În anumite companii, cum ar fi Google, de exemplu, dacă apeși un buton greșit, te văd milioane de oameni. Și apoi apar costuri cu același număr de zerouri. Nu e o chestie ipotetic amuzantă, ci reală și mai puțin amuzantă pentru companie.
În cadrul unui exercițiu de antrenament la Google, s-a întâmplat o chestie și o reclamă stupidă a ajuns instant pe un număr uriaș de pagini și app-uri. Mai exact: un dreptunghi galben și gol a stat 45 de minute pe tot felul de site-uri, vizibil doar în SUA și Australia, pe 4 decembrie, scrie Financial Times.
Greșeala s-a întâmplat când stagiarii învățau cum să folosească sistemul Google de plasare a reclamelor, iar unul dintre ei a mers puțin mai departe decât trebuia și a trimis o comandă pe internet.
”Cum ne-am dat seama de greșeală, am oprit campania”, au explicat cei de la Google, adăugând că vor plăti publisherilor. Compania nu a făcut publică suma, dar cei de la FT au estimat că ea este în jur de 10 milioane de dolari.
Rămâne totuși, ironia, că într-o companie dominată tehnologic și care se bazează pe inteligența artificială, oamenii încă mai au suficient spațiu de manevră încât să greșească și să provoace pagube semnificative.