[fresh x design] Ioana Andrei si Andreea Preda (Amizade): ”Am fost autodidacte. Greselile ne-au fost cele mai bune invataturi. Greselile de orice fel”

[fresh x design] Ioana Andrei si Andreea Preda (Amizade): ”Am fost autodidacte. Greselile ne-au fost cele mai bune invataturi. Greselile de orice fel”

Ioana Andrei si Andreea Preda au 24, respectiv 25 de ani și se cunosc de 17 ani. O prietenie lungă, care a dat și numele micii lor afaceri cu pălării: Amizade, care înseamnă prietenie în portugheză. Au invatat singure, din propriile greseli, de la ceilalți și din cărți. Se lasa ghidate de vibe-ul zilei, muzica, imprimeurile folosite si de arta.

Pentru noi, palaria reprezinta elementul cheie in alegerea unei tinute, de aceea, am incercat sa facem din acest obiect vestimentar mai mult decat un accesoriu.  

Cei mai multi dintre clienti au aceeasi varsta cu a lor, dar spera la un public cat mai larg. Perseverenta, masura si rabdare, acesta este motto-ul lor. Nu se grabesc si nu sar peste etape. Totul trebuie realizat cu masura, si, cat se poate de natural, altfel risti sa te pierzi in multime, spun Ioana si Andreea. 

 

Începutul

Am pornit la drum cu acest proiect exact in luna decembrie, anul trecut. De atunci si pana in prezent am muncit si invatat continuu, fara sa ne gandim sa renuntam. In mintea noastra exista doar dorinta de a evolua.

In iulie, cu mult entuziasm si incredere, am demarat oficial proiectul „Amizade”. Din pasiunea pentru palarii, dar, si din dorinta de a ne exprima intr-un mod creativ sentimentele. 

 

Învățături

Am invatat tot ceea ce stim singure. Am fost autodidacte si foarte perseverente. Greselile ne-au fost cele mai bune invataturi. Greselile de orice fel.

Cat despre ceea ce inseamna realizarea palariilor: Am studiat si am analizat diverse tutoriale pe care le-am gasit in diverse surse, articole, sau carti de specialitate din domeniul designului vestimentar, al artei contemporane. Am citit foarte mult despre culori. Ne-am dorit sa realizam mai mult decat „niste palarii”.

Pentru noi, palaria reprezinta elementul cheie in alegerea unei tinute, de aceea, am incercat sa facem din acest obiect vestimentar mai mult decat un accesoriu. Am incercat, si incercam, sa il aducem, cu toate cunostintele acumulate, la stadiul de arta purtabila. Speram ca am reusit! *Inca, invatam.

 

De ce are nevoie un designer la început

Multa munca, perseverenta si increderea in sine-acesta este fundamentul unei cariere, in orice domeniu, nu numai in cel al designului. La fel de important este si networkingul. Prin intermediul acestuia interactionezi cu persoane din medii de business si domenii variate, iti formezi legaturi si conexiuni sau cladesti prietenii. Insa, si acest aspect trebuie dozat foarte bine.

Totul trebuie realizat cu masura, si, cat se poate de natural, altfel risti sa te pierzi in multime. Reputatia se cladeste si ea in timp: pe masura ce inaintezi in procesul creativ ajungi sa iti conturezi o imagine mai clara. Este nevoie de rabdare, este important sa acorzi timp.  

 

Primul proiect

Primul proiect a fost reprezentat chiar de lansarea brandului. A fost foarte important pentru noi. Am realizat un videoclip de promovare, in care, ne-am dorit sa aducem impreuna oameni din diverse domenii creative (teatru, dans sportiv, balet), care sa se exprime natural, liber, diferit. Ideea noastra a fost sa „incununam” toate aceste pasiuni prin intermediul pasiunii noastre.

 

Ne-am pregatit ceva timp inainte: am realizat un script, am gandit o mini coregrafie, am ales chiar si tinute. Acestea au fost identice, pornind de la ideea ca toti suntem la baza la fel. Toti suntem oameni, indiferent de particularitatile care ne definesc. 

 

Businessul

Nu am vrea sa ii spunem business. Amizade este „copilul” nostru. Prin intermediul acestui proiect ne exprimam, si, pentru ca realizam si produse custom, o facem impreuna cu clientii nostri. Noi suntem o echipa alcatuita din 2 oameni: Ioana si Andreea. Ne cunoastem de 17 ani. Acum avem 24, respectiv 25. Deci, sunt multi ani la mijloc. Amizade inseamna prietenie in limba portugheza. Ce putea defini mai bine brandul decat acest lucru?

 

 

Cat despre modul in care ne-am dezvoltat, totul a decurs de la sine. Nu am sarit peste etape - de la alegerea unui nume, la felul in care vor arata produsele noastre, pana la planul editorial (pe care incercam sa il respectam cu sfintenie, in ultima perioada). Este foarte important ceea ce transmiti, cum te prezenti. Stim aceste lucruri si nu ne grabim.

 

Targetul

Targetul nostru este cuprins in intervalul de varsta 18-35 ani, in principiu. Cei mai multi dintre clientii nostri au aceeasi varsta cu a noastra. Nu este o regula, insa. Realizam palarii pentru personalitati puternice, care se remarca in multime. La orice varsta poti face asta, nu?! Aspiram catre un public cat mai larg.

 

 

Incercam sa pastram curat continutul nostru, sa nu ne abatem de la ideea care sta in spatele creatiei. Postam frecvent, dar, cu masura. Am invatat ca este mai important sa iti formezi o comunitate care sa creada in tine si in ceea ce faci, sa te urmareasca si sa te aprecieze in mod real. Cautam sa formam un public care sa fie interesant de arta noastra in mod direct, cu alte cuvinte.

Pentru noi, a creste organic exact asta inseamna. Desi, primim destul de multe propuneri de colaborari, incercam sa le filtram si sa pastram exact proiectele cu care rezonam si care ne transmit acelasi vibe cu al nostru.

 

Etapele de creație

Pentru a putea fi gata de purtare -„ready to wear”, o palarie trece prin multe etape. Are nevoie de aproximativ 4 zile pentru a ajunge la forma finala. Uneori este nevoie chiar de 5 zile daca alegem sa folosim vopsea intr-o cantitate mai mare.

Totul porneste, in primul rand, de la persoana pentru care realizam produsul, in cazul in care avem o comanda. Pentru palariile pe care le propunem drept model de inspiratie pornim procesul creativ de la culoarea materialului (a fetrului). Ne lasam ghidate de vibe-ul zilei, de muzica, de imprimeurile folosite, de arta.

Elementele care ne diferentiaza sunt vopseaua, formele asimetrice, ciudate, care nu se incadreaza intr-un tipar anume. Le realizam manual si pe moment. 

Palariile noastre sunt excentrice, „nu sunt normale”, dar, sunt autentice. Nu realizam doua produse la fel, iar asta le face unice.

 

Amprenta

Inca din cele mai vechi timpuri, palariile au reprezentat un etalon pentru functia in societate. Tipul de palarie care ne inspira si asupra caruia ne punem amprenta este cel fedora, insa, iar brandul pentru care purtam o admiratie deosebita este „Palaria Dadarlat”, care dateaza de 122 de ani. Lunga istorie!

In acest moment este greu sa mai inovezi, insa, iti poti aduce aportul avand o abordare personala, autentica. Noi ne jucam cu vopseaua, culorile ne sunt prietene; ne place sa suprapunem accesorii, sa „inventam” forme ciudate. Suntem atente la detalii de fiecare data.

Ne place si sa pirogravam mesaje creative, motivationale, sau, cu semnificatie personala pentru clientii nostri. Este un proces amplu si indelungat, insa, nu eliminam distractia niciodata. Facem ceea ce ne place. 

 

Relația românilor cu estetica personală

Am observat, intr-adevar, in ultima perioada, o deschidere mult mai mare din partea romanilor, catre nou, catre diferit si autentic. Ne place ideea autenticitatii si suntem adeptele schimbarilor. Intotdeauna te poti reinventa. Astazi nu esti cum ai fost ieri, cum vei fi maine. Cat timp poti fi cea mai buna versiune a ta, de ce nu?! Intr-o perioada a schimbarilor continue si accelerate, „estetica ta” este doar a ta. 

 

Trenduri

Nu tinem cont de trenduri. Le observam, insa nu ne influenteaza. Noi facem ceea ce iubim, ceea ce vrem noi sa facem. Punem suflet si toata creativitatea atunci cand „ne jucam de-a arta”. 

„Frumosul” este foarte subiectiv. Ceea ce este frumos pentru noi, poate fi considerat urat pentru alti oameni. Culorile pentru noi sunt frumoase, ne fac fericite, ne fac sa zambim. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related