Dolce & Gabbana iubește China, dar China nu prea iubește ce face Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana iubește China, dar China nu prea iubește ce face Dolce & Gabbana

Scriam ieri cum ar fi frumos ca brandurile să fie mai atente la diversitatea culturală din care se inspiră sau unde se promovează, după reacțiile furioase care au întâmpinat campania Dior, în care apare Jennifer Lawrence, și după multe alte exemple de acest fel, care se repetă și pe care oamenii le taxează. Dar, hop și Dolce & Gabbana mai adună, în China, niște supărări. 

Ironia este că 'DG Loves China' a mai primit niște reacții furioase, anul trecut, tot pentru insensibilitate culturală, dar continuă să testeze apele diversității și să spere la mai bine. Nu este cazul cu video-ul recent din această campanie, postat pe platforma Weibo, care arată un model din Asia, într-o rochie D&G, care se chinuie să mănânce o pizza cu bețigașe, în timp ce naratorul se întreabă: ”e prea mare pentru tine?”. 

Lipsit de respect, rasist, jignitor. Cam acestea au fost reacțiile, alături de “Boycott Dolce”. Mulți au cerut ca brandul să își ceară scuze pentru felul trivial în care portretizează femeile din această țară și modul în care înțelege tradițiile de aici. Ca răspuns, D&G a șters postarea de pe Webo:

”This is a terrible ad. It is racist, stereotypical and stupid. It just seems like the advertisement team didn’t spend enough time to know and learn the culture. The way the narrator talks and the model in the ad performs make Chinese people really uncomfortable. I am shocked at how racist this is!!!"

Anul trecut, în aprilie, brandul a avut o postare pe Weibo și WeChat despre sărăcia din Beijing, pe care a șters-o apoi, după reacții asemănătoare cu cele de mai sus.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Sorin Andreescu
acum 6 ani
www.linkedin.com/in/andreescu


Branded


Related