul National de Istorie Naturala, Grigore Antipa. Prin proiectul acesta am incercat sa surprindem consecintele grave cauzate de consumul excesiv de plastic si sa atragem atentia asupra acestei probleme printr-o metafora multimedia. 

 

Politica si brandurile

Exista o relatie simbiotica intre branduri si social. De-a lungul timpului, brandurile au aparut ca sa acopere nevoile societatii.

 

Anul centenarului

Peisajul a fost in mod firesc asaltat de campanii pe tema Centenarului. Toate brandurile au vrut o feliuta din tort. Which is fine: e sanatos sa fii pofticios :).

In acest context, cel mai important proiect la care Porter Novelli a participat este Simfonia Apei, proiectul de inaugurare a fantanilor din Piata Unirii. A fost un efort comun al mai multor agentii parte din thegroup, in care Porter Novelli a contribut la inaugurarea si comunicarea demersului.

 

Campanii misto

Iata cateva campanii care ne-au placut, le invidiem si cu care ne mandrim. De la noi: Magic Home, Super Top-Glet Rich or Die Trying, PizzaHut Replate Waste. De la altii: Trash Isles, P&G – The Talk, Tide Ad.

De la Porter: lansarea IQOS 3 si IQOS Multi, platforma Qreator, Veolia - Plasticul*, noua specie de pradator acvatic, Veolia Energie Iasi – Pe orizontala e intotdeauna mai bine.

 

Un strop de optimism

Scena din filmul Bohemian Rhapsody in care Rami Malek in joaca pe Freddie Mercury la concertul Live Aid.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

"Great things never came from confort zone". Pe scurt, ne propunem sa pastram ritmul si entuziasmul din 2018. Pasim in 2019 cu proiecte ambitioase, cu suflu tanar in echipa si cu o mica speranta ca sa intram in normalitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related