Catalin Grigorescu (bpv Grigorescu Stefanica): Profesia de avocat face pasi de modernizare la capitolul deschidere spre promovare

Catalin Grigorescu (bpv Grigorescu Stefanica): Profesia de avocat face pasi de modernizare la capitolul deschidere spre promovare

De-a lungul evolutiei bpv Grigorescu Stefanica ca business si ca echipa, Catalin Grigorescu povesteste cum a avut permanent un obiectiv: de a se afirma ca experti "de industrie", capabili sa gestioneze toate chestiunile juridice relevante pentru aria respectiva. Iar astazi portofoliul companiei se arata concentrat in zonele de tehnologie, sectorul medical si farmaceutic, energie, infrastructura si utilitati. 

Totusi, in lumea avocaturii corporate, sa spui ca esti cel mai bun (intr-o anumita zona) nu constituie in niciun fel vreun diferentiator; aici, oferta "celor mai buni" e diversa si indestulatoare. Cum te faci remarcat plecand de aici? Din unghiul bpv GRIGORESCU STEFANICA, n-ar fi rau sa pariezi pe continut.

Incercam sa dam publicului criterii pe baza carora sa decida cu cine vrea sa lucreze ori sa ii intarim convingerea ca a facut alegerea potrivita lucrand cu noi, de exemplu, furnizand continut relevant mai degraba pentru board room decat pentru sala de judecata sau construind business case-uri in care explicam cum expertiza noastra a rezolvat probleme concrete ale clientului.  

Prin continut, echipa bpv Grigorescu Stefanica isi propune sa fie un punct de sprijin pentru clienti si potentiali clienti, furnizand alerte juridice si fiscale relevante pentru businessurile clientilor sau analize complexe cu privire la industriile in care activeaza. Printre obiectivele definite se numara abordarea simplificata in structura si limbaj in ce priveste chestiunile de legal si crearea unei "ferestre" accesibile pentru clienti in relationarea cu profesionistii companiei.

Upgrade-ul in comunicare are ca interfata principala website-ul companiei de avocatura, dezvoltat de Evonomix, despre care Catalin Grigorescu vorbeste mai detaliat in continuare.

 

Evolutia pietei avocaturii de business

Anul 2018 a fost atipic fata de anii anteriori. Daca in anii anteriori am fost martorii unei activitati intense de M&A, anul acesta numarul tranzactiilor importante a scazut semnificativ. Activitatea tranzactionala a fost dominata de tranzactii internationale cu efect in Romania, in sectoare precum agricultura si real estate.

Lipsa investitiilor din sectorul public, inclusiv lipsa unor proiecte noi de infrastructura, precum si investitiile scazute in energie, si-au pus amprenta asupra activitatii firmelor cu competente in aceste domenii. Activitatea in legatura cu subiecte de reglementare si conformitate in domenii precum servicii financiare si protectia datelor personale s-a intensificat.

De asemenea, am asistat la primele tranzactii semnificative, dar inca mici ca valoare, de venture capital, odata cu aparitia unor fonduri de VC cu parteneri principali de orgine romana.   

 

Ariile de specializare

Acum mai multi ani am pornit un proiect prin care urmaream sa construim o structura matriceala de competente, combinand expertiza in arii de practica juridica cu experienta in sectoare industriale cheie pentru noi.

Obiectivul nostru este sa ne afirmam ca experti de industrie, capabili sa rezolve multidisciplinar toate problemele juridice relevante pentru actorii din industria respectiva. Industriile noastre cheie sunt: tehnologie, servicii medicale si sectorul farmaceutic, energie, infrastructura, utilitati.

Cel mai mare succes l-am inregistrat in sectorul tehnologiei, unde suntem in esalonul 1 al firmelor de avocati cu expertiza in industrie, conform tuturor cercetarilor de piata facute de publicatiile juridice internationale.

Datoram acest lucru in principal clientilor nostri, printre care se numara cei mai cunoscuti giganti internationali din tehnologia digitala si industriala, internet si comert electronic, precum si unele dintre cele mai sonore nume din sector din Romania.

In plus, am reusit sa construim o echipa cu adevarat speciala, cu oameni care inteleg tech, unii avand background tehnic, calificari de programatori sau formatie academica in matematica-informatica. Vom continua sa investim astfel incat sa ramanem top-of-the-mind pentru companiile care dezvolta sau implementeaza noi tehnologii, indiferent din ce industrie sunt si ce aspect al afacerii sau organizatiei lor inglobeaza tehnologie.

 

Atributele de imagine ale bpv Grigorescu Stefanica

In primul rand, credem ca faptul ca vorbim in termeni relevanti pentru oamenii de afaceri este unul dintre cele mai importante atribute. Ne ferim in mod constient de jargon profesional atunci cand discutam cu clientii si livram sinteza, nu maculatura. Vrem sa fim combustibil, nu balast pentru racheta clientului.

Apoi, cultivam o atitudine moderna, autentica raportat la ceea ce suntem ca oameni si organizatie - nu ne e teama sa ne asumam ceea ce in sabloanele avocaturii ar putea fi percepute ca riscuri de imagine. Nu in ultimul rand, in completarea celor de mai sus vin excelenta si stabilitatea. Suntem in esaloanele de varf ale avocaturii din Romania si avem o echipa formata in principal din oameni cu experienta semnificativa.

 

Comunicarea serviciilor

Clientii corporativi sunt asaltati de avocati, care de cele mai multe ori, pe buna dreptate, isi afirma competenta in diverse arii de practica. Cu o oferta atat de diversa si de o calitate inalta, sa afirmi ca esti cel mai bun nu reprezinta neaparat un diferentiator in comunicare. Clientul are dificultati sa identifice ce este adevarat in acest puternic zgomot de fond.

Noi incercam sa dam publicului nostru criterii pe baza carora sa decida cu cine vrea sa lucreze ori sa ii intarim convingerea ca a facut alegerea potrivita lucrand cu noi, de exemplu, furnizand continut relevant mai degraba pentru board room decat pentru sala de judecata sau construind business case-uri in care explicam cum expertiza noastra a rezolvat probleme concrete ale clientului.        

Avem un ecosistem de stakeholders extins, comparabil cu al oricarei alte organizatii. Nu ignoram nicio categorie si nu punem nicio categorie inaintea celeilalte. Cu toate acestea, este important pentru noi ca cei care ne-au acordat deja increderea (clienti si alti parteneri de afaceri, colaboratori si angajati) sa fie in orice moment la curent cu evolutii economice si juridice care sunt relevante pentru situatia sau afacerea lor, dar si cu ce se intampla in organizatia noastra .

Apoi, celor care ne pot fi clienti le dam informatii si continut care sa ii duca catre decizia ca suntem echipa potrivita sa ii consilieze sau sa ii asiste. Celor care ne pot fi colegi le aratam ce inseamna sa faca parte din echipa noastra. Colegilor de breasla le amintim ca suntem un concurent puternic si corect. Mediului de afaceri si societatii in ansamblu ii oferim parte din cunostintele noastre in sprijinul unor obiective de dezvoltare promovate prin organizatii de interes general.

In Romania, profesia de avocat face pasi de modernizare la capitolul deschidere spre promovare, in linie cu ce se intampla in jurisdictii mai asezate. Avem inca un cadru de reglementare nepermisiv, care insa este mai degraba gandit ca sa previna derapaje majore in comunicare si publicitate agresiva.

Majoritatea eforturilor noastre de comunicare se concentreaza pe furnizarea de continut relevant prin serviciul nostru de informare, diseminarea de informatii prin canalele social media, evenimente proprii, activitate intensa in cateva camere de comert bilaterale si asociatii sectoriale si participari la un numar restrans de conferinte atent alese in Romania si strainatate.     

 

Principala interfata de contact cu publicul

Website-ul este in centrul strategiei noastre de comunicare. Toata comunicarea noastra este gandita sa atraga trafic relevant catre website, unde vizitatorii pot descoperi alte informatii relevante pentru ei si au ocazia sa ne cunoasca mai bine si sa interactioneze cu noi.

Nu pretind ca vom reusi vreodata sa determinam pe cineva sa se intalneasca mai degraba cu noi decat cu o vedeta rock, dar vrem sa determinam clientul sa caute conversatia cu noi fara clasicele preconceptii despre avocati. Pentru asta, ii oferim o fereastra catre atitudini, preocupari si crezuri autentice, care ne definesc ca oameni si care ar putea avea o reflectare in felul in care abordam proiectele clientilor.   

Suntem convinsi ca o astfel de abordare ajuta la completarea relatiei profesionale cu doza potrivita de continut personal care sa conduca la relatii profunde si durabile cu clientii nostri, mai degraba de parteneri, decat de client-furnizor. 

Nu credem ca exista riscuri, chiar daca nu veti gasi prea usor ceva similar la avocati. Ne-am castigat o pozitie incontenstabila in esalonul superior al firmelor de avocatura din Romania, iar website-ul nou este doar o reflexie a felului in care suntem in viata curenta, cea pe care in mare parte o petrecem la birou, in serviciul clientilor. Avem siguranta ca, dezvaluind mai mult despre noi decat poate o fac alti avocati, vom avea de castigat in ochii partenerilor sau viitorilor nostri parteneri de business.

 

Principalele feature-uri

Putem puncta configuratia functionala si usor de parcurs a noului site, designul actual si user friendly, presarat cu elemente grafice animate si caruseluri, dar si integrarea cu platformele social media pe care suntem prezenti si cu serviciul nostru de informare.

Aici trebuie sa multumesc echipei Evonomix, care ne-a ajutat cu dezvoltarea si implementarea tuturor aspectelor tehnice si de design si care a fost permanent alaturi de noi in incercarea de a identifica variantele cele mai potrivite prin care sa putem livra utilizatorului continut cu adevarat util in activitatea lui de business.

 

Continut

Cel mai important loc in prezentare il ocupa informatiile relevante pentru clienti: alerte cu privire la aspecte juridice si fiscale cu impact iminent, precum si analize mai aprofundate pe teme cu impact sectorial in industriile pe care ne concentram noi. Ne propunem sa combatem una dintre cele mai vehemente critici la adresa avocatilor, care nu vizeaza competenta profesionala, ci capacitatea de a se face intelesi de oamenii care iau deciziile de afaceri.

Astfel ca depunem eforturi sustinute ca structura si limbajul pe care le folosim sa fie accesibile si relevante pentru publicul la care vrem sa ajungem si care, de regula, isi petrece timpul in „transeele” afacerii, fiind mai putin preocupat sa memoreze articole de legi sau numere de Monitor Oficial.   

Apoi, este bine cunoscut faptul ca odata cu cresterea exponentiala a continutului online din zilele noastre, scade si atentia utilizatorilor. De aceea, informatia are nevoie de o ancora vizuala puternica care sa ii permita cititorului sa decida in milisecunde catre ce isi aloca atentia.

Evident, continutul pe care l-am dezvoltat deja si cel pe care il producem recurent, ne dorim sa ajunga pe cea mai scurta si mai eficienta cale la publicul nostru tinta. Astfel ca il promovam pe platformele social media pe care suntem activi, precum Facebook si LinkedIn, unde ne-am cultivat organic si atent comunitatile de followers. De asemenea, serviciul propriu de informare este un alt mijloc rapid si eficient de a transmite cu prioritate informatii selectate pe baza de arii de interes, precum alertele legislative si fiscale, pe care le publicam constant.

 

Cum veti masura succesul noii abordari?

Cred ca primul marker in masurarea impactului acestei noi abordari va fi, tehnic vorbind, traficul masurat pe site. In prima faza speram sa vedem un aflux de vizite cu o durata cat mai mare, dar si sa atragem vizitatori noi.

Insa adevarata masura a succesului acestui spin in abordare va fi data de contributia pe care o va aduce in dezvoltarea portofoliului nostru de clienti, cat si in sporirea calitatii si consolidarea relatiilor deja construite cu clientii nostri. Facand noi primul pas in acest sens, ne asteptam  la o deschidere mai mare si la o mai buna receptivitate in construirea unor relatii profesionale durabile de la toti cei cu care interactionam.

Avand in vedere specificul sectorului nostru de activitate, obiectivele pe care le definim merg mai degraba in directia continuarii cresterii brand awareness-ului, a dezvoltarii organice a comunitatilor noastre de followers din mediul online, dar si a imbuntatirii continue a experientei si satisfactiei clientilor nostri.

 

bpv Grigorescu Stefanica este o societatea de avocati de afaceri cu o oferta completa de servicii care adreseaza proiecte si litigii complexe si cu o formula unica de competente juridice si fiscale. Fondata in 2006, societatea este recunoscuta international pentru focusul in domeniul tehnologie si practica in domenii precum drept societar, fuziuni si achizitii, drept fiscal, dreptul muncii, achizitii publice, servicii medicale, energie si infrastructura. Echipa bpv Grigorescu Stefanica este mentionata constant printre firmele de avocatura recomandate de catre cele mai importante publicatii internationale de specialitate: Chambers & Partners, Legal 500, IFLR1000, ITR World Tax.

bpv Grigorescu Stefanica este membra fondatoare a aliantei regionale de societati independente de avocati bpv Legal care ofera servicii juridice transfrontaliere in Europa Centrala si de Est. Membrii aliantei sunt societati partenere din Bratislava, Bruxelles, Bucuresti, Budapesta, Praga si Viena.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related