[fresh x design] Elena Patroescu (ELAN): Piata accesoriilor de piele realizate de ateliere independente va lua avant in anii ce urmeaza

[fresh x design] Elena Patroescu (ELAN): Piata accesoriilor de piele realizate de ateliere independente va lua avant in anii ce urmeaza

Urarile inca nu au incetat, piftia inca nu s-a terminat. Nici macar brazii nu au fost dezbracati. Deci, neoficial, toata lumea e inca in vacanta. Oficial insa, este deja vremea ideilor si a punerii lor in practica. Iar designul romanesc, fie ca-l gasim in bijuterii, portofele, haine sau accesorii de tot felul, este plin de idei. 

Elena Patroescu a fondat ELAN – Handcrafted Leather Goods. Un atelier care, asa cum ii spune si numele, concepe si produce produse din piele: portofele minimaliste, port-carduri, accesorii. 

Ca proces de lucru, Elena spune ca din schitele a 100 de produse ce se pot transforma in realitate, numai patru sau cinci sunt "castigatoare". Iar din acelea, una singura ia calea productiei. Promovarea produselor se face pe Facebook si Instagram, iar tot ce tine de PR si marketing este externalizat. 

Deci, hai sa nu aglomeram portofelele decat cu bancnote mari. Anul asta, sa avem de la Blaga incolo, eventual. 

  

 

Background

Numele meu este Elena Patroescu si sunt fondatorul brandului ELAN – Handcrafted Leather Goods. Am 31 de ani, sunt de profesie educatoare, meserie pe care am si practicat-o 6 ani in Timisoara. In paralel cu aceasta meserie, mi-am indreptat atentia inspre tot ceea ce inseamna design-ul, urmand si absolvind cursuri de design specializat.

Odata ce am terminat cursurile, am cochetat putin cu industria designului interior si cea vestimentara pana sa ma stabilesc in Bucuresti si sa pornesc afacerea care face obiectul prezentului interviu.

 

Cum ai inceput?

Ideea a venit in urma unei nevoi a unui prieten: nu gasea pe piata din Romania un model de portofel special conceput pentru nevoile sale. Pe langa conditia de a satisface nevoile utilizatorului roman, portofelul trebuia sa fie si minimalist, sa aiba un design inovator, sa fie cool.

Asa a aparut primul portofel #elan si a luat nastere conceptul nostru care se regaseste in toate produsele.

Cercetand piata, am descoperit un vid in acest segment, poate doar cu cativa mici producatori. Stiam ca putem deschide drumul catre o noua nisa de piata cu acest produs si fiind si printre primii ce se aventurau, aveam un avantaj.

 

Echipa ELAN

Echipa a pornit la drum cu un singur membru, eu, fondatorul, transformand o camera din apartamentul in care locuiesc intr-un miniatelier in care desenam, taiam, coseam zi de zi modele de portofele ce ar fi putut sa apara in noua colectia ELAN.

Odata ce am stabilit primul model de portofel #elanONE, am depus o cerere de brevet de inventie la OSIM pentru el si am inregistrat si marca. De atunci, echipa noastra s-a mutat intr-un atelier in adevaratul sens al cuvantului, avand noi colaboratori atat pe parte de PR & social media cat si pe fotografie si marketing.

 

Alegerea numelui si identitatea de brand

Inca nu vrem sa dezvaluim acest aspect. Poate la o data ulterioara, la un milestone special, vom dezvalui si acest lucru; logo-ul nostru a fost creat de un colaborator extern si este in acest moment marca inregistrata la OSIM. Tot ce inseamna PR si marketing este in acest moment externalizat.

 

Dezvoltarea produselor

Inspiratia vine desenand si efectiv masurand ce ar putea utilizatorul roman sa poarte in portofelul sau. E un process destul de complex, pentru ca din 100 de schite de exemplu, doar 4 sau 5 sunt castigatoare si din acestea doar una ajunge sa fie trimisa in productie.

Procesul poate dura de la o saptamana la cateva saptamani in functie de disponibilitatea noastra, dar si in functie de activitatea atelierului dintr-o anumita perioada.

Acest proces de cercetare si dezvoltare a unui nou produs consuma atat resurse financiare, dar mai ales umane (timp) si nu avem nicio garantie ca resursele investite in acel design vor fi recuperate. Dar in momentul in care am definitivat un produs inovator si avem feedback pozitiv de la clientii nostri, putem afirma ca resursele consumate pe cercetare si dezvoltare au fost investite cu cap.

 

Promovarea produselor

Comunicam cu lumea pe Facebook si Instagram, acestea fiind si principalele canale de promovare ale noastre. Utilizam atat poze dar si filmulete scurte de maximum 20 de secunde, care explica design-ul si functionalitatea produselor noastre. Singurul canal de vanzare la acest moment este website-ul nostru, elanX.ro

In principiu, ne adresam atat doamnelor cat si domnilor (produsele noastre fiind unisex) cu varste cuprinse intre 18 si 44 de ani, care adopta un stil minimalist, care prefera plata cu cardul in detrimentul cash-ului si care poarta strictul necesar cu ei in portofel. Promisiunea noastra este ca accesoriile pot fi purtate lejer in buzunarul din fata al pantalonilor fara sa deranjeze utilizatorul cand se asaza.

 

 

De-a lungul timpului

Cel mai greu moment a fost cand am decis sa fac acest pas spre anteprenoriat.

Cel mai misto moment? Se intampla in fiecare zi cand primim fie un e-mail de multumire de la unul dintre clientii nostri care ne spune ca este exact ce cauta, fie un review pe pagina de facebook.

Moment fuuny: atunci cand un domn a primit 2 cadouri (de la persoane diferite), ambele fiind cate un portofel #elan (diferite) si ne-a scris sa ne spuna ca ii plac noile lui portofele si sa ne spuna ca este cel mai misto cadou primit.

 

 

Piata in care activati

Suntem siguri ca piata accesoriilor de piele realizate de ateliere independente va lua avant in anii ce urmeaza, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure. Pentru ca doar o concurenta serioasa si onesta poate impinge acest segment catre crearea de produse inovatoare, cu valoare adaugata pentru utilizatori.

Motivele de optimism sunt multe, pentru ca ne dorim sa inventam noi produse, sa ne fidelizam baza de clienti creata in acest an si poate sa patrundem si pe piata offline cu produsele noastre.

Investiitile noastre se vor duce, in principal in resursele umane, intrucat suntem de parere ca doar un angajat fericit poate sa creeze plus valoare si la randul sau sa dezvolte o relatie buna si onesta cu potentialii viitori clienti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related