[Concluziile lui 2018] Raluca Zamfir: A fost un an al legaturilor dintre oameni care impreuna sunt o forta si fac lucruri senzationale

[Concluziile lui 2018] Raluca Zamfir: A fost un an al legaturilor dintre oameni care impreuna sunt o forta si fac lucruri senzationale

Hai ca 2018 are si lucruri bune, daca insisti sa le cauti si sa te uiti la ele, arata Raluca Zamfir, Managing Partner RANEvents PR Agency. Presiunea vine cu avantaje si dezavantaje, spune ea: te obliga sa fii mai bun, sa nu faci compromisuri, insa, in acelasi timp, poate genera anumite anxietati in PR, chiar crize, care, uneori, pot fi greu de gestionat.

Printre suisurile anului pot numi cresterea transparentei in domeniu, cresterea responsabilitatii si a asumarii. Nu prea te mai poti ascunde, daca ai facut ceva gresit vei fi prins si sanctionat de consumatori rapid.

Un lucru e sigur: 2018 a oferit posibilitatea de a invata. Din greseli si sarbatoare, din presiune sociala si politica. Cum iei partile bune din ceea ce ti se ofera, in randurile de mai jos.

 

2018 pe scurt

2018 a fost un an al legaturilor dintre oameni care impreuna sunt o forta si fac lucruri senzationale.

 

In PR

A fost un an foarte plin de schimbari si evenimente, nu numai in domeniul nostru, ci pe o scara mai mare. A crescut constant presiunea pe care o pun consumatorii, mai ales prin retelele sociale, iar asta are si avantaje si dezavantaje. Te obliga sa fii mai bun, sa nu faci compromisuri, insa, in acelasi timp, poate genera anumite anxietati in PR, chiar crize, care, uneori, pot fi greu de gestionat.

Printre suisurile anului pot numi cresterea transparentei in domeniu, cresterea responsabilitatii si a asumarii. Nu prea te mai poti ascunde, daca ai facut ceva gresit vei fi prins si sanctionat de consumatori rapid. Printre coborasuri se afla o constanta presiune generata de instabilitatea din Romania – ma refer la nivel economic, politic – de lipsa de predictibilitate, de schimbarile de legislatie care uneori ne ingreuneaza activitatea.

 

In agentie

Fiecare zi aduce noi provocari si experiente. Am învățat că trebuie să fi ca si un obiectiv foto performant. Să faci în permanență și cu mare usurință "Zoom In" pentru ajustari iar apoi să treci  pe "Zoom out" pentru a vedea daca ansamblul nou creat este aproape de viziunea pe care ai avut-o.

Pentru noi a fost un an foarte bun – clienți noi, situații de criza gestionate cu succes, evenimente si campanii care ne-au demonstrat ca suntem foarte buni. Sa organizezi in doua zile patru evenimente in trei orase nu este usor. Si da,  am participat si la cateva pitchuri care ne-au demonstrat ca ideile indraznete nu sunt acceptate. Noi suntem ca alergatorii de cursa lunga: avem un psihic puternic si am invatat care este cea mai buna modalitate de a fi rezistent si flexibil in situatii dificile.

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in PR

Foarte mult, e greu de pus in procente, dar aproape tot ce s-a intamplat in Romania ultimului an s-a rostogolit si in domeniul nostru. Au fost foarte multe schimbari cu impact in multe zone, ne afecteaza enorm pe toti balbaielile guvernantilor, inconstanta legislativa. Toate acestea ne incetinesc ritmul si ne afecteaza planurile. Din pacate, in an centenar, cei care ne conduc au ratat sansa de a face cu adevarat PR tarii noastre asa cum trebuie.

 

Trenduri vedeta

Cred ca cel mai puternic s-a dezvoltat trendul sustenabilitatii, adica sa faci ceva cu cap, gandit bine, structurat, sustenabil, sanatos din toate punctele de vedere. Nu prea mai merge sa faci munca superficiala, nu mai poti pacali publicul consumator, exigentele sunt foarte mari.

Pentru PR creativitatea va fi în continuare punctul esential de diferentiere, cu o viziune integrata online-offline. Nu mai primeaza neaparat campaniile de tip big ideas, cat tacticile potrivite si actiunile oportune, dar ssi continutul original, catchy, coerent ssi foarte bine targetat.

Interesul comunicatorilor este sa culeaga acele experiente care, transpuse in povesti, devin surse de inspirattie pentru alti consumatori si produc schimbari de atitudine ssi comportamente pe termen mediu sau chiar lung. O latura extrem de importanta a storytelling-ului este vizualul, imaginile potrivite, grafica, asocierile de culori cu anumite idei, pot fi metode foarte eficiente de amplificare a mesajului.

Asa ca, acestea fiind contextul si direcțiile actuale din comunicare, concluzia nu poate fi decat una: storytelling ...sau mai bine spus story selling.

 

"Purpose"

Exact ce spuneam mai sus, e vorba de un scop dincolo de a comunica si de a promova un client. Un scop mai mare, mai larg, mai universal daca vrei, acela de a face ceva semnificativ, cu impact, sustenabil, nu doar de a bifa niste activitati.

Clientii nostri nu sunt preocupati doar de imaginea lor, ci si de impactul pe care il au in societate. Avem marele noroc de a lucra cu branduri care chiar lupta pentru schimbare, pentru o lume mai buna, oricat de idealist ar suna asta. Si, in ciuda obstacolelor de care ne lovim – cum ar fi lipsa de predictibilitate din tara asta – clientii cu care lucram si proiectele pe care le derulam ne starnesc entuziasmul pentru meseria asta.

 

Politica si brandurile

Mie dintotdeauna mi s-a parut o miscare riscanta pentru un brand sa se asocieze politic cu un anume partid sau politician. Apele in politica sunt tulburi si risti sa te decredibilizezi ca brand, sa iti pierzi sustinatorii si consumatorii. Majoritatea brandurilor si evita astfel de miscari.

Bineinteles ca sunt si exceptii si din pacate ele incalca de multe ori deontologia meseriei noastre. Sper sa ajungem si noi, in PR, la maturitatea profesionala care sa ne permita sa nu mai facem astfel de compromisuri pentru avantaje financiare.

 

Anul centenarului

Campaniile facute de guvernantii mi s-au parut foarte slabe din pacate. Mi se pare ca am ratat, ca tara, ca popor, un moment esential in care ne puteam promova exceptional in afara tarii.

 

Campanii misto

O campanie faina cu care ne mandrim este cea educationala desfasurata pentru Recolamp - „Nu Calca pe Bec, recicleaza-l", iar copiii ne-au demostrat inca o data ca sunt receptivi si dornici sa miste lucrurile.

 

Un strop de optimism

Eu incerc sa iau partile bune din orice, iar 2018 mi-a oferit noi posibilitati de invatare si evolutie, am trecut prin cateva momente cheie in care mi-am dat seama care imi sunt oamenii aproape, pe cine ma pot baza. Am construit relatii solide la nivel profesional si ma bucur ori de cate ori mi se reconfirma asta, cred ca este una dintre cele mai bune parti ale oricarui an in PR.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

Oricum m-as pregati sunt convinsa ca ma va surprinde, exista o doza de neprevazut oricand, mai ales in PR. Asa ca singurul mod in care ma pregatesc e sa fiu autentica in tot ce fac si sa iau lucrurile asa cum vine, incercand mereu sa dau tot ce pot eu mai bun.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related