[Concluziile lui 2018] Corina Bârlădeanu: A fost un an în care brandurile, dar și oamenii au trebuit să învețe lecția toleranței și să și-o asume

[Concluziile lui 2018] Corina Bârlădeanu: A fost un an în care brandurile, dar și oamenii au trebuit să învețe lecția toleranței și să și-o asume

2018 a fost despre regăsirea echilibrului si a increderii in bine într-o perioadă socială, economică și politică grea și intensă, spune Corina Bârlădeanu, General Manager 2ActivePR. La părți bune, s-a observat o mai mare asumare a companiilor de a fi prezente, de a avea o voce distinctivă în piață și de a aborda cu mai mult curaj propunerile creative. Minusurile s-au resimțit mai ales la nivel de HR.

Într-o perioadă în care definiția omului de PR s-a bucurat de o serie de fine-tunings și de schimbări rapide, piața nu s-a putut adapta/ridica la nivelul așteptărilor.

Pentru Corina Bârlădeanu, cuvântul anului în PR în 2018 a fost Relevanță. Relevanță în crearea de conținut, în relațiile cu media și influencerii și desigur, în relația cu clienții.

Într-o perioadă în care agenda publică se schimbă continuu și este sufocată de subiectele tari, senzaționale, relevanță rămâne un criteriu esențial.

 

2018 pe scurt 

2018 a fost despre regăsirea echilibrului si a increderii in bine într-o perioadă socială, economică și politică grea și intensă. Pentru mine personal anul 2018 este un an de redefinire si de efort sustinut in care am facut un slalom intre firma si familie, Dimitri, cel de-al doilea baietel al meu avand acum doar 6 luni.

 

În PR

Anul 2018 a venit cu provocări și learning-uri mai profunde decât am fi putut anticipa la finele anului anterior. Dacă vorbim despre suișuri, nu pot să nu observ o mai mare asumare a companiilor de a fi prezente, de a avea o voce distinctivă în piață și de a aborda cu mai mult curaj propunerile creative.

Coborâșurile s-au resimțit mai ales la nivel de HR. Într-o perioadă în care definiția omului de PR s-a bucurat de o serie de fine-tunings și de schimbări rapide, piața nu s-a putut adapta/ridica la nivelul așteptărilor.

 

În agenție

2018 a fost și despre muncă susținută și implicare, despre lupta cu banalitatea și devenirea creativa a fiecăruia dintre noi. Anul acesta am fost prezenți mai des în pitch-uri, iar asta e cu siguranță o recunoaștere a rezultatelor agenției de până acum. Un lucru de notat: avem o crestere de 25% a cifrei de afaceri, datorata si noilor clienti castigati in acest an: Landrover/Jaguar, Veranda Mall, Cinemax, Gitana Winery, Auka, proiectele Amway. Proiecte remarcabile continuam sa facem de exemplu si pe PIATRAONLINE, un client care te provoaca la creativitate dar am avut campanii mari si pentru Tezyo, Marks&Spencer, Oracle, PhilipsLighting/Signify, Saint Gobain si Isover.

In ceea ce priveste viata de agentie, eu vad 2activePR ca un laborator de devenire si doresc sa cresc acest spirit / cultura a agentiei. In 2018 a fost foarte important pentru mine sa mentin un climat creativ si relaxat dar si orientat pe rezultate, un climat de invatare continua.

 

Cât din atmosfera generală a lui 2018 s-a resimțit în PR

Cum spuneam și mai sus, amestecul politicului a dat valență atmosferei din agenții și companii private: s-a vorbit anul acesta, mai mult decât oricând, despre dialogul din interiorul bulei și s-a problematizat intens nevoia comunicatorului de a dezvolta un dialog coerent cu toate părțile interesate.

În ceea ce privește campaniile, nu pot să nu observ că planurile pe termen lung și coerența, ca urmare a impredictibilității politice, au fost recalibrate și regândite.

 

Cuvântul anului în PR

Relevanță. Relevanță în crearea de conținut, în relațiile cu media și influencerii și desigur, în relația cu clienții. Este un concept-deziderat pentru 2activePR și s-a manifestat în fiecare dintre acțiunile agenției pe parcursul anului, dar și pentru anii ce vin. Într-o perioadă în care agenda publică se schimbă continuu și este sufocată de subiectele tari, senzaționale, relevanță rămâne un criteriu esențial.

 

Trenduri-vedetă

Podcasturile și contentul video au cunoscut un succes uriaș în acest an și cred că acest trend va continua până în 2019 și chiar după.

 

"Purpose"

Purpose este unul dintre cuvintele-mantră ale acestui an, pentru noi și pentru clienții din portofoliul nostru. Pentru unii dintre aceștia, purpose s-a tradus în sustenabilitate și proiecte care au urmat firul roșu în această direcție. Pentru alții s-a tradus în regândirea valorilor și obiectivelor, dar și tone of voice-ului. Mai sunt și cei pentru care purpose a fost un obiectiv de raportare globală. Indiferent de sensul dat, cu siguranță a fost un concept-vedetă al anului.

 

Politica și brandurile

Cum spuneam și mai sus, cred că influența politicului s-a simțit pregnant în nevoia de a gestiona inteligent și cu responsabilitate fiecare temă și fiecare dialog lansat în spațiul public. A fost un an în care brandurile, dar și oamenii au trebuit să învețe lecția toleranței și să și-o asume.

 

Anul centenarului

Lipsa de coerență a fost poate cel mai puternic ecou lăsat de sărbătorirea Centenarului. Brandurile s-au grăbit să se alăture acestui demers, chiar dacă asta a presupus bugete foarte ridicate, însă nu au existat campanii sau manifestări puternice, relevante.

Din pleiada de manifestări de mică anvergură, dar cu impact ridicat, pe care le-am apreciat aș menționa 100 de oameni pentru România de mâine a publicației DOR și lansarea volumului Nesupusele: 100 de femei importante din România, pe care nu prea le cunoaștem.

 

Campanii mișto

Una dintre campaniile care mi-au atras atenția anul acesta a fost susținută de Lacoste. Au lansat o ediție limitată de tricouri pe care nu mai e pus faimosul logo cu crocodil ci 10 simboluri de animale pe cale de dispariție.

Din păcate aceste 10 specii nu mai există decât într-un număr total de 1775 de animale, motiv pentru care ediția limitată are doar 1775 de tricouri. O campanie de conștientizare bine împletită cu abordarea de marketing și comercială. O idee excelentă, cu impact mare și care a necesitat puține resurse. Rămâne ca Lacoste să facă progrese și în ceea ce privește sustenabilitatea business-ului lor.

 

Un strop de optimism

Toate provocările acestui an adus și o atenție specială către coerență, echilibru și impact. Ne-am dorit să le aducem pe toate în prezentările și implementările campaniilor pe care le-am desfășurat de-a lungul anului și pot să afirm, la final de an, că am îndeplinit această misiune.

 

Cum te pregătești pentru 2019

2019 va fi despre adevărații influenceri, despre includerea AI și a boților în activitățile de relații publice și despre dezvoltarea unui dialog autentic și coerent, indiferent de industria în care clienții activează.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Pozitii

Sectiune



Branded


Related