Avem întrebarea săptămânii: ce a fost mai întâi, oul sau femeia? De unde și morala fabulei: feministele nu mănâncă ouă. Un panou PETA din South Bay a ridicat această dilemă în atenția oamenilor și oamenii au râs și s-au enervat. Billboardul, aflat pe Oakland Road, prezintă o femeie cu față de ou și spune așa:
Recunoaște! Nu poți să spui că ești feminist și să mănânci ouă. Ouăle și lactatele sunt un produs bazat pe abuzul femelelor.
Oamenii au fost derutați, dar cei de la PETA cred că mesajul este destul de clar:
Oricine e supărat în legătură cu abuzul sexual asupra femeilor ar trebui să fie la fel de intolerant cu abuzul sexual al femelelor din orice specie”, a declarat Ashley Byrne, Associate Director PETA
Au și un video în acest sens:
”În această reclamă le cerem oamenilor să devină vegani și să fie solidari cu femelele animale care sunt abuzate sexual”, a declarat și Marissa Price, purtătoare de cuvânt PETA.
Discuția a ajuns și pe Reddit, unde a strâns vreo mie de comentarii. Ca feministă și vegană, nu îmi place chestia asta, a scris una dintre comentatoare, @julialovesbirds. Dar au existat și voci care au înțeles reclama și au încercat să o explice celorlalți: nu este o reclamă la feminism, ci o încercare de a-i face pe oameni să devină vegani.
Trolling sau nu, billboardul a bifat cel puțin unul din elementele definitorii ale campaniilor PETA: a fost suficient de controversat încât să facă oamenii să vorbească despre el.