[Concluziile lui 2018] Mihaela Munteanu: Sa nu riscam sa transformam acest purpose intr-un cliseu, e nevoie de implicare adevarata si nu de praf in ochi

[Concluziile lui 2018] Mihaela Munteanu: Sa nu riscam sa transformam acest purpose intr-un cliseu, e nevoie de implicare adevarata si nu de praf in ochi

Cuvantul anului in PR a fost implicare, crede Mihaela Munteanu, Managing Partner Echipa de PR. Implicarea sociala a devenit din ce in ce mai importanta, schimband foarte mult din felul in care comunica brandurile pana chiar la nivel de mecanisme ale campaniilor implementate.

In loc de concluzie, o dorinta. Mihaela spera ca pe termen lung toata lumea sa inteleaga ca schimbarea vine de la fiecare, zi de zi, nu doar prin puseuri de entuziasm de cateva ori pe an.

 

2018 pe scurt

Propozitia care poate caracteriza acest an, nu doar pe plan local, este: “Dreptatea mea e mai buna decat a ta”.

 

In PR

Din punctul nostru de vedere, a fost un an al schimbarilor, un an in care PR-ul asa cum il stiam s-a reinventat din nou si in care noi, la fel ca restul industriei, am invatat multe lucruri din mers.

Implicarea sociala a devenit din ce in ce mai importanta, schimband foarte mult din felul in care comunica brandurile pana chiar la nivel de mecanisme ale campaniilor implementate.

Chiar remarcam ca, in cadrul Galei PR Award, undeva la peste 50%  din campaniile si proiectele premiate, incercau sa indrepte ceva in Romania.

Pe de-o parte e bine, fiindca, in unele cazuri, schimbarile in bine sunt majore, pe de alta parte cred ca trebuie sa privim cu responsabilitate aceasta zona de implicare sociala.

Sunt foarte multe companii care fac proiecte cu un impact minor in societate, dar care se promoveaza cu bugete de media imense, sau, mai rau, practica asa-numitul green washing, asa ca e nevoie de discernamant, din partea institutiilor media, a influencerilor si a tuturor celor care pot sa “spread the word”, pentru a promova in special acele initiative bune si sustenabile.

 

In agentie

A fost un an plin, cu multe proiecte si campanii frumoase si clienti noi castigati. As minti daca nu as spune ca nu au fost si lectii invatate, dar, overall, ceea ce e important este ca ne tinem de standardele pe care ni le-am setat.

In 2019 provocarea va fi, ca si in orice industrie din Romania, sa gasesti oameni buni si sa ii pastrezi. 

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in PR

S-a resimtit destul de mult, dovada fiind si felul in care companiile si brandurile au inteles sa se implice social. Romanii sunt activi in retelele sociale, isi doresc sa schimbe ceva, multi nu au inteles insa exact cum vine schimbarea, astfel ca, daca raspunsul a venit de cele mai multe ori de la campaniile sociale, s-au alaturat acestora.

Sper si imi doresc ca pe termen lung toata lumea sa inteleaga ca schimbarea vine de la fiecare din noi, zi de zi, nu doar prin puseuri de entuziasm de cateva ori pe an.

 

Cuvantul anului

Implicare

 

Trenduri vedeta

Trendul vedeta: continutul oferit de branduri, care a inceput sa fie mult mai relevant si, de multe ori, chiar peste continutul oferit de unele institutii media: nu doar din punctul de vedere al calitatii foto/video, ci si din cel al calitatii informatiei oferite.

 

"Purpose"

Cred ca raspunsurile mele converg in aceasta directie. Este o orientare clara si e bine ca e asa, mai ales intr-o tara ca Romania. Totusi, asa cum spuneam, ca sa nu riscam sa transformam acest purpose intr-un cliseu, e nevoie de implicare adevarata si nu de praf in ochi. 

 

Politica si brandurile

Personal, consider ca nu ar trebui sa existe. E cumva lipsit de etica si cred ca singurul fel in care companiile ar trebui sa aiba legatura cu politica este prin intermediul lobby-ului.

Aici e important de mentionat ca nu vorbesc despre implicarea sociala, ci strict despre cea politica.

 

Anul centenarului

Din pacate, nimic nu mi-a atras atentia, iar Centenarul a fost un ghiveci cu de toate. Mai ales la nivel vizual. La un moment dat am cumparat oua de prepelita dintr-un supermarket, iar pe ambalaj era logo-ul Centenarului. Cred ca am spus tot cu asta.

 

Campanii misto 

#Traiascacapravecinului si cu asta ne alaturam initiativei si felicitam, din toata inima, agentiile care au lucrat la concept si implementare.

Una din campaniile proprii cu care ne mandrim: See More of Romania, dezvoltata pentru Huawei Romania, o campanie in cadrul careia continutul foto a fost pus in slujba unui scop nobil: acela de a face harta Romaniei mai frumoasa in mediul online. Concret, am trimis 20 fotografi prin tara cu modele Huawei, iar acestia au “infrumusetat” imaginile existente in Google Maps si alte aplicatii de harti online pentru sute de locuri minunate din tara, precum Muntii Apuseni.

 

Optimism

Clientii au fost mai curajosi. Tot lor le multumesc pe aceasta cale pentru deschiderea aratata: am putut discuta fara rezerve despre provocarile cu care ne-am confruntat atunci cand implementam proiectele si campaniile si, astfel, am gasit solutii mai repede si mai usor.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

Sper sa fie un an creativ, in care sa livram in continuare concepte relevante pentru clientii nostri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related