Kris Hoet este responsabil cu inovatia digitala atat la Happiness, cat si in cadrul FCB Global, dar in moduri diferite. In rol de co-fondator si Chief Innovation Officer la Happiness, se implica mai degraba in proiectele pentru clienti, in timp ce rolul EVP Global Head of Innovation il duce in toata lumea, pentru a raspandi in intreaga retea mindsetul si mecanismele inovatiei.
Kris si-a inceput cariera in digital, la Kinepolis Group (un mare lant belgian de cinematografe), si indreptandu-se apoi catre Microsoft. Dupa aproape 5 ani, prin 2009, a fost concediat, alaturi de alte mii de angajati. Si-a povestit situatia in social media si asa a ajuns la Duval Guillaume, ocupandu-se cu tot ce inseamna strategie digitala. In 2015, s-a mutat la FCB Global, fondand in acelasi timp Happiness (sub umbrela FCB), o agentie concentrata pe conexiunile dintre oameni si contentul care le poate imbunatati.
Cand vorbeste despre inovatie, Kris accentueaza: nu poate incepe decat cu oameni care incearca sa schimbe modul in care fac lucrurile, fie ca sunt creativi, strategi sau marketeri, si indiferent daca e vorba de viata profesionala sau cea personala. Cu alte cuvinte, inovatia nu poate fi inteleasa si mijlocita de oameni care nu au experimentat-o ei insisi.
Prezentarea sustinuta la ADC Focus on Impact, "Happiness is the Ultimate Rebellion", a adresat sentimentul generalizat de pesimism din jur, care (desi poate justificat) nu ajuta. "Fiti optimisti sau nu veti apuca sa participati la lucrurile bune care se pot intampla in continuare", a spus Kris.
Dupa finalul lecturii de mai jos, pe Kris il puteti citi saptamanal prin Warped, newsletterul inspirational care promite "your weekly dose of different" la nivel de idei, studii sau trenduri digitale.
An English version of this interview is right over here.
Din tabara clientului la munca de agentie
Desi eu nu am facut switch-ul intentionat, sugerez tuturor celor care lucreaza in industria mea sa incerce si sa gaseasca solutii pentru a experimenta ambele "laturi". Dupa ce am lucrat ca marketer timp de peste 10 ani, colaborand cu multe agentii locale si internationale, aveam o idee destul de clara despre ce mi-as fi dorit diferit de la aceste agentii.
Dar, ulterior, am inceput eu sa lucrez in agentie si am realizat foarte rapid ca aveam o imagine foarte vaga in ce priveste realitatile interne de agentie. Si asta a fost destul de revelator, cu ecouri pana in ziua de astazi; ma ajuta in continuare sa privesc diverse situatii, colaborari sau intalniri din ambele unghiuri, iar asta imbunatateste calitatea proiectelor.
O agentie cu focus pe "conectivitate"
Cand Geoffrey, Karen si eu am devenit parteneri la Happiness, am facut anumite schimbari de organizare care au rezultat in aceasta agentie dedicata conectivitatii creative.
Vedem ca sunt, probabil, destule agentii care privesc advertisingul dintr-un unghi al conectivitatii, dar in calitate de suporteri ai puterii creativitatii, nu credem ca asta e de ajuns si, astfel, vom cauta permanent solutii creative de a face conexiunile dintre oameni mai bune, mai distractive, mai usoare si tot asa.
Totodata, in decursul vastelor oportunitati de conexiune si de interactiune dintre oameni, observam si nevoia tot mai mare de cantitati exponentiale de content, pentru care ne pregatim, trebuind sa fim capabili sa livram.
Unde are publicitatea nevoie de inovatie/transformare
Eu sunt de parere ca este nevoie de inovatie oriunde. Si cred ca intotdeauna incepe cu ce poti face tu singur. Cu toate lucrurile din jurul nostru care se schimba intr-un ritm tot mai accelerat, avem nevoie sa ne organizam in mod diferit pentru a putea face fata la ele - singura constanta reala aici este schimbarea insasi.
Asa ca tot ce facem (si modul in care facem) trebuie privit indeaproape pentru a vedea ce putem transforma pentru ca produsul sa ramana relevant si/sau sa aplicam schimbarea in cel mai bun mod. Iar eu nu cred ca poti face asta - nici ca marketer, strateg, creativ sau orice alt rol - daca nu incerci sa gasesti tu insuti moduri de a inova, daca nu aduci schimbari in propria ta viata sau propriul tau job.
Nu poti intelege cum functioneaza schimbarile si inovatia la nivelul mai general - intr-un briefing, intr-o companie - daca nu ai experimentat ce inseamna pe pielea ta. Si asta e ceea ce ma motiveaza si ma impinge mai departe.
Responsabil de inovatie la Happiness si FCB
Nu cred ca exista o zi "tipica" la modul real. In primul rand, datorita rolului dublu, e o diferenta in munca pe care o desfasor pentru cele doua companii. La Happiness, totul e mai hands-on, lucrez pentru clienti la proiecte aflate in stransa legatura cu digitalul si inovatia, alteori implica strategia si experimentele privind transformarea noastra ca agentie.
In timpul asta, rolul global in cadrul FCB presupune deplasari si lucru cu agentiile noastre din intreaga lume - si clientii lor - care se leaga de zona asta. Traininguri, sesiuni de inspiratie, workshopuri sau lucru la proiecte... rareori trece o zi fara sa se sa intample ceva nou.
Efectele tehnologiei asupra produsului creativ
Vad o evolutie din directia publicitatii, dar nu asta ma intereseaza in principal, pentru ca o mare parte inseamna traducerea a ceea ce faceam offline in online. Ce ma intereseaza pe mine sunt efectele tehnologiei asupra comportamentului uman; vrem sa gasim metode noi de a intelege si a accesa acest comportament prin idei proaspete.
Asta inseamna ca ai putea face ceva deloc "tehnologic", dar ar avea tot sensul din lume astazi, daca vorbim de un tip de comportament adoptat de oameni prin utilizarea unei noi tehnologii din viata lor. Aici e zona care devine foarte interesanta. O sa-i las pe altii sa se concentreze mai mult pe ad tech si alte lucruri de genul asta.
Criterii curatoriale
In toate lucrurile pe care le-am curatoriat - fie ca e vorba de newsletterul meu saptamanal sau de ultimele doua editii ale festivalului ADC*E - apar cateva principii importante pentru mine.
Vreau ca proiectul respectiv sa fie despre ceva, sa sustina ceva. Asa ca, in special la evenimente, vom petrece destul de mult timp pe definirea acelui lucru, an de an. Si vreau ca acolo sa includem o idee, nu vrei ca lucrurile sa fie doar reprezentative, trebuie sa fie si interesante. Si apoi, nu in cele din urma, sfatul meu e sa te tii de tema, asigura-te ca totul e coerent. Nu alerga dupa elemente/subiecte populare, hai sa nu ne lasam convinsi de clickbait. Ramai pe drumul tau. Asta nu inseamna ca nu poti evolua, dar e bine sa protejezi acele valori care dau core-ul conceptului.
La ambele editii ADC*E, am definitivat cate-o lista de speakeri care s-ar fi descurcat minunat la eveniment, dar pe care nu am reusit sa-i integram in tema acelui an, asa ca am decis sa nu-i invitam.
Cea mai mare provocare din prezent a publicitatii
Sa-si regaseasca relevanta. Ca agentiile sa se indeparteze de vechile modele de business si sa creada in valoarea creativitatii de a avea impact in randurile consumatorilor.
"Happiness is the Ultimate Rebellion" @ ADC*RO Focus on Impact
Eu pot doar sa sper ca publicului i-a placut prezentarea. Mesajul-cheie a tinut de pozitivitate si creativitate. Suntem mult prea pesimisti cand ne uitam la lume si la vietile noastre; dar, in primul rand, astazi lumea se afla probabil in cea mai buna conditie in care a fost dintotdeauna. Chiar si cu tot rahatul si lucrurile care merg prost in jur, ai nevoie de o minte pozitiva ca sa descoperi metode de a schimba lucrurile in bine.
Asa ca fiti optimisti, altfel nu veti participa la lucrurile bune care se pot intampla in continuare. Si credeti in creativitate, credeti ca poate multiplica impactul tuturor lucrurilor pe care le faceti.